Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Еволвента - ръчна изработка!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Еволвента - ръчна изработка!

    Дълго се двуомих за мястото на тази тема... донякъде, по-уютно сякаш, би се чувствала в раздела за хумор...
    Точно аз, да пиша за ръчна изработка. на еволвентен профил, на хипоидно зъбно колело!
    Както и да е, историята е следната: Наш колега, бъдещ специалист по блокажи, си строши предния диференциал на Витарата. Освен строшения кожух, се оказа, че има поражения и по няколко зъба от "короната". За щастие, зъбите на пиньона се оказах почти незасегнати. Циментацията на зъбите се оказа плитка, а отдолу, сякаш, или въглеродът е липсвал, или термистът не е бил наясно с изискванията на конструктора и технолога. С две думи, толкова меко, че вместо счупване на зъбите, се е получила видима пластична деформация...
    Тук вече, дългогодишния опит в ТНТМ си каза думата! След кратък спор с Джамбазов, относно инструментите, ъглошлайфът беше отхвърлен... Премина се към прецизна ръчна изработка на еволвентния профил:



    Майстор Джамбазов, с нетрепваща ръка, подобно на мозъчен хирург, описва точната еволвента:



    Въпреки лошото качество на снимката, вижда се прецизността на ръчната изработка:



    Колеги, не правете това у дома си!
    Истината е, че оправянето на профила, само на 3-4 чъба, отне около 3-4 часа в прецизно измерване, напасване и корегиране... Сега ще видим, колко ще издържи ремонтирания диференциал.
    Последно редактирано от giorgio; 18-12-08, 11:46.
    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

  • #2
    До: Еволвента - ръчна изработка!

    Еволвентата хубаво, ама циментацията???
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      До: Еволвента - ръчна изработка!

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Еволвентата хубаво, ама циментацията???
      Нямахме цимент...
      Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
      Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

      Коментар


      • #4
        До: Еволвента - ръчна изработка!

        Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
        Нямахме цимент...
        Що не се обадихте бе .... да ви пратя ....
        Последно редактирано от Ясен; 19-12-08, 19:00.
        Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

        Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

        Коментар


        • #5
          До: Еволвента - ръчна изработка!

          Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
          Нямахме цимент...
          Не искам да съм на мястото на пиньона
          ________________________________________________________________________________________
          Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
          HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

          Коментар


          • #6
            До: Еволвента - ръчна изработка!

            Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
            Сега ще видим, колко ще издържи ремонтирания диференциал.

            Ааа,при Ванката ще изкара до живот....той вече няма да пуска предното....тва му беше за първи и последен път

            Коментар


            • #7
              До: Еволвента - ръчна изработка!

              Първоначално публикуван от nikito776 Преглед на мнение
              Ааа,при Ванката ще изкара до живот....той вече няма да пуска предното....тва му беше за първи и последен път
              Те на витарите предно им трябва само като се катерят по стените.
              "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

              Коментар


              • #8
                До: Еволвента - ръчна изработка!

                Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                Нямахме цимент...
                Лошо Седларов...

                Баща ми на млади години си е направил (ръчно) тръбен ключ. Доста си е поиграл. Та той ми разказа, че е правил някаква цементация, защото се оказало че стоманата, която е използвал, не подлежи на закаляване ... До колкото разбрах, се нагрява мястото, след което с памучен парцал се търка със някаква Сол (в химическия смисъл на думата). По този начин повърхностния слой се обоганявал с въглерод.

                В последствие този ключ дълги години го е използвал чичо ми (водопроводчик). Сега ключа е отново у нас и зъбите (които са закалявани потози начин) не са износени

                Та не е ли възможно да се направи такъв вид циментация?
                Nissan Terrano 2,7 TDI

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X