Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

    Темата произлиза от тук: http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...&postcount=112

    Не пишете първосигнално,а обмислени неща и от опит. Аз например,не съм изпадал (да чукам на дърво) в ситуация ,в която, АБС да не ми е помогнал. Има няколко правила при ползването на АБС спирачки. Педала в пода,независимо колко ви рита и завивате накъдето искате колата да отиде. Вече стана ясно за някои отрицателни ситуации,но съм любопитен да чуя още,за да можем да ги избягваме (предотвратим) евентуално. Или ако не дай си Боже попаднем в такава да имаме поне бегла представа какво ще се случи.
    Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
    Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
    Volkswagen Bora AKL

  • #2
    До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

    ABS-a е категорично неприемлив при използване извън пътя. Не един и два пъти лично съм се убеждавал в категоричната му несъвместимост с тежки условия. Защото ако на пътя се държи прекрасно и стратегията е натискане до долу и задържане, то пробвайте същото при спускане по стръмен сипей, кал и прочие... ще останете много учуден... Не случайно няма сериозен 4х4 с ABS на който да не се изключва ръчно или автоматично при каране на бавни...

    Колкото до системите за стабилизация и срещу поднасяне то тях въобще не коментирам..., докато име се направят тестовете и вече са дали "фира"... и при това не помагат, а само пречат... Личен опит...
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

      ESP и разнородните му системи помагат на пътя, но извън него само пречат - примерна ситуация - КАЛ - ESP се опитва да намали буксуването, а в случая имаме нужда от самопочистване на гумите точно чрез копане ...
      А също така доста бързо ще си заминат накладките и дисковете от постоянното опитване за натискане на спирачки ...
      Друга ситуация - изкачване на наклон - при забуксуване електрониката ще намали оборотите на мотора и ще се опита да предотврати буксуване, в случая проблема е в намалянето на мощността ...

      Коментар


      • #4
        До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

        Бях поканен официално на тест-драйв на МБ, чиято идея беше представяне на системите за сигурност при управление.

        Едно от изпитанията беше влизане в завой, очертан от конуси, и направен така, че да се затяга малко след апекса.

        Това място допълнително се поливаше и с вода..

        Регламентирана минимална скорост при влизане в кривата - 80 км/ч - вижда се на дисплей, видим за всички, вкл от немския инструктор
        Идеята на теста беше, че при "тръгване" на автомобила - загуба на сцепление, трябва да се изправиш на спирачката, и оттам насетне колата си знае...

        да, ама когато го правиш упражнението с едно доста вървящо AMG, аз се изкуших, изключих стабилизиращите програми, и, когато резачката тръгна с вратите напред, просто с повечко газ и една контра я изкарах от завоя за доста по-кратко време ( че те и време засичаха )

        и немския инструктор се изхили по радиото - "Колега, Вие не използвате системите за сигурност, Вие ги провокирате..."

        е, да, ама много приятна провокация...

        ( действително, смея да твърдя, че имам някакъв опит в нестандартното каране )

        много се накефих

        без стабилизиращи програми, част от които ABS...

        Коментар


        • #5
          До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

          Първоначално публикуван от Dino Преглед на мнение
          Темата произлиза от тук: http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...&postcount=112

          Не пишете първосигнално,а обмислени неща и от опит. Аз например,не съм изпадал (да чукам на дърво) в ситуация ,в която, АБС да не ми е помогнал. Има няколко правила при ползването на АБС спирачки. Педала в пода,независимо колко ви рита и завивате накъдето искате колата да отиде. Вече стана ясно за някои отрицателни ситуации,но съм любопитен да чуя още,за да можем да ги избягваме (предотвратим) евентуално. Или ако не дай си Боже попаднем в такава да имаме поне бегла представа какво ще се случи.
          АБС е хубаво нещо, ама както писаха на хлъзгав път си е един голям недостатък!
          С първата ми кола с АБС го научих това от собствен опит - идвам към т.образно кръстовище, утъпкан сняг, започвам да спирам от 100 метра, ама нъц! Все едно не съм натиснал спирачката! Със скоростите спрях, ама оттогава си имам едно на ум!
          יעבור
          «И това ще мине»

