Обява

Свий
Няма добавени обяви.

LSD в действие?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • LSD в действие?

    Уважаеми приятели, при все че темата за LSD е широко дискутирана, особено по отношение на видовете диф-ли, принципите на действие и други технически аспекти, търся информация за ефекта от LSD и принципа на работа на този диф-л при движение на терен различен от сух асфалт. Джипката ми е Дайхацу Роки с LSD/по информация на стария собственик диф-ла е допълнително монтиран в Германия, до колко може да му се вярва - не знам. на самия диф-л има стикер: LSD oil only"/ Скоро ми се случи едното задно колело да увисне в кална локва, съответно то се въртеше свободно, а при другото никаква реакция. От друга страна ми се е случвало на лед и двете задни колела да приплъзват едновременно. Това нормално ли е за LSD и ако в него има някакъв дефект възможно ли е да работи като обикновен диф-л?

  • #2
    Никога не съм имал/карал кола с подобен диференциал (затова и мнението ми не може да се счита за меродавно), но съм чел по руските форуми че LSD-тата деистват само при движение и на двете колела - т.е. когато колата се движи и имаме разлика в скоростта на въртене на едното спрямо другото, (убии ме не мога да разбера защо) Но когато колата е в покой - закантарена, диференциала НЕ сработва и висящото колело може да се върти на воля.
    След една камара четене за себеси възприех че този тип диференциали са в помощ при по-леки условия - кал, сняг, лед, а за странични наклони, диагонални зависвания и други по-сложни участаци си трябват принудителни 100% диференциали, но пък те си имат други недостатъци...

    Коментар


    • #3
      Всички самоблокиращи диференциали се включват от рязка промяна на нещо си. Или разлика в скоростта на въртене на двете колела, или на натоварването им, но тя трябва да настъпи рязко, почти с удар. За да видиш дали работи повтори това с буксуването, пусни газта и после блъсни педала до пода. За да изключи блокировката трябва да пуснеш газта.
      Всички самоблокиращи диференциали блокират частично. Примерно от 10 до 70% в зависимост от конструкцията. Това значи че не могат да хванат полуоските твърдо, като заварени. Като види много зор, пак превърта, демек пак започва да се държи като диференциал, но много натегнат. Така се и чупи.
      100% са принудителните блокировки (с ръчно управление), или това дето му викат австралийска блокировка - тя се заключва с електрожена и се отключва с нови карантии на моста.

      Коментар


      • #4
        Стефане, не му трябва рязък удар за да заключи в повечето случаи. Голяма част от LSD са именно това - диференциали с ограничено приплъзване - поредица от фрикционни елементи, предварително натегнати, прехвълящи част от въртящия момент от едната полоска към длугата. Колко ще прехвърли зависи от сцепленитето. Кото се износят стават на най-обикновен диференциал. Освен това има и схеми с автоматична 100% блокировка, сфемата на Геродисковия диференциал на Гранд Чероки съм ти я пращал. Тук обаче явно не се касае до този случай.
        Е, има и малко по-различни модели, от типа на ДетройтЛокер, които са си перманентно блокирани, и се разблокирват по малко като видят зор.
        Въобще всичко за тези диференциали има тук: http://www.jeep.avtograd.ru/lockers/index.htm
        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

        Коментар


        • #5
          това ми беше един от въпросите:дали при по-голямо износване LSD започва да работи като обикновен диф-л. ако е така, не е болка за умиране защото аз така и не съм убеден в преимуществата на LSD монтирано в джип който основно се използва за черна работа по черни пътища/е, и разходки понякога/. при по-рязко потегляне или когато влача нещо по-тежко/често се случва/ се чува просвирване откъм задния мост, предполагам че е в диф-ла. ще взема да вдигна задния мост във въздуха и да пробвам какво прави или не прави този LSD.

          Коментар


          • #6
            Благодаря ти, Quadra, много полезен материал. Най-после някой да обясни как на практика може да се установи от какъв тип е диф-ла. Моят се оказа "фрикционен" LSD /при две колела във въздуха, когато въртя едното и другото се върти в същата посока/. Явно диф-ла работи, предполагам че има износване във фрикционния блок и затова свири понякога, ще му сменя маслото и ще сложа подходяща добавка. А каква е ползата от такъв диф-л в джипа/не блокира на 100%/ е въпрос който подлежи на обсъждане, стига да има желаещи.

