Обява

Свий
Няма добавени обяви.

4х4 full time-защо?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 4х4 full time-защо?

    Здравейте!
    Винаги съм се чудил защо някои "жипки"(а,не леки автомобили)са зацепени постоянно 4х4?Предпололагам,че така излиза по-евтино на производителя,за сметка на осезаемо по-висок разход на гориво?
    Или се предполага,че задкормилните устройства са все по-неможещи...?
    Какво мислите вие?
    много автомати-слаби резултати!

  • #2
    До: 4х4 full time-защо?

    От Мицубишито със толкова услужливата трансмисия " Super Select ", зная следното. Джипа има коренно различно поведение на пътя в зависимост от това как е зацепен - 2х4 или 4х4.
    Налага ми се буквално да съм "Двама различни шофьори" с различен маниер на управление.
    В началото, това на няколко пъти ме постави в рискови ситуации.
    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

    Коментар


    • #3
      До: 4х4 full time-защо?

      Не знам защо разделяш 4x4 за джипки от това за леки автомобили. Това си е просто една схема за задвижване било то и с многобройни разновидности. А на въпросът ти "4х4 full time-защо?" хората от Subaru са го казали много просто- щом един автомобил има 4 колела, то те трябва да са задвижващи. Лично аз подкрепям този лозунг.
      Главна причина за full time схемата е безопасност, сигурност и управляемост. А това, че разходът е по-голям мога да отговоря, че моят живот е по-важен от няколко стотинки повече за гориво.

      Коментар


      • #4
        До: 4х4 full time-защо?

        Така са си сметнати. Пък и нали са "жипки" Друго си е да пише 4x4 на калниците или на първата страница на каталога.

        А иначе въпроса си има доста дълбок смисъл. Постоянно се бучи за екология, разход на тези често безмисленно големи автомобили....

        Коментар


        • #5
          До: 4х4 full time-защо?

          Разходът тук има малко общо. Просто това са различни машини.

          Трансмисиите на fulltime 4x4 машините са по-сложни (съдържат допълнително междуосев диференциал, който на повечето може да се блокира). Предния и задния мост по равно си делят мощността и тяговото усилие, което намалява изискванията към тях, оттам - и масата, и цената, и размера им. Приятна особеност е възможността неограничено да се използва ниския ред предавки на твърд терен или на асфалт. Хлъзгане много по-трудно се започва и още по-трудно се овладява.

          Като цяло, фултайм-джипките са по-паркетно ориентирани, но това е много условно и с много изключения.

          Кой от вариантите (фултайм или парттайм) е по-икономичен, общо взето няма лесен начин да се отсъди. Минимална икономия се постига от откачането на хъбовете и предния мост, но това е на конкретен автомобил. В сравнението с фултайм машина обикновено няма значима разлика. Технологично, fulltime конструкцията е по-скъпа - заради допълнителните възли в трансмисията.
          Последно редактирано от Ясен; 01-11-09, 20:59.

          Коментар


          • #6
            До: 4х4 full time-защо?

            Всичко е точно, само помисли за трудното овладяване. Как се овладява предно и как задно?
            Lancia Delta HF Integrale Evolucione

            Коментар


            • #7
              До: 4х4 full time-защо?

              А, овладяване. Има едни системи които помагат. И всички си мислят колко добър шофьор си...

              Коментар


              • #8
                До: 4х4 full time-защо?

                С предно или задно предаване, на траекторията на хлъзгането може много да се влияе с промяна на тягата и посоката на кормилото. Има си такова понятие - контролирано хлъзгане. Около това понятие има образуван цял спорт - дрифтинг. И без спорта, тази възможност помага за избягване на ПТП.

                От друга страна, ето ти цитат от един друг форум:

                "Контролирано хлъзгане с Нива? Хлъзгането с Нива го контролират мантинелите, дърветата и канавките."

                (за непосветените - Нива е съвсем класически fulltime 4x4 с блокируем междуосев диференциал)

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X