Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Теоретичен въпрос за 4х4 и дино тест

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Теоретичен въпрос за 4х4 и дино тест

    Здравейте,
    не мога да си представя в една ситуация какъв ще резултатът, но съм сигурен, че ще се намерят разбирачи, които да помогнат.

    Какво ще стане например, ако предният мост на Лада Нива с блокиран централен диференциал (или някой парт тайм с включено 4х4) стъпи на дино тест, а задният е на свободни ролки? Каква мощност ще отчете диното?

    До колкото мога да си го представя, би трябвало отчетената мощност да е близка до мощността на двигателя, но не съм сигурен.

  • #2
    От: Теоретичен въпрос за 4х4 и дино тест

    А всички загуби по трасето между двигателя и колелата? Трансмисия, скоростна кутия и т.н. Според мен ще е далеч от мощността на двигателя - бих предположил поне 20%, но си е чиста спекулация.

    А каква е целта да замерваш при блокиран диф? За да не се върти по време на теста?

    Коментар


    • #3
      От: Теоретичен въпрос за 4х4 и дино тест

      Между 25 и 35% загуба на мощност от трансмисията, в зависимост от това на коя предавка си.

      Брой на всеки лагер 2% и на всяка зъбна двоица 5-6% в скоростната кутия, а в РК примерно 1% и 4% съответно, защото е с прави зъби и по-малко предавки. В главното предаване великодушно оставяш 8% и сметката е готова. Без да смятаме доста сериозните ъгли на карданите.

      На Нива ако не и блокираш междуосевия диференциал просто ще върти само задните колела които са на ролките и нищо няма да измериш.

      Коментар


      • #4
        От: Теоретичен въпрос за 4х4 и дино тест

        @Ясен - уф, ама разбира се...

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X