          Коментар


          • #6
            До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

            Г-н Петров,бихте ли споделили с нас как стабилизиращата програма пречи? Сериозно,аз не съм изпитвал такова нещо,а съм изпадал в две такива реални ситуации и на няколко представяния на модели. И нека коментираме само он-роуд условията,защото макар и да пишем в офф-роуд форум тези системи са мнооооого далече от такива условия. Не случайно при всички джипове/сувове с понижаващи предавки системите се изключват при активирането им или поне се променя начина им на действие. Блокират първо,за да направят преграда пред гумите, и след това почват да работят на по-дълги интервали.
            Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
            Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
            Volkswagen Bora AKL

            Коментар


            • #7
              До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

              Сигурен ли си, че си изключил системите, защото при MB се изключват доста трудно, като се минава през тайни менюта и се включва дино мод??
              Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
              Бях поканен официално на тест-драйв на МБ, чиято идея беше представяне на системите за сигурност при управление.

              Едно от изпитанията беше влизане в завой, очертан от конуси, и направен така, че да се затяга малко след апекса.

              Това място допълнително се поливаше и с вода..

              Регламентирана минимална скорост при влизане в кривата - 80 км/ч - вижда се на дисплей, видим за всички, вкл от немския инструктор
              Идеята на теста беше, че при "тръгване" на автомобила - загуба на сцепление, трябва да се изправиш на спирачката, и оттам насетне колата си знае...

              да, ама когато го правиш упражнението с едно доста вървящо AMG, аз се изкуших, изключих стабилизиращите програми, и, когато резачката тръгна с вратите напред, просто с повечко газ и една контра я изкарах от завоя за доста по-кратко време ( че те и време засичаха )

              и немския инструктор се изхили по радиото - "Колега, Вие не използвате системите за сигурност, Вие ги провокирате..."

              е, да, ама много приятна провокация...

              ( действително, смея да твърдя, че имам някакъв опит в нестандартното каране )

              много се накефих

              без стабилизиращи програми, част от които ABS...

              Коментар


              • #8
                До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

                Първоначално публикуван от Dino Преглед на мнение
                Г-н Петров,бихте ли споделили с нас как стабилизиращата програма пречи? Сериозно,аз не съм изпитвал такова нещо,а съм изпадал в две такива реални ситуации и на няколко представяния на модели. И нека коментираме само он-роуд условията,защото макар и да пишем в офф-роуд форум тези системи са мнооооого далече от такива условия. Не случайно при всички джипове/сувове с понижаващи предавки системите се изключват при активирането им или поне се променя начина им на действие. Блокират първо,за да направят преграда пред гумите, и след това почват да работят на по-дълги интервали.
                Може да не съм ви разбрал правилно, ако е така се извинявам. Да, писал съм категорично за офроуд условия и съм го подчертал. Колкото за тази система на пътя имам мнение и впечатление само от действието и на Мерцедес S350... На хлъзгаво (утъпкан сняг с лед) и наклон 10 процента приблизително, категорично пречи... Постоянно връща "газта" и накрая автомобила спира... На място, където при изключена такава система колата се качва с поднасяне и много газ... На 4х4 машина не съм я пробвал и нямам намерение... Предпочитам аз да мисля вместо компютъра..., може и да не съм прав но смятам, че засега се справям по-добре...
                VPetrov.photography

                Коментар


                • #9
                  До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

                  За on road - в хуйдай форума
                  Мога кажа как пречат:
                  Колата като тръгне да поднася всеки човек, карал и знаещ как да действа в ситуация контрира с волана, но при кола с ESP това може доста да навреди ... ето Ви една ситуация за размисъл ...
                  Първоначално публикуван от Dino Преглед на мнение
                  Г-н Петров,бихте ли споделили с нас как стабилизиращата програма пречи? Сериозно,аз не съм изпитвал такова нещо,а съм изпадал в две такива реални ситуации и на няколко представяния на модели. И нека коментираме само он-роуд условията,защото макар и да пишем в офф-роуд форум тези системи са мнооооого далече от такива условия. Не случайно при всички джипове/сувове с понижаващи предавки системите се изключват при активирането им или поне се променя начина им на действие. Блокират първо,за да направят преграда пред гумите, и след това почват да работят на по-дълги интервали.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

                    ESP е на клавиш.. on/off

                    ABS и BAS не можеш да ги пипнеш за 30 секунди - германеца бдеше зорко..
                    за ровене в service menu не беше подходяшо..

