Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Катерач

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Катерач

    Значи споделям идея.В скоро време автомобилите които ще са ми спрени от движение ще станат 7.От тях три са опели.
    Взимам от два еднакви опела по две предни рамена с макферсона,правя рамка/за рамката после/. Значи идеята е да стане 4х4 .Рамката държи предните рамена и макферсоните,като колесната база се стеснява,както надлъжно така и напречно.Тоест нещо средно между АТВ и бъги.Рамката е от две части и предна и задна лагеруват в един специален шарнир със свобода в две от три перпендикулярни равнини.Предполагам ще е малко трудно да си го представите,да идеализираме до два триъгълника във върховете си лагеруващи взаимно в ябълка.Ябълката обаче е специална и както казах позволява ротация в само две от равнините.Ако някой знае как завива трактор Кировец,тук точно това движение ще е "забранено" за разлика от свобода в другите две равнини.Тази свобода обаче не е безусловна,а във всичи посоки е с пружини и амортисьор. Всичко това дава повишена адаптивност на шасито и колесната формула към пресеченият терен.
    Кво прайм обаче. Взимаме два еднакви диференциала ат автомобил със преден двигател и задно НЕЗАВИСИМО окачване.На мига се сещам за Форд Сиера ,и БМВ ,ако някой се сети за още да помага.Диференциалите се обръщат по необходимият начин щото да въртят естествено в едната посока.Полуоските се скъсяват според необходимото,а гъделът в цялата работа е,че диференциалите могат да се повдигнат значително ако за вътрешен CVJ се използва външен а линейната компенсация се остави за шлицов вал.Всъщност това е най модерният в момента приом и мога да постна линкове,но малко по късно.Ако някой е успял да ми проследи мислата,та за него продължавам - предната и задна част на това специално МПС са еквивалентни като две капки вода с изключение на диференциалите при които предният е завъртян.
    Сега идва ред на двигателя със скоростната кутия. Това е модул двигател/скоростна кутия които се инсталират напречно и отпред на автомобилите. Ние обаче го инсталираме надлъжно и в средата,под въпросната ябълка шарнир със по специално поведение.Така средният диференциал предава въртящ момент на предния и задния. Гумите са тракторни,мощност около 70 коня,три диференциала което намалява предавателното отношение над три пъти,тоест тръгваш на трета,а първа ти е демултипликатор. Получава се високопроходима машина с мощноста на джип,с тегло на бъги,с "разкрач" почти на АТВ, тоест малко по голямо, но с много по големи ходове на окачването поради "чупенето" на рамката по средата "чупене" меко и демпферирано,тоест с повишена адаптивност на колесната формула към дълбоки неравности .Един истински боец,на който наистина липсват блокажи, но конструктивно вложената адаптивност в значителна степен намалява потребноста от блокажи. На тоя етап това е само идея,иначе чарковете ги имам и стават все повече.

    Имате ли такива мисловни гъдели ?
    Последно редактирано от To6o; 27-05-08, 16:33.

  • #2
    До: Катерач

    Ти си баси пича!!!!
    Засърбя ме навсякаде!
    Действай смело,идеята е супер!
    Ferrum dum ignis candet cudendum est.

    Коментар


    • #3
      До: Катерач

      Не всичко схванах,но звучи интересно.Почвай,отивам за семки и бира...А,и Опел Омега,и Мерцедес са с такива диференциали.
      Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

      Коментар


      • #4
        До: Катерач

        Това 'каре' по средата ще трябва да е с размерите на това от Кировеца, щото ше има бая зор в него. Също трябва и некво ограничение на свободата на въртене...май си писал че и там ше има амортизация....ше стане трудно да се изчисли какво поведени ше има шасито (като е срязано допълнително на две)!

        Коментар


        • #5
          До: Катерач

          Първоначално публикуван от Andrei Преглед на мнение
          Това 'каре' по средата ще трябва да е с размерите на това от Кировеца, щото ше има бая зор в него. Също трябва и некво ограничение на свободата на въртене...май си писал че и там ше има амортизация....ше стане трудно да се изчисли какво поведени ше има шасито (като е срязано допълнително на две)!
          Външно каре от полуоска на Фиат Дукато Макси - ориентирано вертикално - странично двете части никаква свобода,но във всички други посоки - ОК !

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X