Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Кантар" за разпределение на спирачното усилие

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • "Кантар" за разпределение на спирачното усилие

    Здравейте колеги,

    Дали му се е налагало да шунтира ето това?

  • #2
    При кАмунизЪма масово се шунтираше на соц-колите, за да "коват спирачките".
    Ако не е на соц-возило, не се препоръчва, задницата ще иска да изпревари предницата при всяко натискане на спирачките.
    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

    Коментар


    • #3
      Сузуки Витара къса база.

      Коментар


      • #4
        То ако можеше да се шунтира, нямаше да го сложат ХОРАТА.
        Тука трябваше да стои една умност, ама по-насетне ще спиша някоя.

        Коментар


        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Гагич не бъркай тая дивотия екологията с безопасността .

        • Bogoljub Gagic
          Bogoljub Gagic коментира
          Редактиране на коментар
          sek.1 коментира
          Днес, 07:33
          Гагич не бъркай тая дивотия екологията с безопасността .

          Ама ABS-ът пречи, бре, не си ли ги чел такива из този форумЪт? Удължава спирачния път, изобщо е гейско изобретение за жени-шАфьори. Даже май ти беше "сторонник" на такива теориЙ?

        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Аз мога да карам всичко със без ABS ; на гуми на вериги все ми е тая . 45 тона камион само на барабани съм карал така че мене не ме мислете . Аз мога всякак .

      • #5
        При кАмунизЪма го шунтираха само тоталните неграмотници......и си носеха последствията.
        За моите (лични, не по селски легенди) 15г осъзнат социализъм съм видял много заобиколки на правилата, но нито един кретен който е заобиколил този кантар. Ремонтираше се лесно и се повреждаше рядко.
        В наше време скоростите се увеличиха, трафика се сгъсти, комплексарите вече не са само от Перник, китайските гуми са масови, коли ремонтирани от винтоверни "майстори" валяло.
        Сега да шунтираш точно това дребно и евтино нещо, според мен е престъпление. ....или идиотизъм, ако става въпрос за твоята кола.
        По-добре да изолираш задните спирачки.
        Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
        Вальо. О888 557Ч7Ч
        Silverado 1.3 i

        Коментар


        • Bogoljub Gagic
          Bogoljub Gagic коментира
          Редактиране на коментар
          Повреждаше се често и не се ремонтираше На ГТП искаха спирачките да блокират от първо натискане. И понеже гледаха и в багажника за резервна гума, пожарогасител, аптечка и т.н., немаше как да сложиш две торби цимент вътре. При ПТП пък мереха спирачен път по непрекъснатата следа от блокиралите колела. На първите ABS-и шофьорите им винаги излизаха виновни, че карат неизправно МПС - "ей го, бе, глей какъв пунктир е оставѝл, не му дРъжат спирачките!"

        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Гагич то дивотията и сега продължава на ГТП . Камиончето ни Мерцедес 310 понеже отзад е леко празно няма сцепна маса и за да мине без забележки му слагам в каросерията на задния мост едно пале с 500 кила желязо .

      • #6
        Проблемът е, че хем не евтино, хем трудно се намира.

        Коментар


        • #7
          Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
          Сега да шунтираш точно това дребно и евтино нещо, според мен е престъпление...
          То това нещо от 20-ина години го няма. Последно го имах на Тераното си, 98-ми набор, въпреки че имаше АБС. На следващото, вече 2005-ти набор, го бяха "шунтирали" още от завода. Въпросното возило без такова, спираше много по-добре. Ама МНОГО-МНОГО. Като му сложих цилиндърчета от дълга база, за да компенсирам по-големите гуми, започна да спира още по-добре, и не е имало никакви проблеми - ABS-а си сработваше когато трябва и задницата никога не е проявявала самоинициатива на хлъзгаво. В интерес на истината ABS-а ни се чини че работеше по-читаво отколкото на сегашното ми возило, особено при ниски скорости. Сегашното с 2-3км/ч като го настъпиш и блокират всичките гуми, изобщюо не отчита това и си се пързаля. При тераното това не се случваше.