            Коментар


            • #7
              Че кво да се обсъжда, всичко е известно. 70%-те помагат в много случаи, но вече са опасни. Чупят полуоски. В предния мост оставаш без волан практически с всякакви проценти.
              Принудителните са нож с две остриета. Каква да е грешка с газта или скоростта и веднага чупят полуосите. Това трябва да можеш и да го караш освен да го имаш. И още някой с тебе, да те прибира като се счупиш.

              Коментар


              • #8
                LSD-то помага например на заледен или заснежен път, на кал, трева и т.н., не помага при окантарване /увисване на 1-то задно колело/...

                характерно за LSD-то е, че при пробоксуване задницата "бяга" настрани... аз много се кефя зимно време на уличките с прави ъгли леко завиване с волана, леко подаване на газ и задницата взима завоя
                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                Коментар


                • #9
                  Да де, питайте го goldy как върви напречно на баирите - под 45 градуса спрямо посоката на движение (това за снега става въпрос) щот Вранглера е лек отзад и двете гуми боксуват еднакво, вечно си е в поднасяне...
                  Мен ми помага с моя стил на шофиране, ама него го дразни, защото е свикнал другояче.
                  Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                  Коментар


                  • #10
                    Нещо бъркате. LSD-то е дифернциал с предварително "натягане".При малки натоварвания върши чудесна работа, но при яко боксуване издиша.
                    След продължителна експлоатация намалява ефективноста му(особено ако се кара с непотходящо масло) и в крайна сметка става обикновен диф.
                    В Тойота и Дйхацо такъв диф. се вгажда фабрично в повечето модели.(само на задният мост)
                    Проверката на ефективноста е много проста: -повдигаш едно от задните колела,пускаш ръчната спирачка,изключваш от скорост(ВНИМАНИЕ!- вземаш мерки да не падне от крика) и завърташ колелото на ръка, колкото по-трудно се върти толкова по-ефективно работи диференциала.

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от quadra
                      Да де, питайте го goldy как върви напречно на баирите - под 45 градуса спрямо посоката на движение (това за снега става въпрос) щот Вранглера е лек отзад и двете гуми боксуват еднакво, вечно си е в поднасяне...
                      Мен ми помага с моя стил на шофиране, ама него го дразни, защото е свикнал другояче.
                      голди с LSD ли е?
                      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                      Коментар


                      • #12
                        Приложението на LSD e за повишаване стабилноста на колата при завой, на хлъзгаво. За оффроад помага на кал или сняг и то само когато даваш повече газ. При кантари не помага. Може да се ползва спирачката с левия крак за да се измъкнете.
                        IvoVarbanov.bg

                        Коментар


                        • #13
                          а при каране в коловоз е много интересно - колкото и да го мъчиш задния мост все е в дълбокото.

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от quadra
                            Да де, питайте го goldy как върви напречно на баирите - под 45 градуса спрямо посоката на движение (това за снега става въпрос) щот Вранглера е лек отзад и двете гуми боксуват еднакво, вечно си е в поднасяне...
                            Мен ми помага с моя стил на шофиране, ама него го дразни, защото е свикнал другояче.
                            Аз се чудя що се нося с вратите напред нон-стоп
                            ама ефекта от LSD-то е голям с бавна скорост, за да си вкарам Фронтерата в гаража цяла зима правя 90 градуса завой от спрало положение сърху чист лед, и колата започва да боксува след което се усеща леко чукване по цялото купе и зацепват и 2-те задни колела и си влиза без проблем при други условия не съм усетил ефект.
                            no signature no problems

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/
                              Първоначално публикуван от quadra
                              Да де, питайте го goldy как върви напречно на баирите - под 45 градуса спрямо посоката на движение (това за снега става въпрос) щот Вранглера е лек отзад и двете гуми боксуват еднакво, вечно си е в поднасяне...
                              Мен ми помага с моя стил на шофиране, ама него го дразни, защото е свикнал другояче.
                              голди с LSD ли е?
                              Отзад да.
                              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X