Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"А" рамо-плюсове и минуси

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • "А" рамо-плюсове и минуси

    Колеги,интересно ми е какви са предимствата и недостатъците на А-рамото пред панхард(напречната)щанга на задния мост?Също кои модели джипове са с А-рамо на задния мост?
    Въпроса го задавам защото се чудя,защо на Гранд Витарата минават на панхард щанга от А рамо,при по-старата.А и да си обясна разликите при двата вида окачване.
    Поздрави,Николай.
    Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

  • #2
    До: "А" рамо-плюсове и минуси

    Здравейте. И мен доста ме интересува този въпрос.

    Коментар


    • #3
      До: "А" рамо-плюсове и минуси

      Май няма кой да отговори
      Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

      Коментар


      • #4
        До: "А" рамо-плюсове и минуси

        Предполагам се държи по-добре на пътя, особено при ставними луфтове по А рамото и панхарда.

        А рамото с шарнир ли е закрепено към дифа?
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          До: "А" рамо-плюсове и минуси

          Да,А-рамото е с шарнир към дифа и два тампона към шасито.
          Прикачени файлове
          Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

          Коментар


          • #6
            До: "А" рамо-плюсове и минуси

            Явно темата не е интересна.Пък аз все се опитвам да си обясна някои неща....
            Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

            Коментар


            • #7
              До: "А" рамо-плюсове и минуси

              Естествено ,че А рамото е по-добро решение от напречната щанга.Това е решение взето директно от мотоспорта.При А рамото моста се движи само нагоре и надолу,а при напречната щанга освен нагоре и надолу,моста се движи и наляво и надясно по част от окръжност с център точката на закрепване на напречната щанга към рамата.Този недостатък се минимализира когато щангата е в хоризонтално положение,но това при джипово окачване(особенно с лифт) не е възможно.
              Това освен,че не се отразява добре на стабилноста по време на движение ,е свързано и с сериозни натоварвания в въпросната щанга ,както и в точките на нейното закрепване към рамата и особенно към моста.
              Известно е ,че старите модели на ланд ровър(до дискавъри 2) са с А рамо,което винаги се е считало за плюс и с това лесно се обяснява отличната артикулация на задния мост.
              При Сузуки не знам защо са се отказали от това решение,но вероятно от компоновъчни съображения(за да се освободи място за резервоара например) или за да е по евтино за изпълнение.
              Това на което казвате "закрепване към дифа" ,всъщност е закрепване към моста с шарнир,но който на жаргон му казват "царски болт".
              Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

              Коментар


              • #8
                До: "А" рамо-плюсове и минуси

                С А-рамо май може и без торсионната щанга?
                П.П. Имах предвид стабизатор.
                Последно редактирано от Аndro 160; 16-06-09, 21:38.

                Коментар


                • #9
                  До: "А" рамо-плюсове и минуси

                  Състезателното е 4-линк. Общо взето принципната схема е същата като на A-рамо(wishbone) с малката разлика че в средата моста е хванат на две точки. За това и е по-здраво. За да се намали страничното изместване на моста, горните носачи при 4-линк са с твърди накрайници в двата края. Унибал/унибал или унибал/джони-джоинт. Сами се досещате че с такива накрайници се създават вибрации които са недопостими при автомобил за всекидневна употреба. При заводските с А-рамо за да я няма тази вибрация, захващането към рамата е с гумени тампони. Гумените тампони пък без значение дали са с хоризонтален или вертикален монтаж, допускат по-голямо странично отклонение на моста отколкото напречната щанга при 5-линк.

                  5-линк гарантира по-стабелен задник но не може да реализира големи ходове.
                  А-рамото осигурява по-големи ходове но не може да създаде нужната стабилност.

                  Мога да дам за пример любимото ГрандЧероки. Първото е с напречна щанга и задното окачване е по-стабелно и с по-малки ходове от второто ГЧ което е с А-рамо. При третото Гранд Чероки от Джйип се върнаха към задно окачване 5-линк с напречна щанга по обясними причини. Много е бързо.
                  Офроуд стандарта Вранглер, през 68 годишната си история, винаги е бил с напречна щанга отзад.
                  Последно редактирано от kinex; 16-06-09, 22:08.

                  Коментар


                  • #10
                    До: "А" рамо-плюсове и минуси

                    Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                    С А-рамо май може и без торсионната щанга?
                    П.П. Имах предвид стабизатор.
                    Май-май.
                    Ми пробвай.
                    Той един така си замина за "вечните полета".

                    Коментар


                    • #11
                      До: "А" рамо-плюсове и минуси

                      Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                      Май-май.
                      Ми пробвай.
                      Той един така си замина за "вечните полета".
                      Гледам че витараджиите си карат и са си живи и здрави.

                      Коментар


                      • #12
                        До: "А" рамо-плюсове и минуси

                        Те и Нивоводите карат 5-линк без стабилизираща щанга, ама скоростите какви са.
                        Малко съм се объркал. Този който се отрепа беше махнал и двете стабилизиращи щанги.

                        Коментар


                        • #13
                          До: "А" рамо-плюсове и минуси

                          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                          Те и Нивоводите карат 5-линк без стабилизираща щанга, ама скоростите какви са...
                          Предполагам заварка на газта.

                          Коментар


                          • #14
                            До: "А" рамо-плюсове и минуси

                            Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                            С А-рамо май може и без торсионната щанга?
                            П.П. Имах предвид стабизатор.
                            Андро ,стабилизиращата щанга няма отношение по въпроса как е окачен моста.Педполага се,че като се казва стабилизираща ,трябва да стабилизира нещо!
                            Ровърите накои имат стабилизираща щанга отзад и отпред,други нямат-не знам на какво се дължи това,вероятно не са имали в склада като ги сглобяват....
                            Аз дълго карах без такава щанга,но откато сложих,колата "стои" по-добре на скорост.Но би трябвало да е позгубила артикулация(не съм забелязал да е така).Отпред нямам,ама ще си сложа и там.
                            Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                            Коментар


                            • #15
                              До: "А" рамо-плюсове и минуси

                              Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                              При А рамото моста се движи само нагоре и надолу,а при напречната щанга освен нагоре и надолу,моста се движи и наляво и надясно по част от окръжност с център точката на закрепване на напречната щанга към рамата.Този недостатък се минимализира когато щангата е в хоризонтално положение,но това при джипово окачване(особенно с лифт) не е възможно.
                              Не бих казал че е съвсем невъзможно.
                              Прикачени файлове

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X