          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • drukman
            drukman коментира
            Редактиране на коментар
            2005 вече не беше социализъм. Имаше АБС-и. Там е друго. Махни кантара на една Лада и гледай сеир.
            На Гелендера имах такова....и нямаше АБС.1988г производство. 3 пъти щях да се пребия след смяна на пружините докато се усетя какво става.
            'ма вие ги махайте. Няма проблем. Моя кош е 3 тона. Само за жената ме е шубе.

          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            То Лада и с кантара с тая лека задница зимата е сеир . Който е карал зимата такава без два бордюра в багажника не е минал .

        • #8
          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          ...В интерес на истината ABS-а ни се чини че работеше по-читаво отколкото на сегашното ми возило, особено при ниски скорости. Сегашното с 2-3км/ч като го настъпиш и блокират всичките гуми, изобщюо не отчита това и си се пързаля. При тераното това не се случваше.
          И на кал или сняг при 2-3 км/ч като сработи ABS-ът и ония 300+ коня на ДВГ продължат да бутат колата на празен ход, щото ABS-ът прилежно непрекъснато освобождава блокиралите колела, нали се сещаш къде ще спреш?
          То си пише в "Мануел" - при скорости под 20 км/ч ABS e деактивиран.
          България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

          Коментар


          • #9
            Първоначално публикуван от Zuki 94 Преглед на мнение
            Проблемът е, че хем не евтино, хем трудно се намира.
            Каква е тази "екзотика"?
            Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

            тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

            Коментар


            • Zuki 94
              Zuki 94 коментира
              Редактиране на коментар
              Кантар за Sidekick/Escudo/Vitara.
              Има подобен за Mitsubishi в Алино.

          • #10
            Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение

            И на кал или сняг при 2-3 км/ч като сработи ABS-ът и ония 300+ коня на ДВГ продължат да бутат колата на празен ход, щото ABS-ът прилежно непрекъснато освобождава блокиралите колела, нали се сещаш къде ще спреш?
            То си пише в "Мануел" - при скорости под 20 км/ч ABS e деактивиран.
            На празен ход конете са МНОООООГО далече от 300. Но да, бутат колата.

            ABS-ът трябва да сработва когато някое колело не се върти с очакваните обороти спрямо останалите. Работата е там че докато се движиш никога не блокират едновременно, а съвременен ABS е съвсем наясно какво се случва и дали колата още се движи, дори с всички блокирали колела. Начин има, защо точно при тоя автомобил е преценено така, не знам. Факта е че ABS-а на тераното, със всичката си архаичност, в тия условия се справя по-добре. А дори няма датчик за положение на волана. При първото хлъзгаво време бях сериозно изненадан до степен да проверявам дали няма нещо, което не е в ред.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              По времето на ZJ нямаше акселерометър и жироскоп в чипове за по 5 кинта. Компютъра може да е напълно наясно че колата се движи, как се движи, по кои оси се върти и при всички блокирали гуми и да се вземе съоптветното адекватно решение.

            • Bogoljub Gagic
              Bogoljub Gagic коментира
              Редактиране на коментар
              При търсене в Гугъл: To summarize, while ABS can be helpful on paved roads, its effectiveness is reduced on loose surfaces due to the need for controlled skidding and the ability to manipulate tire grip. Many riders choose to disable ABS when off-roading to gain better control and shorter stopping distances in those specific conditions. Из този форумЪт е пълно с теми за "калния / пясъчен / снежен клин", насметен от блокиралото колело и помагащ при спиране. Чичо хамерикан е помислил за това. Не си спомням дали при натискане на ESP-off бутона не се изключваше и ABS, май?

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Не споря за това, споделям само факти - ABS-ът на архаичното ми Terrano при ниски скорости се справяше по-добре от тоя на Grand-а. Ни повече, ни по-малко.

