Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мерна единица за проходимост

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Мерна единица за проходимост

    Чудих къде да пусна темата и тук ми се видя най-добре - не може да си пусна моя тема в "кошчето", но ако някой прецени...може и там

    Хрумването ми е провокирано от пост на ninja 1:
    "Коя е "мерната единица" за проходимост? В смисъл, в какво се мери?"
    от тази тема:
    http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=27981

    Как определяме какъв лифт има джипа:
    "малък" или "за лек офроуд", или най-много да кажеш 2". Другото е "тежък офроуд"...
    Много скучно!
    Как определяме терена:
    "Лек офроуд" или "тежък офроуд"
    Как определяме разходката:
    "Лека" (за "паркетници") или "хард" - нищо не говори. Колко пъти "паркетници" съжаляват, че са тръгнали...като и обратното...
    Много изписах, но... по темата:
    Избираме кой, от колегите, е най-щур при калогазенето? На негово име ще кръстиме бъдещата измерителна единица за проходимост! Ето пример:
    Гошо (съвсем условно) е най-щур! Значи 1гошо! това е голяма мярка (Гошо е много луд). Ще се използват мили, микро, нано и т.н. Виждате ли удобството?
    Терен -3наногошо.
    Джипове - лифт между 5 и 10наногошо (паркетници). Паркетници, но ще минат лесно - терена е за лека разходка.
    По-натам е ясно! Всеки ще знае с какъв джип на каква разходка ще тръгне. И още - възможност за рекорди:
    Иван с джип 22микрогошо, премина терен 20микрогошо за 1ч.12м.10с.
    Защо не и Гинес рекорди:
    Пак Иван с джип 12милигошо, преодоля терен 50милигошо!
    Много ще кажат -"Тоя па идиот"! И ще са прави, но от горното може де излезне нещо...
    Lancia Delta HF Integrale Evolucione

  • #2
    До: Мерна единица за проходимост

    Трябваше в "шеги" да го пуснеш
    А сега сериозно, как ще определиш. кой е по-по-най? Как ще мериш! Разликата м-у него и Иван?
    При наричането на единицата "Гошо" 2/3 от съфорумците ще напуснат обидени
    Плюс - лифта, на тойота 80 2" е доста добре, на Нисан ГР 4" е добре. Кое е много?
    .....

    Коментар


    • #3
      До: Мерна единица за проходимост

      Не съм компетентен по оффроуд поне докато не си направя една джипка за кал (писах на снежанка за нова година), но смятам че мерните единици са хубаво указани: лифт еди колко си инча, амове такива, пружини такива, гуми такива... получава се клиренс еди какъв си, наклон на спускане, наклон на качване, а след това всичко вече е до майсторлък и навигатор.
      Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
      Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
      ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

      Коментар


      • #4
        До: Мерна единица за проходимост

        Ако ще въвеждате единица - мярка, въведете Вушев. Това ще е много голямо число, нещо като фарад. Може да пишете в Париж, само че няма да е лесно да стане системна. Трябва много работа, докато се свърже с основата на СИ.
        Ако става дума за наистина, то си има съвсем обективни критерии, и те разбира се нямат нищо общо с никакви лифтове, климатици и сини габарити.

        Коментар


        • #5
          До: Мерна единица за проходимост

          Първоначално публикуван от musovir Преглед на мнение
          Не съм компетентен по оффроуд поне докато не си направя една джипка за кал (писах на снежанка за нова година), но смятам че мерните единици са хубаво указани: лифт еди колко си инча, амове такива, пружини такива, гуми такива... получава се клиренс еди какъв си, наклон на спускане, наклон на качване, а след това всичко вече е до майсторлък и навигатор.
          Да, но няма определение "проходимост" Ако има измерителна единица, всичко изброено от теб, ще бъде заместено от една цифра!
          А по поста на alex_markov ще кажа - точно с мерната единица ще се определи проходимоста на съответната машина (независимо от лифта)
          Lancia Delta HF Integrale Evolucione

          Коментар


          • #6
            До: Мерна единица за проходимост

            Според мен, за да въведеш мярка за проходимост, ще трябва да стъпиш на здрава основа - тоест една или повече вече въведени други реални величини с които да изразиш новата. Например, въвели са "товароносимост", като са използвали масата на товара. Въвели са ускорение, като са изполвали времето и скоростта и т.н.

            В твоя случай нещата не са обнадеждаващи, защото ще трябва да дефинираш "единица за трудност на терен", това добре, обаче за целта ще трябва недвусмислено да дефинираш "трудност" и частните случаи "видове трудност" и нещата май отиват в сферата на философията.

