Значи споделям идея.В скоро време автомобилите които ще са ми спрени от движение ще станат 7.От тях три са опели.
Взимам от два еднакви опела по две предни рамена с макферсона,правя рамка/за рамката после/. Значи идеята е да стане 4х4 .Рамката държи предните рамена и макферсоните,като колесната база се стеснява,както надлъжно така и напречно.Тоест нещо средно между АТВ и бъги.Рамката е от две части и предна и задна лагеруват в един специален шарнир със свобода в две от три перпендикулярни равнини.Предполагам ще е малко трудно да си го представите,да идеализираме до два триъгълника във върховете си лагеруващи взаимно в ябълка.Ябълката обаче е специална и както казах позволява ротация в само две от равнините.Ако някой знае как завива трактор Кировец,тук точно това движение ще е "забранено" за разлика от свобода в другите две равнини.Тази свобода обаче не е безусловна,а във всичи посоки е с пружини и амортисьор. Всичко това дава повишена адаптивност на шасито и колесната формула към пресеченият терен.
Кво прайм обаче. Взимаме два еднакви диференциала ат автомобил със преден двигател и задно НЕЗАВИСИМО окачване.На мига се сещам за Форд Сиера ,и БМВ ,ако някой се сети за още да помага.Диференциалите се обръщат по необходимият начин щото да въртят естествено в едната посока.Полуоските се скъсяват според необходимото,а гъделът в цялата работа е,че диференциалите могат да се повдигнат значително ако за вътрешен CVJ се използва външен а линейната компенсация се остави за шлицов вал.Всъщност това е най модерният в момента приом и мога да постна линкове,но малко по късно.Ако някой е успял да ми проследи мислата,та за него продължавам - предната и задна част на това специално МПС са еквивалентни като две капки вода с изключение на диференциалите при които предният е завъртян.
Сега идва ред на двигателя със скоростната кутия. Това е модул двигател/скоростна кутия които се инсталират напречно и отпред на автомобилите. Ние обаче го инсталираме надлъжно и в средата,под въпросната ябълка шарнир със по специално поведение.Така средният диференциал предава въртящ момент на предния и задния. Гумите са тракторни,мощност около 70 коня,три диференциала което намалява предавателното отношение над три пъти,тоест тръгваш на трета,а първа ти е демултипликатор. Получава се високопроходима машина с мощноста на джип,с тегло на бъги,с "разкрач" почти на АТВ, тоест малко по голямо, но с много по големи ходове на окачването поради "чупенето" на рамката по средата "чупене" меко и демпферирано,тоест с повишена адаптивност на колесната формула към дълбоки неравности .Един истински боец,на който наистина липсват блокажи, но конструктивно вложената адаптивност в значителна степен намалява потребноста от блокажи. На тоя етап това е само идея,иначе чарковете ги имам и стават все повече.
Имате ли такива мисловни гъдели ?
Взимам от два еднакви опела по две предни рамена с макферсона,правя рамка/за рамката после/. Значи идеята е да стане 4х4 .Рамката държи предните рамена и макферсоните,като колесната база се стеснява,както надлъжно така и напречно.Тоест нещо средно между АТВ и бъги.Рамката е от две части и предна и задна лагеруват в един специален шарнир със свобода в две от три перпендикулярни равнини.Предполагам ще е малко трудно да си го представите,да идеализираме до два триъгълника във върховете си лагеруващи взаимно в ябълка.Ябълката обаче е специална и както казах позволява ротация в само две от равнините.Ако някой знае как завива трактор Кировец,тук точно това движение ще е "забранено" за разлика от свобода в другите две равнини.Тази свобода обаче не е безусловна,а във всичи посоки е с пружини и амортисьор. Всичко това дава повишена адаптивност на шасито и колесната формула към пресеченият терен.
Кво прайм обаче. Взимаме два еднакви диференциала ат автомобил със преден двигател и задно НЕЗАВИСИМО окачване.На мига се сещам за Форд Сиера ,и БМВ ,ако някой се сети за още да помага.Диференциалите се обръщат по необходимият начин щото да въртят естествено в едната посока.Полуоските се скъсяват според необходимото,а гъделът в цялата работа е,че диференциалите могат да се повдигнат значително ако за вътрешен CVJ се използва външен а линейната компенсация се остави за шлицов вал.Всъщност това е най модерният в момента приом и мога да постна линкове,но малко по късно.Ако някой е успял да ми проследи мислата,та за него продължавам - предната и задна част на това специално МПС са еквивалентни като две капки вода с изключение на диференциалите при които предният е завъртян.
Сега идва ред на двигателя със скоростната кутия. Това е модул двигател/скоростна кутия които се инсталират напречно и отпред на автомобилите. Ние обаче го инсталираме надлъжно и в средата,под въпросната ябълка шарнир със по специално поведение.Така средният диференциал предава въртящ момент на предния и задния. Гумите са тракторни,мощност около 70 коня,три диференциала което намалява предавателното отношение над три пъти,тоест тръгваш на трета,а първа ти е демултипликатор. Получава се високопроходима машина с мощноста на джип,с тегло на бъги,с "разкрач" почти на АТВ, тоест малко по голямо, но с много по големи ходове на окачването поради "чупенето" на рамката по средата "чупене" меко и демпферирано,тоест с повишена адаптивност на колесната формула към дълбоки неравности .Един истински боец,на който наистина липсват блокажи, но конструктивно вложената адаптивност в значителна степен намалява потребноста от блокажи. На тоя етап това е само идея,иначе чарковете ги имам и стават все повече.
Имате ли такива мисловни гъдели ?
Коментар