Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Водачи на спирачен апарат

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Водачи на спирачен апарат

    Привет,
    Става въпрос за водачите на преден спирачен апарат на Митсубиши Паджеро 2001 година.
    Единият водач (заключващ пин) е с гумена втулка.
    До колкото разбрах доста японски автомобили са излезли от завода така.
    Тъй като за първи път попадам на такива, не обърнах внимание отдолу или отгоре на супорта беше въпросния водач с втулката.
    Аз го сложих отдолу, но в последствие почнах да търся информация, къде точно трябва да е.
    Намерих предписание от Митсубиши, че при автомобилите преди 2008 година, въпросния водач е отгоре, но препоръчват при смяна или обслужване да се постави от долната страна.
    Въпросът ми е, има ли значение отдолу или отгоре е водача с гумената втулка и дали да го преместя от горната страна ?
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

  • #2
    Няма значение къде си го сложил водачите трябва да са еднакви, гумичката е да обира вибрациите на апарата.
    По-важен е избора на грес, защото някои успяват да разложат гумата и започва да задържа апарата...

    Коментар


    • #3
      В Тубата има доста клипове по този въпрос, съответно и дълга дискусия в коментарите. Някои съобщават за неравномерно износване на накладките в случаите, когато е бил монтиран водача с гумичката в другия отвор.
      Подозирам, че причината надали е била тази...
      При мен бяха смазани с медна грес, гумичките бяха в добро състояние както и водачите, накладките равномерно износени.
      Нямах високотемпературна силиконова и сложих керамична паста, за първи път я ползвам и не знам как се държи с гумата.
      Който търси , намира !
      Човекът е човек, когато е на път !

      Коментар


      • td120
        td120 коментира
        Редактиране на коментар
        Христос Воскресе !

        Зависи от какво е направена "втулката".
        Маншончетата по водачите са EPDM ...каквито са и уплътненията в апаратите и спирачните цилиндри (с някои изкл.,като някои ситроени).
        Ся,афтермаркет продавците могат да се изумят да пуснат маншончета от екзотически материал (силиконови или някоя петроустойчива,ама ний няма как да знаем).
        Затуй,най-беозпасният (тъй,де) вариант е да ползваме силиконови или гликолови мазива по спир.системи,зер силикон връз силикон-не бива никак(но почти всякъде другаде-може)...но минерално/"синтетическо" масло връз EPDM-също не бива.

        На бързината на вредителския ефект на мин.масло връз EPDM виляят разни работи,като:
        -вискозитет на маслото в греста
        -типа EPDM
        -типа минерално масло...
        -температури и изложениост...тъй де,"обмазаност" на обекта и пр. и пр.


        PFG110 на TRW/e гликолова(PAG) грес с литиев сапунь,намирга(ше) се лесно из автопродавниците.Същата е,що идва в малките пакетчета със спир.налкадки.
        https://webcdn.intercars.eu/files/tc...61xzs120gb.pdf

        Силиконовите греси са/бяха малко по-трудни за намиргане,някои са "легирани" и с ПТФЕ...или с MoS2.

        Има и друго-някои са много гъсти ,лепнат,спичат...еле ако набута гражданинът зверско количество по водачите,"за всеки случай",нали...и после - "що ми греят..." ...та е добре да бъде упомената " спирачна система" в описанието на приложенията.

        Керамична-добре,ама не знаем какъва е средата(маслото)...примерно за тая пише :

        "Ceramic grease should not come into contact with plastics or EPDM during assembly" .

        https://cdn.partsfinder.bilsteingrou...B550010_GB.PDF

        ...ще рече,няма работа по водачи или вътре по системата...виж,там по свещи и накладки-да.

      • cnc82
        cnc82 коментира
        Редактиране на коментар
        Воистина Воскресе !

        Мдаа, тая грес ме глождеше и вчера реших да я махна. Почистих старателно водачите, маншончетата и всичко около тях и намазах с грес за спирачни цилиндри на АТЕ (ATE BREMSZYLINDER) .
        Силиконова е и поне така да ми е мирна главата.