            Коментар


            • #7
              До: Мерна единица за проходимост

              Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
              А по поста на alex_markov ще кажа - точно с мерната единица ще се определи проходимоста на съответната машина (независимо от лифта)
              Точно така, не се засилвайте да описвате джиповете, с какви лифтове, пружини, гуми и прочее...Трябва да се опише терена. Единицата ще бъде за проходимист и трябва да е универсална за всички наземни превозни средства, даже да нямат пружини, гуми, и тн.. Ето, даже в дефинирането й почнахме да правим изключения и да й скъсяваме универсалността до наземни средства, но как да сравняваш с единица за проходимост, вертолети с джипки ?

              Ето един пример. Колкото и да е комичен е илюстрация на абсурдността :
              Наземно превозно средство има проходимост 1 "издрапА" , ако без засилка от място, успее да издрапа до върха на 100 метрова бетонна плоча, поставена под ъгъл 45 градуса спрямо хоризонта.

              Звучи добре, ама не е, защото наклонената бетонна плоча не е еталон за труден терен. Има още, кални(до колко кални , с какво кални, с каква дълбочина и т.н.) тесни( колко тесни, кое им е тясното, коловози има ли и т.н.), ронливи (чакъл ли се рони, пясък ли е , големина на частиците, абе я по-добре да дефинираме единица за ронливост), заснежени(вид на снега, плътност, влажност, ледено съдържание, единица за снежна непроходимост (1/снежна проходимост)) и един куп други видове терени и комбинации между тях, където всяка машина ще се справи с различен успех. Едни ще са добри на сняг, други по вода и кал, и трети ще се катерят добре по бетонни плочи поставени под ъгъл 45 градуса. Е именно тях, ние с нашата единица ще смятаме за най-проходими, което е пълна глупост.

              Коментар


              • #8
                До: Мерна единица за проходимост

                ето и моя принос:
                равен плац с наредени легнали една до друга автомобилни гуми - брои се, ако минеш 20 метра по права линия; избира се един размер гуми за базова единица и се избира стъпка на нарастване
                отчитат се всички характеристики на автомобила, без гумите - което се и цели
                тая система е неотносима към калта - евентуално втора стойност за газене в кал и трета - за газене във вода
                Войната е мир, свободата е робство, невежеството е сила.

                Коментар


                • #9
                  До: Мерна единица за проходимост

                  Не съм много съгласен. Бетонна плоча, сама за себе си, има някаква проходимост - "n"
                  Ако я изправим под някакъв ъгъл, проходимоста намалява, да кажем, n/2.
                  Ако е мокра - n/3.
                  Ако е заледена - n/4
                  Може да добавим всякакъв вид на плочата (терена) и да го опишем с някакво число. Ето я проходимоста на терена. Джип, който може да преодолее плоча с трудност (проходимост) n/4, има проходимост n/4 или по-голяма.
                  Остава да измислим термин (мерна единица), който да изрази, числово, различните значения на n.
                  Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                  Коментар


                  • #10
                    До: Мерна единица за проходимост

                    Ето я проходимоста на терена. Джип, който може да преодолее плоча с трудност (проходимост) n/4, има проходимост n/4 или по-голяма. .
                    Не си ме разбрал, ама карай. Джип, който може да преодолее плоча с трудност (проходимост) n/4, има проходимост n/4 на плоча с проходимост n/4 и нищо повече. Не можеш да говориш за проходимостта на този джип в общия случай, само защото имал проходимост n/4 на бетонна плоча. Така че, тази мярка не е мярка, а съвкупност от мерки описващи общи частни случаи. Можеш да си степенуваш проходимостите на различните джипове и машини само в рамките на частния случай, но като се има в предвид, че частните случаи са безброй много, никога няма да можеш да твърдиш със сигурност, че едно превозно средство е по-проходимо от друго в общия случай. Щото ще дойде бръмбъра и ще ги тури всичките трактори в задният си джоб, като качи бетонната плоча поставена строго вертикално. Така че, освен терените и техните трудности, трябва да се дефинират и превозните средства. И изобщо...пълна мъгла е тая работа.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Мерна единица за проходимост

                      Ще ме прощавате, ама си говорим глупости тука.

                      Мерни единици за проходимост...
                      Как ще ги мерим при различните марки точно? Алекс ви каза, различна е подготовката и необходимото при различните модели и марки за да покрият едно или различни изпитания.

                      Мерни единици на зад-кормилното устройство да...

                      Ако ще и джипа да е 500к.с., оно ако го е страх да настъпи газта, как, кой и какво ще мерим?