              И изобщо не говоря за извън пътя - за там си има копче ESP OFF и ABS-ът със сигурност приключва поне при дългото натискане. ABS-ът на тераното се изключваше на бавни със сигурност, за бързите не знам (парт тайм е). Говоря за най-тривиално градско каране по заснежени/заледени улици - елементарно блокира всичко и ставаш тотално неконтролируем.

              Не мога да променя тоя факт. Има елемента "свикване", тоест че вместо икстинктивно да натискаш още повече, е редно да си "поиграеш" с педала на спирачката, но само толкова.

              Другото, което казвам е - при днешните (и вчерашни) технологии (и 15 годишните телефони имат акселерометри), компютър да прецени че возилото се хлъзга неконтролируемо, при положение че има 3-осен жироскоп и акселерометри + сензор за позиция на волана, не е никакво техбнологично предизвикателство. Не съм гледал живи данни какво показват при Гранда, за да знам колко са чувствителни и по колко оси гледат ускоренията и движението. Странични ускорения и завъртане гледат със сигурност. И е възможно да има разлика в поведението между европейски и американски, доколкото и ABS-а и Аirbag-а мрънкат като смениш региона на някой модул, дори той да е радиото.

          • #11
            Първоначално публикуван от Стоян Боюков-Sariones Преглед на мнение

            Каква е тази "екзотика"?
            Кантар за Терано много отдавна няма по складовете. А съвсем в началото на експлоатацията на моето първо терано, когато все още се намираше, струваше неприлична 4-циферна сума. Нарочно съм търсил, щото по прегледите задните ми спирачки хващаха постепенно със закъснение. Като преместих скобата на пружината с колкото съм вдигнал задницата, малко се пооправи, като сложих цилиндърчета от дълга база още малко, но до края си спираше така - задницата постепенно и със закъснение.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • stefsab
              stefsab коментира
              Редактиране на коментар
              В разпределителя има бутало-плунжер. От едната му страна се прилага усилие от налягането в спирачния тръбопровод. Другият му край е "навън" и се натиска от лостова система с пружина, захваната на задния мост.
              При по-рязко спиране налягането в задните буталца се повишава, плунжера излиза и опъва пружината, докато спирачното усилие предизвика повдигане на задницата и съответно по -силно опъване на пружината. Тогава плунжера задържа това налягане/спирачно усилие на задните колела. Поради "олекването" на задния мост, по-нататъшно увеличение на спирачното усилие ще доведе до блокиране и хлъзгане на задните колела... и е по-добре колата да остане управляема.
              По документациите на колите има как точно се регулира опъна на тази пружина съответно начално минимално налягане спирачната хидравлика за задния мост.

            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Спарки Волга ГАЗ 24 поне в началото на производството 1970 година заводски няма кантар на задния мост и е на 4 барабана ABS и последния модел 3102 не бяха чували пък някаква драма от всичко това не произтича . Спирачната помпа е газкова и само условно е двукръгова . Налягането което дава е толкова голямо че няма много значение дали ти работи серво усилвателя . 12 години по София никога не съм имал проблеми включително и много години такси .

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Ама разбира се че няма да му трябва. То возеше като леген, вървеше като леген, държеше се като леген и имаше спирачки като за леген. Всичко се случваше бааааавно и полека, без никакви драми. В сравнение с него даже обикновена жигула се чувстваше като Ферари. Да вдигне 100 в града нямаше как да се случи - нямаше толкова дълга отсечка с нанадолнище. Те руснаците и до днес не са произвели нито един ABS, много все още не са чували какво е това, а возилата им с такова (обикновено Bosch), са с вечно светещи лампи по таблото.

              Сравнението дори с Terrano (12-16с до 100) е меко казано неуместно а сравнение с автомобил с 380 магарета под капака (6с до 100) е смехотворно.

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X