Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвети при смяна на съединител

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Съвети при смяна на съединител

    Здравейт, имам следният автомобил Nissan Micra K11, 1.0i 16V. В неделя (14.02) ми се прецака съединителя, т.е. не се отделя. Успях да се прибера поне. Като чета, ще трябва да сменям целият комплект за съединител. Тъй като обичам да си правя сам нещата, поизгледах няколко клипчета и почетох малко относно смяната на съединител и ми се вижда че ще бъде по-мойте възможности. Виждам че най-пипкавата работа е центроването на съединителя, на едно клипче, видях че механика използва пластмасова ос, чрез която центрира диска.
    Искам да ви попитам имали някои тънкостти или къде трябва да внимавам при смяната му?
    КОлко силно трябва да затягам болтовете, предполагам че ще трябва дсе ползва динамометричен ключ?
    Какъв тип самозочен материал трябва да сложа на оста?

  • #2
    От: Съвети при смяна на съединител

    Сигурен ли си че не е само жило за смяна?

    Коментар


    • #3
      От: Съвети при смяна на съединител

      За да не се отделя, възможно е - строшен изключващ лагер, който е прецакал притискателния диск, вкопал се е в него. При положение, че сцепление има и самият диск не боксува. Така или иначе се сменя комплект. Освен ако не е жило или помпи, ако има..))). По "фирмените" комплекти, освен двата диска и лагера, имат и тази опашка за центроването. Ако няма - аз ползвам болт 10-12мм с намотана стегнато върху него някаква изолираща лента. За стаягането - става и без динамометричен ключ - "на усет"..))). Стягаш бавно, леко, на няколко пъти и "на кръст". Понеже нямам гараж, двуколонен крик и канал (работя пред блока), свалям и двете полуоски от диференциала. Дългата изцяло, късата не я откачам от колелото, а я смотавам отдолу при подкалника. Откачам само кормилните накрайници и по един болт на амовете отдолу на макферсона, да мога леко да наклоня окачването за вадене на полуоските. И в общи линии това е. Има разни варианти, ще се ориентираш на място при теб кое как ще бъде и ще импровизираш. Полуоските като ги откачам от диференциала - свалям гумения маншон и ги вадя от чашката, а тя остава. Баш майсторите вадят всичко, ма на кой както му изнася, а зависи и от конструкцията. Подпирам двигателя с някакъв крик на винт - по лесно го нагласям и леееко го напрягам да е малко нагоре. Използвам един колан с който връзвам скоростите отдолу, а отгоре нанизвам на колана една тръба и подпирам на предната част на купето и някъде в ъгъла до макферсоните. Чак тогава откачам тампона на скоростите. Понеже правя всичко сам, отдолу си помагам с крик "крокодил". Внимаваш като отделяш скоростите от двигателя, кутията да върви няколко сантиметра точно "по оста" колкото да извадиш шлиците на вала - после можеш да спускаш лекичко с крокодила или с колана. Абе варианти има. Ше се оправиш. Вкарваш по обратния ред - връткаш леко по оста да наместиш шлиците и готово. Грес съм слагал леко от същата, с която пълня маншоните на каретата. Просто такава имам в тоя момент..))). Подготви се и да смениш някой и друг маншон, ако се налага.
      Последно редактирано от Totko; 16-02-16, 16:32.

      Коментар


      • #4
        От: Съвети при смяна на съединител

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Сигурен ли си че не е само жило за смяна?
        Първата ми работе беше да проверя жилото, но то се оказа здраво и не е разхлабено. И вече по логиката остана съединителя.
        Totko благодаря за съветите, по видеата гледам че някои слагат греда отгоре и после с верига или с друго нещо придържат скоростната кутия. Относно маншоните, гледам че единият ми е скъсан,и ще трябва да го сменям. Чудя се ако др е здрав, да ли да го сменям и него или да го оставя? Сега като я "разколача", има едни маркучи, които трябва да сменям, ще ги оправя и тях. Поне докато е в това състояние ще огледам и др неща, ако има за оправене.

        Коментар


        • #5
          От: Съвети при смяна на съединител

          Първоначално публикуван от aleksander_2015 Преглед на мнение
          Здравейт, имам следният автомобил Nissan Micra K11, 1.0i 16V. В неделя (14.02) ми се прецака съединителя, т.е. не се отделя. Успях да се прибера поне. Като чета, ще трябва да сменям целият комплект за съединител. Тъй като обичам да си правя сам нещата, поизгледах няколко клипчета и почетох малко относно смяната на съединител и ми се вижда че ще бъде по-мойте възможности. Виждам че най-пипкавата работа е центроването на съединителя, на едно клипче, видях че механика използва пластмасова ос, чрез която центрира диска.
          Искам да ви попитам имали някои тънкостти или къде трябва да внимавам при смяната му?
          КОлко силно трябва да затягам болтовете, предполагам че ще трябва дсе ползва динамометричен ключ?
          Какъв тип самозочен материал трябва да сложа на оста?
          Ами ако напишеш и от къде си, някой колега може да прескочи да ти помогне.
          Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X