Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Искам да си направя АТВ от Трабант

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Искам да си направя АТВ от Трабант

    Здравейте,
    за сега е само на ниво идея и разсъждавам си значи.
    Гъдел ми е да се опитам да си направя АТВ ,или пък бъги.
    Продават се,наистина,но аз предпочитам да изживея гъдела да го направя сам,а и условия имам. Искам да е нещо което може да се справи на голям наклон да тегли ремарке с камъни например. Чух за така наречените "трактори " Мургаш, които излязоха по скоро косачки за трудни терени. Не съм видял такова чудо,тоест мигом се сетих,че съм виждал някога си на Пловдивският панаир,и веднага се сетих че съм го забравил какво беше точно.Та ако някой има линкове към снимки да праща.
    Както усещате на ниво още съм на творчески залитания.Не че наистина ще направя нещо,но това не пречи да се замислям върху проблемите които решават конструкторите на такава техника.
    Мисля да е 4х4 като ползвам две предници от два трабанта.Естествено само ходовата част с ресьора. Идеята ми е да направя рамка,да не използвам диференциали,да завиват и предните и задните колела /в различни посоки естествено/.Да ползвам двигател с водно охлаждане, а не трабантски.Сега единствено не ми е ясно как липсата на диференциали ще се отрази на поведението /не му предвиждам скорост по висока от 20 км. час,така че това по скоро е тракторче/.
    Горе,долу нахвърлях суровата идея,и подчертавам че е сурова да не вземете да ме хокате и наставлявате силно назидателно,че се познавам колко съм чувствителен
    Най малкият проблем ми е със водещите валове,или полуоски или както там по подразбиране ги наречем.Тоест естествено че ще са по големи и по яки,и тнт.а дължините ги докарвам мигом със щракване на пръсти. Забравих да спомена,че се нуждая от съвети и за джанти и гуми. Гледам едни самоходни косачки имат много възбуждащи колелета,тоест гума връз джанта,но идея нямам откъде мога да си купя такива.

    Ами,направо са си въпроси ?

  • #2
    До: Искам да си направя АТВ от Трабант

    Нито по размери, нито по тегло го виждам като АТВ.
    Усилването на полуоските е следващ въпрос, и не е известно дали е нужно.
    Изхвърлянето на въздушното охлаждане за мене е най-груба грешка. Не случайно масово се правят бъгита със силовия агрегат на ЗАЗ, и ЛуАЗа не е направен така, щото не е имало друго.
    Не смятам и че завиването в различни посоки е очевидно решение. Сам отдавна си мисля за Трабанта. Заради ресорите, най-вероятно може да се докарат огромни, макар и зависими ходове на колелата. Тогава от такова бъги може да се мисли за катерач, и завиването на двата моста в една посока е безценно. Макар че ако го направиш хидравлично, не е проблем да можеш и да избираш алгоритъма с лостче от кабината. Как и за колко ще се научиш да го караш е друг въпрос.
    За мене идеята ти не е въпрос на лутане, а за съжаление на пари.

    Коментар


    • #3
      До: Искам да си направя АТВ от Трабант

      Май ще е бъги,няма начин да стане АТV.
      B+

      Коментар


      • #4
        До: Искам да си направя АТВ от Трабант

        Стефане, не знам какво си мислиш за трабантовите ресори, но ходът им не е хич голям. Знач, заото съм ги сменял на моя трабант.

        Коментар


        • #5
          До: Искам да си направя АТВ от Трабант

          Собственият? Разбира се. Но са обратни. Нали си виждал грейдер? Предния му мост се мотае както дойде. Е, скръсти го с остатъците от трабанта ...

          Коментар


          • #6
            До: Искам да си направя АТВ от Трабант

            Ясно.

            И аз си мисля, че въздушното охлаждане е поне две главоболия по-малко.

            Коментар


            • #7
              До: Искам да си направя АТВ от Трабант

              Три!

              Коментар


              • #8
                До: Искам да си направя АТВ от Трабант

                За мене идеята ти не е въпрос на лутане, а за съжаление на пари.
                Не случайно масово се правят бъгита със силовия агрегат на ЗАЗ, и ЛуАЗа не е направен така, щото не е имало друго.
                Парите ги забравяме,нека на ниво теория това остане моя грижа.Веднага прегръщам идеята ти за Зазов двигател.Имам такъв насреща,аз самият съм карал ЗАЗ както и Трабант. Търсех водното защото исках да работи на газ,а сещаш се изпарителят има нужда от топла водна риза. Габаритите ги правим каквито са подходящи,трудностите ги решаваме в хода на боя. Дай да видим можем ли без диференциали ? И да си спомним за 20 км максимална скорост. Катерач ? звучи добре. Не съм мислил какво дава едновременното завиване в различни и в една посока.

