Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KERS

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • KERS

    Вече питах веднъж е не получих отговор за Рекуперативни спирачки на колите във Ф1.
    Wikipedia разяснява как при спирането се генерира електрическа енергия
    http://en.wikipedia.org/wiki/Regenerative_brake
    ,а как след спирането тази енергия, съхранена някъде, способства за бързо ускорение след завоя.

    Пак имаше състезания, пак някои коли ползваха KERS, други - не.

    А каква е същността? Да - тежи повече, Да - усложнява конструкцията.
    Но - същността?
    Да не би тези масивни дискове (вж. двете илюстрации) да отцепват по време на спиране, и се включват пир разгон, ползвайки набраната преди кинетична енергия.

  • #2
    До: KERS

    Според втория във вчерашното състезание - разликата е "с керс - без керс" е разликата "първо място - второ място"

    А иначе честно не знам. Аз съм "за". F1 е единственото добро извинение да се наливат пари в подобни щуротии и после да излезе нещо използваемо за ежедневието, за всеобщо изумление.
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #3
      До: KERS

      Цитирам от форума на КлубФ1:
      Механичните КЕРС системи имат предимство по отношение на складирането на енергията и намаляването на капацитета (при акумулаторите б.пр.). Основната причина отборите да предпочетат електрически системи е, че те са по-малко сложни и следователно могат да бъдат приложени по-бързо и по-евтино.
      Високоенергийните маховици са опасни неща - Крайслер се опитваха да разработят базиран на маховик КЕРС за техния спортен прототип „Пейтриът” през деветдесетте, като маховикът от карбонови нишки се разработваше от компания, правеща маховици за спътници. Очакваше се той да се върти със 100 000 об/мин, но те така и не успяха да стигнат до тази скорост без той да се повреди. А когато нещо, въртящо се със 100 000 оборота откаже, отказът е наистина впечатляващ. След като един експлодира в тестова камера и уби един техник, те трябваше да построят бетонна тестова яма с масивен капак отгоре, където да ги поместват.
      Има голям брой инженерни кошмари при изработването на маховици. Те трябва да се въртят в чист вакуум или ще се прегреят и ще експлодират, поради което уплътняването става изключително трудна задача, особено ако има и вал, влизащ през кожуха. Има много патенти, които се регистрират в момента за най-различни остроумни уплътнения за валове. Маховикът трябва да е перфектно - наистина перфектно - балансиран до точка, където отпечатък от пръст върху ротора би го разбалансирал достатъчно, че да предизвика отказ. В лагеруването му трябва да се използват много мощни магнити - магнити, които с лекота ще измъкнат гаечен ключ от ръката ви от две стъпки разстояние и със сила, достатъчна да ви счупи пръстите или, ако наистина нямате късмет, да ви разплеска ръката заедно с ключа в нея върху себе си, да ви премаже ръката и дори да ви изкълчи рамото.
      Също така, не е възможно да развъртите просто нещо до 100 000 оборота. Маховикът трябва да се води през различните честотни диапазони на взаимодействие, когато честотата на въртене е съпоставима с естествените резонансни честоти на материалите. Според мен съвременните ротори на маховици обикновено се състоят от ядро от легирана (maraging?) стомана и облицовка от карбонови нишки или твърд полиетилен, които са доста по-малко податливи към горните фактори.
      Последният, вероятно по-малко известен проблем, е ... правен. Много от използваните технологии са класифицирани като „двойно приложение”, защото могат да се използват за производството на подвижните детайли за центрофуги за обогатяване на Уран. Наистина.
      Системата на Уилямс е електромеханична, при която се използват мотори/алтернатори за развъртане на маховика и при нея имаме предимствата на механичното акумулиране на енергия без недостатъците на механична трансмисия.
      Рено работят по изцяло механична система, където маховикът е свързан към двигателя посредством безстепенна трансмисия, но се е оказало доста по-трудна за производство, отколото са очаквали. Поради това са решили да използват базираната на акумулатори система на Магнети Марели за 2009г.
      OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

      Коментар


      • #4
        До: KERS

        Акумулаторния КЕРС е част от технохогията на хидридните автомобили. При Приус например всяко едно докосване на педала на спирачката превръща единия безчетков двигател в генератор който е и електрическа спирачка и дозарежда батерията. Чеша се защо Тойота, който имат огромен опит с тези системи не използват КЕРС в своите болиди....
        "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

        Коментар


        • #5
          До: KERS

          Отборите пазят в тайна системите си на KERS. Силно се съмнявам обаче да са механични. Освен изброените особености, само жироскопичният момент ще е достатъчен още на първия завой болидът да тръгне в една посока, а маховикът - в друга. Аз залагам на електрическата.

          Коментар


          • #6
            До: KERS

            абе някъде тука
            http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ers#post696926

            имаше едни опити за разпощване на въпроса, ама след GP Australia нещо поутихнаха..

            от март до сега ..
            нищо ново? така ли?

            или кой знае?..