    • #4


      Тая ли? Тя не е силиконова...безопасна е за EPDM,ползва се за монтажа на буталата по спир.апарати и при ремонт на цилиндрите...и дотам.
      A,ето : "Chemical characterization
      technical mixture containing polyalkylated glycols, amine compounds, trialkylphenols, castor oil derivates
      and stabilizers", алкохолна демек.

      Намерете си нарочна за водачи.



      Мазивата по спирачната/амбреажната хидр. система :

      -монтажни/консервационни,кат горната .Такива нямат място по системата,освен като монтажни(да набутаме буталцата в апарата или цилиндъра или монтираме противопрахови маншети и пр.). Ще зачезне бързо,а дори да остане-няма да изпълнява предназначението си.
      https://www.ate.de/media/2317/techni...nder_paste.pdf
      Също тъй можем маца при монтаж на маркучи на охл.система и пр. с нея .

      -по водачи,EPDM-любливи (кои могат се ползва и като монтажни ,ако нямат твърди пълнители кат птфе ,силикони и керамики. Но по-добре пастата на АТЕ при монтаж на буталца и карантии).
      Тие греси са силиконови или гликолови(т.е. маслото в самата грес,а сгъстителят е най-често литиев сапун)...тие могат се ползва,ако им позволяват ТТ данните и като противоскърцащи/противоизносни по ръбовете на дискови и барабанни накладки.
      PFG110...японските предлагат силиконови или гликолови...досада е да се намерят обаче. PFG110 e най-приятният вариант.

      -минерални/"синтетични" ,лепкави и дълготрайни-по барабанните спирачки и като противоскърцащи-по задната част на дисковите накладки,а по барабанните- в точките,де накладките трият в "тавата" ...по палци,тресчотки,вилки и прочия...по опорните ръбове на контакта апарат/накладка по дисковите спирачки. Съвсем малко е нужно,стоят си на място дълго време (АТЕ Plastilube, Textar Cera-Tec и пр.).Тия нямат работа по водачите или по (сакън!) маншони и уплътнения.
      Последно редактирано от td120; 20-04-25, 14:47.

      Коментар


      • #5
        Да, тази намерих в местен магазин за части и съм срещал често препоръки по форумите за използването и.
        Но..., явно пак е грешка.
        Тази на TRW което препоръчваш, гледам и руснаците доста я хвалят и по принцип са им читави повечето неща, та със сигурност ще е добра.
        За съжаление и тя е трудно откриваема у нас, но ще потърся по-подробно.
        Както спомена тази японска под бранда на Тойота също мисля е много добър вариант. Натиснете снимката за да я уголемите  Име:s-l1200.jpg Прегледи:0 Размер:192.2 КБ ID:6996493
        Последно редактирано от cnc82; 20-04-25, 17:39.
        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • td120
          td120 коментира
          Редактиране на коментар
          Тц. На Тойота греста за водачи е https://www.toyotatownpartsdirect.co...888701206.html

          Тази,горната от кадрото, пак е само за метал/метал контакт:
          https://www.toyotatownpartsdirect.co...888780609.html

          Истина Ви казвам,че беше/е особена досада да се намери подходяща грес за водачи(де греста ще да има контакт и с еластомери).

          Отвъд Големио гьол-избор бол ! Кеф ти гликолови,кеф ти силиконови,кеф ти тие +керамика и PTFE и пр.

          У Аврупа Джумхюрийе-ама хич !
          PFG110...или 08887-01206...но по-добре PFG110. "Елит Кар"..."Хелп Ауто"...пък и някой продавец ще се е излъгал да я поръча и предлага,има и такива добри хора...11лв.беше някога тубичката.

        • cnc82
          cnc82 коментира
          Редактиране на коментар
          Благодаря за подробната информация !
          Ще си взема такава на TRW.
          Ако не мога да я намеря у нас, 1-2 пъти в годината си поръчвам части от Аутодок и там я има за 11-12 лв.

      • #6
        Textar hydra tec я дават подходяща за водачи. Без съдържание на минерално масло е, и мисля е лесна за намиране.

        Коментар


        • td120
          td120 коментира
          Редактиране на коментар
          А,благодаря,много интересно...не знаех за съществуванието й. Обаче повече мяза на гликолова ,монтажна,на първо четене.

          https://i.imgur.com/9omsrqE.png

          Иначе за водачи,бих се придържал към изпитано решение като pfg110 (...зер може спокойно се ползва И като монтажна. Пък и една тубичка е предостатъчна за една пълна интервенция по системата).