                      Коментар


                      • #12
                        До: Мерна единица за проходимост

                        Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                        Ще ме прощавате, ама си говорим глупости тука.

                        Мерни единици за проходимост...
                        Как ще ги мерим при различните марки точно? Алекс ви каза, различна е подготовката и необходимото при различните модели и марки за да покрият едно или различни изпитания.

                        Мерни единици на зад-кормилното устройство да...

                        Ако ще и джипа да е 500к.с., оно ако го е страх да настъпи газта, как, кой и какво ще мерим?
                        Е ти добре започна като каза че всичко са глупости, но и ти се опита да се хванеш за нещо сигурно в тая работа.

                        Мерни единици на зад-кормилното устройство, да..

                        Това пак е напълно субективно неизвестно във формулата.
                        Как ще премериш какъв е еталона за проходимост на задкормилно устройство? На какви терени, с какви возила ? Едното задкормилно устройство ще е по-добро на даден терен с даден джип, а другото на съвсем друг терен с друг джип. На практика може да се окаже, че за всяка комбинация терен/джип има най-добро задкормилно устройство. Е кое ще приемем за еталон и ще го наречем единица за проходомост "Гошо"(ли беше) Може да се направи конкурс с точки(и се прави) за такива неща, но да се вадят мерки и теглилки от това е безсмислено.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Мерна единица за проходимост

                          Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                          Чудих къде да пусна темата и тук ми се видя най-добре - не може да си пусна моя тема в "кошчето", но ако някой прецени...може и там

                          Хрумването ми е провокирано от пост на ninja 1:
                          "Коя е "мерната единица" за проходимост? В смисъл, в какво се мери?"
                          от тази тема:
                          http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=27981

                          Как определяме какъв лифт има джипа:
                          "малък" или "за лек офроуд", или най-много да кажеш 2". Другото е "тежък офроуд"...
                          Много скучно!
                          Как определяме терена:
                          "Лек офроуд" или "тежък офроуд"
                          Как определяме разходката:
                          "Лека" (за "паркетници") или "хард" - нищо не говори. Колко пъти "паркетници" съжаляват, че са тръгнали...като и обратното...
                          Много изписах, но... по темата:
                          Избираме кой, от колегите, е най-щур при калогазенето? На негово име ще кръстиме бъдещата измерителна единица за проходимост! Ето пример:
                          Гошо (съвсем условно) е най-щур! Значи 1гошо! това е голяма мярка (Гошо е много луд). Ще се използват мили, микро, нано и т.н. Виждате ли удобството?
                          Терен -3наногошо.
                          Джипове - лифт между 5 и 10наногошо (паркетници). Паркетници, но ще минат лесно - терена е за лека разходка.
                          По-натам е ясно! Всеки ще знае с какъв джип на каква разходка ще тръгне. И още - възможност за рекорди:
                          Иван с джип 22микрогошо, премина терен 20микрогошо за 1ч.12м.10с.
                          Защо не и Гинес рекорди:
                          Пак Иван с джип 12милигошо, преодоля терен 50милигошо!
                          Много ще кажат -"Тоя па идиот"! И ще са прави, но от горното може де излезне нещо...
                          мммммм браво единица кръстена на мен благодаря много

                          Коментар


                          • #14
                            До: Мерна единица за проходимост

                            Явно само с мерна единица за проходимост няма да се мине. Трябва да се изведе уравнение с няколко величини - подготвеност, тежест на терена и потенциал на водача. Впоследствие да се създаде таблица с изведени функционални зависимости, за да не се налага постоянно смятане. И евентуално да се въведе към крайната мерна единица "деци" - "деци...". Примери има - "дециметър", "децибел" и т. н. Аз, понеже съм виждал няколко хардаджии да вършат щуротии с лични джипове, предлагам да е на името на Йордан Колев. Освен това звучи добре - "Йор" и "децийор". Обаче, предвид офроуд нрава на титуляра, май ще се мери само в децийори.
                            Последно редактирано от velio; 01-03-08, 19:04.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Мерна единица за проходимост

                              Ето, нещата напредват Имаме първото предложение, а и звучи прекрасно - ЙОР - мерна единица за проходимост! За мащаба й не се притеснявайте. Още в началото заложихме, че ще бъде много голяма и сега, като оценявам възможностите на Йори, виждам че съм бил прав!
                              Да кажа на Yaro - ами да, прав си! За да постигнат еднаква проходимост, различни автомобили се нуждаят от различна подготовка, но на края получават еднаква проходимост! Мерната единица не описва подготовката, а показва резултата от нея!
                              Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X