Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Заваряване на заден мост

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Заваряване на заден мост

    не видях точно такава тема, но и не съм ровил кой знае колко, ако се повтаря, моля да ме извините.

    Става въпрос за любимото ми шатълче, което от 3-4 месеца е недвижима собственост. Как и защо е в това състояние е друга история. Основния проблем е тоталното прогниване на каросерията (самоносеща) на няколко ключови места, но това е поправимо.

    По-лошото е, че ръкавите на задния мост са яко изгнили - нормалната дебелина на стената е около 5.5mm, а в момента има твърде много места, на които мога да я пробия ръкава с нокът. Още по-лошото е, че всички Шатъли от 85-87 година го имат този проблем и смяната на моста с друг не е решение.

    Някой може ли да ми каже колко ориентировъчно би ми струвало заваряването на нови ръкави (общо 4 кръгови заварки) и кой може да ми го направи читаво?

    Въпроса не е спешен, и без това в момента съм с една ръка и половина, така, че няма да се юрна да го правя поне още 20-30 дена. По-скоро искам да реша дали да го възстановявам или да го карам на вторични суровини... което е разумното решение, но как да изхвърля нещо с 2 LSD и бавни ?
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

  • #2
    До: Заваряване на заден мост

    A мост мост от друга машина не е ли по-добро решение...
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #3
      До: Заваряване на заден мост

      tef4o не разбрах в коя част на милата ни Родина си бре?
      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • #4
        До: Заваряване на заден мост

        За заварките все ще намериш кой да ги извърти, но проблемът е, че трябва да се спази геометрията на моста иначе ще трошиш дифове и полуоси в сряда и петък, а през другите дни ще ги сменяш ...
        "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
        Неизвестен мъдрец

        Коментар


        • #5
          До: Заваряване на заден мост

          +1. Не си представям кърпен мост. Няма да има никаква коравина. Сигурно ще изглежда, но няма да работи.

          Коментар


          • #6
            До: Заваряване на заден мост

            Наясно съм, че трябва да се спази геометрията, затова и поставям въпроса тук, иначе и сам заварям доста добре.

            Не знам дали стават от друго, с флекса и електрожена ще станат и от тойота и от нова, но там опираме до предавателното число и най-вече до това, че си губя LSD-то, което не е вариант.

            В Богомилово съм, това е на 2 км западно от Стара Загора.

            Адаш, не разбрах, защо да няма механична якост? Със сигурност няма да го кърпя с тръбите от лозето
            Единствения проблем е в запазването на съосноста...
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #7
              До: Заваряване на заден мост

              Е аз съм в София, далече е за да ти помогна, но щом заваряваш о.к.
              само си я направи згодно. Вдигната високо или обърната за да виждаш и работиш без проблем. Моя опит е че трябва да се кърпи на по-малки парчета защото заварките дърпат и сучат. Ако нямаш цял оргинален абсолютно точен детаил мериш, режеш и точковаш в една равнина (или един детаил) после от другата страна докато първата стине. После къси шевчета от по няколко сантиметра диаметрално противоположни за да има по- равномерно нагряване и топлинно разширение и не бързай!
              На Джипчо теглих шевове от по метър, първо от едната страна, после и от другата и милимитър по милиметър натрупах грешка 1см. Вярно че е джип и търпи кривини ама после си поиграх доста с чуко и флексата
              0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

              Коментар


              • #8
                До: Заваряване на заден мост

                Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                Е аз съм в София, далече е за да ти помогна, но щом заваряваш о.к.
                само си я направи згодно. Вдигната високо или обърната за да виждаш и работиш без проблем. Моя опит е че трябва да се кърпи на по-малки парчета защото заварките дърпат и сучат. Ако нямаш цял оргинален абсолютно точен детаил мериш, режеш и точковаш в една равнина (или един детаил) после от другата страна докато първата стине. После къси шевчета от по няколко сантиметра диаметрално противоположни за да има по- равномерно нагряване и топлинно разширение и не бързай!
                На Джипчо теглих шевове от по метър, първо от едната страна, после и от другата и милимитър по милиметър натрупах грешка 1см. Вярно че е джип и търпи кривини ама после си поиграх доста с чуко и флексата

                Май аз не съм казал какво точно искам Всъщност идеята ми е друга. Да се отрежат нацяло ръкавите на задния мост, на тяхно място да се заварят нови и на новите да се заварят лагерните тела.

                Ако е за по-дребен детайл - знам как става, макар, че нямам под ръка нужното обурудване. Но за задния мост, който е метър и половина и не е особено удобен за захващане ...

                Иначе мислих и варианта с кръпки, може и да стане, но шанса да го изкривя е наистина голям, а и наистина не съм сигурен, че ще стане достатъчно здраво. А ако се кърпи с големи парчета отгоре ще стане здраво, но пък ще натежи двойно.

                Виждал съм скъсявани мостове от УАЗ, съседа си ги караше 10 години без проблем, но мястото, където е правена "операцията" отдавна не съществува.
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #9
                  До: Заваряване на заден мост

                  Варианта с кръпките е най-добър според мен -най малко деформаций ще има, пък и ни е нужно да слагаш чак толкова дебела ламарина за де не тежи толкова, заварката дава допълнителна здравина особено ако заваряш с добри електроди

                  Коментар


                  • #10
                    До: Заваряване на заден мост

                    Въпроса е решен и приключен. Донякъде на късмет - оказа се, че сериозно изгнило има буквално в две точки и аз за бела съм проверил точно там. Моста стана кукла, само че сега колата издъхна
                    Бях се засили да я пращам на заслужена почивка на вторични суровини, но баща ми се заяде, че му трябвала кола за ранчото и сега я възстановява. Въпреки първоначания ми скептицизъм, май трябва да призная, че до месец-два Шатълчето отново ще може да щурмува бодро баирите.
                    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                    Коментар


                    • #11
                      До: Заваряване на заден мост

                      Верно сте инати! Като ги знам колко гният тия совалки, голямо търпение ще ви е нужно ....
                      "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                      Неизвестен мъдрец

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X