          Ако да би поискал потребителят да се осигури с мазила по системата,то тия две са си достатъчни :
          -PFG110 (водачи и спокойно може се използва като монтажна)
          -по накладки и пр.(кои няма да виждат досег с еластомери) - Ate PalastiLube, Textar CeraTec

          Масраф - трийсетина лева общо ...стигат за мнооого време,леснонамираеми са...

          Има и други,разбира се,но производителите им (Dow,Klueber,DuPont )не се интересуват от краен потребител...и най-скромната опаковка е едно 25 кила например(тие,де можем си купим,са някои от техните продукти всъщност... с висока горница,ама кво да прайш).

          Според запознати, pfg110 e всъщност
          https://www.qualitybearingsonline.co...EP_1_EN_en.pdf



          ...и като вискозитет на маслото в греста на Клюбер е прибл. 360 mm²/s @40 целзий(срещу 220 mm²/s за Textar Hydra,оттам и "паста",демек не е баш ,което си представяме като "грес").
          https://thebrakereport.com/textar-ex...ith-hydra-tec/

          В описанието на самите пакетчета на Textar Hydra четем:
          https://www.fcpeuro.com/public/asset...jpg?1716558696
          ...т.е. като приложение е по-скоро в една ниша с АТЕ Bremszylinderpaste

          ...............

          A за Клюбер четем :

          "Application
          SYNTHESO GLEP has been designed for the lubrication of
          metal – metal; elastomer – metal, plastic – metal, plastic –
          plastic sliding material combinations. The product is typically
          used in the automotive industry as assembly grease for plain
          bearings, e.g. in brake and clutch systems for linear motion in
          contact with brake fluids DOT 3, 4 and 5.1. Application
          examples: guide bushes and bolts, EPDM and SBR seals,
          clutch master and slave cylinders, corrosion protection of brake
          pad supports in disc brake calipers, brake boosters and noise
          reduction in elastic axle bearings, seals of steering columns. In
          such applications, SYNTHESO GLEP 1 facilitates assembly
          and provides reliable lubrication. Due to its good resistance to
          EPDM elastomers, SYNTHESO GLEP 1 is mainly used in car"

          Плюс туй е доказана във времето,тъй че...лесен избор.
          Последно редактирано от td120; 21-04-25, 03:33.

      • #7
        Да продължа темата..
        По време на смяната единият водач (с гумичката) не влезе свободно в супорта, имах едно наум и следях работата на спирачките след интервенцията.

        Както и предположих това колело с въпросния водач, диска се загряваше една идея повече от другия, нямах големи съмнения къде е проблема.

        Взех ремонтен комплект на Autofren (водачи с въпросната гумичка, маншончета и грес).
        Търсих на TRW (на тройна цена е) но у нас нямаше.
        ​​​​​
        Но новият водач с новата гумичка пак влизаше в супорта по същия начин. Монтирах го, но резултат нямаше.

        След много четене по чуждестранни форуми, съветите бяха следните..
        Много хора изхвърляха водача с гумата и слагаха обикновен водач, проблеми не са наблюдавани.
        Аз реших този вариант да ми е като резервен, ако не стане така както си бях наумил.

        Качих водача на струга и минах с финна шкурка гумичката докато ми хареса как влиза в супорта.
        На практика свалих около 2 десети от диаметъра.
        Смазах и монтирах, резултата е точно това което исках, диска не загрява вече повече от другия.

        Който търси , намира !
        Човекът е човек, когато е на път !

        Коментар


        • #8
          По моите скромни наблюдения с гумичка без гумичка все тая . Рядко минава седмица без на ортака да му донесат някой спирачен апарат с разбити легла на водачите . Спасението е райбероване и водачи с по голям диаметър . Ако има заводски от нещо друго добре но в повечето случаи ги прави на струга . До сега за толкова години никой не се е оплакал че апарата му се държи по различно като е без гумичка .
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • cnc82
            cnc82 коментира
            Редактиране на коментар
            Каква хлабина оставя твоя колега м/у водачите и леглата им ?

          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            Предполагам че ги прави на усет да се движат свободно без луфт .

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X