Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"А" рамо-плюсове и минуси

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: "А" рамо-плюсове и минуси

    Кинекс,възможно е единствено,ако конзолата която е на моста "стърчи" нагоре до нивото на ухото,което е на рамата.Тогава тази конзола ще е много натоварена и то знакопроменливо на огъване.
    А тази щанга на твойта снимка кавато и форма да има за кинематиката важи оста от мисленото свързване на двата и края....
    Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

    Коментар


    • #17
      До: "А" рамо-плюсове и минуси

      Така е. Не е важна формата, важна е линията между болтовете. Това се учи по геометрия в осми клас. Ето една графика която илюстрира недостатъка за който говориш.

      А на снимката която прикачих по-горе показах кой е правилния начин за връщане на напречната щанга в хоризонтално положение след лифт. Ама явно железата са много мръсни и не си забелязал новия елемент.
      Една "планчица" има там.
      Прикачени файлове

      Коментар


      • #18
        До: "А" рамо-плюсове и минуси

        Грозно ,но става за онаглядяване...
        Прикачени файлове
        Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

        Коментар


        • #19
          До: "А" рамо-плюсове и минуси

          Колеги,благодаря за отговорите.От това разбрах,че при А-рамото се получават по-големи ходове на задния мост,а при напречната щанга по-голяма стабилност на същия.Най-вероятно целта на първата Витара е да бъде по-проходима(като батковците ),а пък и тогавашния двигател и без това не може да вдигне високи скорости(при 16v само 160км/ч).Обаче като става на "Гранд",Витарката се сдобива и с по-големи двигатели,изискванията за стабилност се увеличават,става по-паркетна и така с всеки следващ модел.То май и при другите производители е така...Мои си разсъждения
          Витарката сериино няма стабилизираща щанга на задния мост,което според мен прави доста нестабилна задницата.Чудя се ако се добави такава,дали ще окаже голямо влияние на ходовете(и заради това да не са е сложили оригинално)или няма да е фрапираща разликата(проходимоста).Има някакви на "Калмини"които се предлагат.Предполагам,че принципно може да се побългари от някакъв автомобил (дали си заслужава е друг въпрос)
          Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

          Коментар


          • #20
            До: "А" рамо-плюсове и минуси

            Колега,явно си разбрал една малка част от истината!
            Къде сме казали,че с напречна щанга се получава по-голяма стабилност спрямо А рамото?Всъщност е точно обратното!
            Или-А рамото е в пъти по-добро решение от напречна щанга,само дето е доста ро-скъпо и налага ограничения от компоновъчна гледна точка-А рамото заема повече място от стаб. щанга.
            Ако витарката няма стаб. щанга,която да "държи" моста стабилен,то със сигурност има нещо друго ,което да го държи,иначе ще го загубиш(моста) някъде по пътищата!!!!
            Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

            Коментар


            • #21
              До: "А" рамо-плюсове и минуси

              Предполагам колегата имаше предвид торсионна стабилизираща щанга м-у ляво-дясно.

              Коментар


              • #22
                До: "А" рамо-плюсове и минуси

                Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                Състезателното е 4-линк. Общо взето принципната схема е същата като на A-рамо(wishbone) с малката разлика че в средата моста е хванат на две точки. За това и е по-здраво. За да се намали страничното изместване на моста, горните носачи при 4-линк са с твърди накрайници в двата края. Унибал/унибал или унибал/джони-джоинт. Сами се досещате че с такива накрайници се създават вибрации които са недопостими при автомобил за всекидневна употреба. При заводските с А-рамо за да я няма тази вибрация, захващането към рамата е с гумени тампони. Гумените тампони пък без значение дали са с хоризонтален или вертикален монтаж, допускат по-голямо странично отклонение на моста отколкото напречната щанга при 5-линк.

                5-линк гарантира по-стабелен задник но не може да реализира големи ходове.
                А-рамото осигурява по-големи ходове но не може да създаде нужната стабилност.

                Мога да дам за пример любимото ГрандЧероки. Първото е с напречна щанга и задното окачване е по-стабелно и с по-малки ходове от второто ГЧ което е с А-рамо. При третото Гранд Чероки от Джйип се върнаха към задно окачване 5-линк с напречна щанга по обясними причини. Много е бързо.
                Офроуд стандарта Вранглер, през 68 годишната си история, винаги е бил с напречна щанга отзад.
                Благодаря и на Кинекс за поста.Оттук реших,че 5-линковото е по-стабилно.(макар,че един приятел монтьор със стария Гранд,казва че му "плува" задницата при здрави тампони)
                Витарата като и повдигнеш някъде едната задна гума,си мисля,че моста се измества малко на едната страна,като при 5-линковото.Само,че като и повдигнеш другата гума се измества малко на другата страна.Аз си мисля,че това е от хода на шарнира,който е здрав .
                Витарката няма стабилизираща щанга отзад,а нали тя служи само да натиска едната гума спрямо другата и няма отношение към падането на моста ? Калмини предлагат комплект от 2 стабилизиращи щанги,като предната е усилена ,а задната е с някакъв кит за закрепване(нали оригинално си няма такава).
                Поздрави
                Прикачени файлове
                Последно редактирано от nikman; 18-06-09, 12:31. Причина: правопис
                Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

                Коментар


                • #23
                  До: "А" рамо-плюсове и минуси

                  Е, ако ще е асфалтова, тия щанги със сигурност ще променят поведението към по-добро. Нямай съмнение за това. Ама ходовете ще намалеят - за това също нямай съмнение.

                  Пустата липса на пълно щастие.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #24
                    До: "А" рамо-плюсове и минуси

                    Значи трябва да се прави разлика между стабилизираща и напречна щанга....
                    Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                    Коментар


                    • #25
                      До: "А" рамо-плюсове и минуси

                      Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                      Колега,явно си разбрал една малка част от истината!
                      Къде сме казали,че с напречна щанга се получава по-голяма стабилност спрямо А рамото?Всъщност е точно обратното!
                      Или-А рамото е в пъти по-добро решение от напречна щанга,само дето е доста ро-скъпо и налага ограничения от компоновъчна гледна точка-А рамото заема повече място от стаб. щанга.
                      !
                      Има състезателни конструкции с предно окачване 4-линк. Дори не са чисто траялови защото в XRRA карат и скоростни етапи.
                      Има разходкаджийски изгъзици с А-рамо отпред. Верно е.
                      На заводска кола обаче, такова чудо като 4-линк или А-рамо отпред няма. Всички с цял мост са с 5-линк. Дали с четири надлъжни носача и напречна щанга, или с два радиални носача и напречна щанга, все тая, пак е 5-линк. Защо няма ли. Ами моста мърда настрани.
                      1мм да мръдне моста, с 1мм ще мръдне и кормилната щанга. Като мръдне кормилната щанга с 1мм, волана ще се завърти с 1см.
                      Ама 1-2мм нищо не е. Толкова луфта на секторната кутия ще го поеме.
                      При А-рамото отклонението е много по-голямо.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X