            Коментар


            • #7
              До: KERS

              Уилямс наистина разработваха механичен КЕРС , но се съмнявам да довършат проекта не само поради споменатите по- горе от колегата технологични проблеми , но също така и поради невероятно високата цена на подобни разработки. Вече отборите се съгласиха с драстичното намаление на бюджетите (100 млн. за догодина и 50 по- нататък). Отборите , които използват електрически КЕРС вече бяха напреднали с разработването му.
              От догодина тези отбори ще продават устройството на "политически" цени на останалите , но използването му няма да бъде задължително.
              Електрическият КЕРС акумулира енергия при спирането, защото:
              1. Съпротивлението от генератора подпомага спирането и много от пилотите усещат разликата в точката и интензивността .
              2.В друг момент би отнемал от мощността на двигателя , за да се зарежда.

              Доколкото знам самият електродвигател е и генератора , който зарежда батериите на системата , но по какъв начин нямам представа.
              Времето за използуване на КЕРС е мисля че 6.6 сек. на обиколка , независимо дали ще "изпразни" докрай батериите.
              Последно редактирано от TigerHunter; 31-08-09, 21:33.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • #8
                До: KERS

                Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                Според втория във вчерашното състезание - разликата е "с керс - без керс" е разликата "първо място - второ място"

                А иначе честно не знам. Аз съм "за". F1 е единственото добро извинение да се наливат пари в подобни щуротии и после да излезе нещо използваемо за ежедневието, за всеобщо изумление.
                Един път да ме зарадва, че и други не знаят! А си мислех, че питам нещо от рода "какво е джанта"?

                А относно послешно приложение в ежедневието - абсолютно вярно. Колко неща дойдоха от военните и космическите технологии?...

                Коментар


                • #9
                  До: KERS

                  Първоначално публикуван от Симеон Преглед на мнение
                  Един път да ме зарадва, че и други не знаят! А си мислех, че питам нещо от рода "какво е джанта"?

                  А относно послешно приложение в ежедневието - абсолютно вярно. Колко неща дойдоха от военните и космическите технологии?...
                  Нали? А представяш ли си какво би било, ако въобще не се налагаше да има военни? ... сигурно щяхме да измислим друг начин да се самозатрием
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • #10
                    До: KERS

                    Първоначално публикуван от Симеон Преглед на мнение
                    Един път да ме зарадва, че и други не знаят! А си мислех, че питам нещо от рода "какво е джанта"?

                    А относно послешно приложение в ежедневието - абсолютно вярно. Колко неща дойдоха от военните и космическите технологии?...
                    Споко, братко...
                    ако знаеш и аз колко се кефя от този факт...
                    като на последен човек от опашката, дето пристига друг след него и вече не е последен, а предпоследен..

                    споко, споко..

                    никой не знае, ама всички мъдро мълчат...

                    Споко, не сме последните на опашката

                    Коментар


                    • #11
                      До: KERS

                      Аааа, в предишната тема обяснявах как работи това с маховика и вариатора. Няма да обяснявам пак. Вероятно не събира механична енергия от двигателя, докато той не е нужен, макар че теоретично и това е възможно. Събира кинетична енергия от пътя и така служи за спирачка.

                      Колкото и странно да е, във Ф1 се грижат и за разхода на гориво. Защото той е свързан с общата маса на машината и с времената за зареждане.

                      Коментар


                      • #12
                        До: KERS

                        Рекуперативната спирачка не е нищо ново под слънцето. Дори през последните години да се разработва и внедрява във формула едно тя е добре позната в техниката. Почти всички електровози от парка на българските железници са снабдени с такива. При спиране се обръща работата на електро двигателя и започва да работи като генератор, а електричеството се връща във мрежата.
                        Танки грязи не боятся!

                        Коментар


                        • #13
                          До: KERS

                          Първоначално публикуван от KamAZadjiq Преглед на мнение
                          Почти всички електровози от парка на българските железници са снабдени с такива. При спиране се обръща работата на електро двигателя и започва да работи като генератор, а електричеството се връща във мрежата.
                          Хи-хи ....

                          дотука е отлично, ама насетне...

                          имаме ли представа как се изкупува това електричество обратно?

                          щото аз знам - никой не знае...

                          и не се изкупува, уви...

                          ама нейсе - тука е така, пак уви..

                          Коментар


                          • #14
                            До: KERS

                            Е то не се изкупува, а се връща в контактната мрежа, което е свързано с някои особености в конструкцията й. Това електричество се консумира в друг участък от друга подвижна единица.
                            Танки грязи не боятся!

                            Коментар


                            • #15
                              До: KERS

                              Това го правят почти всички електрически локомотиви, тролейбуси, трамваи. Защото като си електрически е лесно.

                              Тролейбусите и трамваите просто нямат електромер - каквото върнат, върнат, харчи го някой друг.

                              Локомотивите имат електромери, доста подобни на домашните. При регенеративно спиране електромерът се "развива". Не стои въпросът с обратното изкупуване, защото употребената енергия винаги е повече от върнатата за достатъчно голям пробег.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X