                    ама за повечко газчица те не трябват

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

                      Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                      ESP е на клавиш.. on/off

                      ABS и BAS не можеш да ги пипнеш за 30 секунди - германеца бдеше зорко..
                      за ровене в service menu не беше подходяшо..

                      ама за повечко газчица те не трябват
                      на клавиш, но реално не се изключва системата ... така й предполагах
                      ето как става номера

                      Това да не е BMW, че да има по-спортна насоченост

                      Коментар


                      • #12
                        До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

                        Първоначално публикуван от netsurfer Преглед на мнение
                        Това да не е BMW, че да има по-спортна насоченост
                        абе не е ХХХ, ама беше AMG ..

                        може и да е работело нещо от ESP, ама нямаше време за анализиране и размисъл - просто една самолетна писта, един завой, една вода, малко конуси...

                        факт е, че в края на шоуто си спомних с удоволствие за времето, когато карах карт, и добре, че не ни виждаха, та позапалих малко гума...

                        явно, се е поизключило нещичко, все таки...
                        приятно, дори много..

                        Коментар


                        • #13
                          До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

                          Първоначално публикуван от netsurfer Преглед на мнение
                          За on road - в хуйдай форума
                          Мога кажа как пречат:
                          Колата като тръгне да поднася всеки човек, карал и знаещ как да действа в ситуация контрира с волана, но при кола с ESP това може доста да навреди ... ето Ви една ситуация за размисъл ...
                          То хубаво онроуд в хуйдай форума,ама нали се сещаш ,че в гората няма да караш с 60+ км/ч и да ти трябва АБС,за да избегнеш сблъсък с кретена,които е решил да спре на платното,защото много вали. Относно каращите и знаещите. Явно могат да карат,но не знаят. Трябва да си малко @!№§@!§,за да тръгнеш да контрираш при кола с ЕСП. Дори и да могат да овалдеят всичко,то очевадно не знаят какво да правят в случая. Но пък вече колите ще се продават само и единствено с ЕСП и явно има полза. Щем не щем така ще е. А има едни статисктики,които показват къде колко по-малко хора са измрели след въвеждането. Дали е от системата,или просто хората са станали по-културни и внимателни не се знае,но данните са си данни.
                          Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                          Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                          Volkswagen Bora AKL

                          Коментар


                          • #14
                            До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

                            Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                            абе не е ХХХ, ама беше AMG ..

                            може и да е работело нещо от ESP, ама нямаше време за анализиране и размисъл - просто една самолетна писта, един завой, една вода, малко конуси...

                            факт е, че в края на шоуто си спомних с удоволствие за времето, когато карах карт, и добре, че не ни виждаха, та позапалих малко гума...

                            явно, се е поизключило нещичко, все таки...
                            приятно, дори много..
                            Шегувам се колега, но е факт, че така се изключва ESP na MB, на клипчета е clk63 black, по-екстремно от това здраве му кажи, но и там така се изключва

                            Малко Оф-топик, но все пак става въпрос за ел. асистенти.
                            Ето една снимка на мойто бмв с изключени системи
                            Много добре ви разбирам за емоциите и преживяването от този завой, а не ми се мисли какъв е кефа с AMG

                            Коментар


                            • #15
                              До: Ползи и вреди от съвременните системи. ABS,ESP,EBD,BAS...

                              Първоначално публикуван от Dino Преглед на мнение
                              ...Трябва да си малко @!№§@!§,за да тръгнеш да контрираш при кола с ЕСП. Дори и да могат да овалдеят всичко,то очевадно не знаят какво да правят в случая...
                              Не е нужно да си луд, това е инстинкт, аз предпочитам сам да си управлявам колата.
                              ESP ми е помагал на пежото ми - 307 sw, но то пък има склонност доста да си замята задницата, на БМВ-то ми доста рядко ми се е налагало да се включват някакви системи. Аз виждам така нещата:

                              Кола / тук включвам инжинерната мисъл вложена в колата/ - изправност на окачването - ГУМИ
                              Комбинирани тези неща + шофьор означава, че при мен на завой Х ESP ще ми се включи на 90км/ч ,
                              а на друго мпс, където конструкурите са си бъркали в носа / окачването не става / гумите не стават ще се включи при 70 км/ч ... надявам се ме разбирате, ESP Не е панацея, а идва за да поправи грешките на някой друг - дали конструктивни, дали шофьорски !!!
                              Старата А класа имаше склонност да се преобръща - сложиха й ESP и проблема се реши ....

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X