                Твоите съвети ми са ценни

                Коментар


                • #9
                  До: Искам да си направя АТВ от Трабант

                  Това с двете предници,май няма да стане.В смисъл,че може да се ползва всичко до полуоските,след тях,вече идва диференциала,които е в СК.Не мисля,че може да ползваш две СК.За 4Х4,ще трябва някяква раздатка.
                  Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Искам да си направя АТВ от Трабант

                    Изпарителят винаги ще намериш с какво да го стоплиш, а защо ти е газ? Тия все едно имат по едно шише резервоар, газовата бутилка само тежи и избухва.
                    Може - не може ... Кроулерите често имат локери Детройт в диференциалите. Иначе казано нямат диференциали. Тоя локер е проста обгонна муфа, и е все едно вечно заключен диференциал. Само понякога изпуска колелото. Но да не могат да се отключват изобщо, е лошо за маневреността. Даже с два управляеми моста.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Искам да си направя АТВ от Трабант

                      Въздушното охлаждане е предимство, а не недостатък. Но не и при трабантовия двигател... Ще се сдобиеш с много жадни 24 конски сили Изпарителят се топли от газовете. Схемата с двете предни рами от трабант е относително лесно осъществима, но ходовете на окачването ще са мизерни. Аз като тийнейджър някога си мислех за две шкодови скоростни кутии срещуположно монтирани, барабар със задните им мостове (нали там са блок), а между тях двигател
                      Там има огромни възможности откъм ходове.
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • #12
                        До: Искам да си направя АТВ от Трабант

                        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                        Изпарителят винаги ще намериш с какво да го стоплиш, а защо ти е газ? Тия все едно имат по едно шише резервоар, газовата бутилка само тежи и избухва.
                        Може - не може ... Кроулерите често имат локери Детройт в диференциалите. Иначе казано нямат диференциали. Тоя локер е проста обгонна муфа, и е все едно вечно заключен диференциал. Само понякога изпуска колелото. Но да не могат да се отключват изобщо, е лошо за маневреността. Даже с два управляеми моста.
                        А ако плюс това се "чупи " по средата като тракторите Кировец ?
                        Ще ми се за по висока проходимост диференциалите въобще да ги няма и всичко да е на твърдо. И пак да напомня,говорим за "катерач" както казваш ти,с максимална скорост 20 км. в час, чиято задаче е да отиде на труднодостъпни места,да е лек и да тегли здраво.
                        Сега се сещам,че по средата освен да се сгъва в някакви допустими градуси,може и спрямо хоризонталната равнина да се огъва също в допустими граници. За да не му влияе силовото предаване,вътре в ябълката около която ще се осъществява ротацията, там ще минава карданчето през едно CVJ.
                        И пак за тази косачка Мургаш, никой ли няма снимки ?

                        Коментар


                        • #13
                          До: Искам да си направя АТВ от Трабант

                          Първоначално публикуван от taran Преглед на мнение
                          Това с двете предници,май няма да стане.В смисъл,че може да се ползва всичко до полуоските,след тях,вече идва диференциала,които е в СК.Не мисля,че може да ползваш две СК.За 4Х4,ще трябва някяква раздатка.
                          Сега,аз диференциалите мога да ги извадя,и само на тях да направя кожух. Най лесно е да си взема едно subaru e 12 4wd ,и да почна да го дялкам с теслата Тоест да му направя рамка и смаля ако се налага междуосното разстояние, и как се казваше между двете гуми сега ми изскача от мисълта.http://www.youtube.com/watch?v=WKlChdee7-0

                          Приемам съвети всякакви

                          Коментар


                          • #14
                            До: Искам да си направя АТВ от Трабант

                            Това Субару е велика машина. Имах такова. Трябва просто да го скъсиш. То е на шаси Само дето няма бавни, иначе си е парттайм с доста добро поведение в кал и сняг.
                            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                            Коментар


                            • #15
                              До: Искам да си направя АТВ от Трабант

                              А мислил ли си за 2 трабантови цели силови блока?
                              2 двигателя със скорости, диф и полуоси.
                              На времето си мечтаех да взема един трабант и да монтирам втори двигател със ск.кутия в багажника. Съединителите ще се синхронизират лесно. Остава само синхронизация на включването на предавките. Получаваш трабант с 52 коня срещу около 50-60 кг повече.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X