Кутията беше малко шумна и когато сменях маслото то не беше в най-добро състояние - та реших да я отворя, защото ме глождеше мисълта, че някой лагер е за смяна. Оказа се че има лагер за смяна.
Това е лагера на блоковата ос(couter shaft) който е точно да 4-предавка. Съмнявам се, че някой и преди го сменял този лагер и е сложил грешен защото е капсулован (освен това това е единствения лагер Койо всички други са НТН). На чертежа и на снимките в ръководството си личи че не е капсулован. Какъв лагер да сложа като го сменям?
Другото което искам да попитам е дали е възможно заради неточно положение на централния лагер на изходния вал зъбните колела на 1 и 2-ра предавка да се въртят осезамемо по трудно спрямо вала в сравнение с другите предавки. Всмисъл дали е възможно когато е набиван лагера да е притиснал повече пръстена на който се опира зъбното колело на 1-ва предавка(low gear) и да и пречи. Ето три снимки и прикачен чертеж:
Това е лагера на блоковата ос(couter shaft) който е точно да 4-предавка. Съмнявам се, че някой и преди го сменял този лагер и е сложил грешен защото е капсулован (освен това това е единствения лагер Койо всички други са НТН). На чертежа и на снимките в ръководството си личи че не е капсулован. Какъв лагер да сложа като го сменям?
Другото което искам да попитам е дали е възможно заради неточно положение на централния лагер на изходния вал зъбните колела на 1 и 2-ра предавка да се въртят осезамемо по трудно спрямо вала в сравнение с другите предавки. Всмисъл дали е възможно когато е набиван лагера да е притиснал повече пръстена на който се опира зъбното колело на 1-ва предавка(low gear) и да и пречи. Ето три снимки и прикачен чертеж:
Коментар