Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос относно блокиращи диференциали

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос относно блокиращи диференциали

    Здравейте!

    Получих съвет да се регистрирам във форума и да пусна едно питане относно диференциали. Видях че има доста теми за тях, но мойта питанка е от друг характер.

    Преди да задам въпроса ще приложа някакъв контекст за да добиете представа. Става въпрос за измайсторяването на малко тракторче за обработка на селски двор. Всичко тръгна от нуждата за превозно средство с малко ремърке за изхвърляне на битови отпадъци, например окосен райграс, разни други леки отпадъци. Като тегло не мога да говоря, но става въпрос за нещо от рода на 2-3 колички. За тази реализация, имам един заден мост от стар москвич, който ако не се лъжа е 403. След малко размисли, реших да доразработя проекта, така че тракторчето да може да тегли елементарен плуг за плитка обработка на земята (10-15см), което ме доведе на две мисли:
    -Подходящ ли е наличния диференциал
    -Какъв друг?

    Въпросът ми е насочен точно към втората част от гореизложените неща, тъй като ако взема друг диференциал, искам да има някаква блокировка, без значение каква (по възможност най-проста), и при нужда да може да се задейства. Четох и видях че някои модели от Лада Нива имат блокировка, някои модели стари съветски машини имат автоматично блокиране (може и да бъркам понятията, понеже бяха описани много абстрактно, което някак си ме накара да не им обръщам много внимание на имена, модели..), та идеята ми е, че има такива.
    Бихте ли препоръчали някакъв лесно намираем диференциал с блокаж?

    Относно техническите параметри: още доизяснявам каква ще е конструкцията, най-вероятно отзад ще са гуми за фреза (с малко по-голям грайфер), а отпред гуми от автомобил (13-14'). Двигателят също не е избран, но нещо от рода на 250 cc. Пак повтарям товара няма да е кой знае какъв (така си мисля де, например за изораване на двор, без техника, това го прави 1 кон), а за тегленето на ремърке най-често ще е по черни пътища в сухо време.

    И все пак - дали е необходим диференциал с блокаж за гореописаните параметри?

    П.П. Четох и разни статии за вакуум муфи, но ми се струва че конструкцията ще се осложни с тях (изцяло блокиран диференциал и едната ос да минава през въпросната муфа). В крайна сметка търся нещо просто и евтино.

    Поздрави и предварително се извинявам ако съм объркал раздела

  • #2
    От: Въпрос относно блокиращи диференциали

    Това с блокаж на диференциала го забрави. Струва едни пари... Ако ти се дават толкова-по-добре си купи готово заводско.

    Лада нива НЯМА блокаж в моста, само в раздатката, ама на теб не ти върши работа. Ако намериш някой мост който има фабричен блокаж-добре, ама е голяма рядкост да намериш такъв на ниска цена, и да е здрав. Просто трябва да попаднеш на някой дядка който не знае какво продава.

    За оране на двор изобщо не ти трябва блокаж. Слагай две гуми с тракторен грайфер, и ще си ореш безгрижно. Ама вземи мост от някой джип, че са по-корави. Този от москвича спокойно може да го дадеш на скрап, или да го подариш на някой който възстановява стари коли. При оран натоварването не е никак малко, и москвичовия мост надали ще устиска.
    Иначе, ако е само за транспорт-няма проблем.

    И се пише ремАрке
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос относно блокиращи диференциали

      Някои Самураи имат механичен блокаж на задния диференциал.
      Според мен обаче за упоменатите нужди, полуосите биват скъсени и ръкавите също.
      Не ти трябва нещо с толкова широк мост.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос относно блокиращи диференциали

        Така както аз разбирам, москвичовият мост ти е предостатъчен, а за тази мощност - може би излишно тежък ама не си струва инвестицията в друг. Блокаж едва ли ще ти трябва, а ако все пак решиш - по-скоро блокаж "Вежен" (заварка и остава вечно блокиран).

        В Лада Нива няма това което ти трябва. Блокаж там има само на междуосевия диференциал. който пък няма смислено предавателно число, а и изходящите и входящия вал са успоредни. Самоблокиращите диференциали изобщо не ти се вписват в бюджета, а и нямаш мощност с която да ги задействаш, управляемите блокировки са още по-цифрови.

        Scrapheap беше сътворил нещо подобно на твоята идея, можеш да взаимстваш конструктивни решения. Той сигурно ще се включи.

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос относно блокиращи диференциали

          Съгласен съм.
          Москвичовият диференциал и мост, ще издържат това, което се иска.

          Ако аз трябваше да сътворя нещо подобно, бих направил нещо такова.
          На мен ми се вижда по-просто.
          В крайна сметка, инвестицията ще е горе-долу тая.


          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос относно блокиращи диференциали

            Мост,от Уаз-че с ПЧ-5.12 ,за разлика ,от москвичовия,правиш му една заварка вътре и нямаш проблеми.

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос относно блокиращи диференциали

              То и на москвичовия заварката ще свърши работа.

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос относно блокиращи диференциали

                Ехааа, направо не мога да повярвам на интереса и включванията към темата. Евала за форума, визирайки хората в него


                Много се чудех дали ще ми е необходим блокаж, но исках да го направя както трябва. Обаче при така написани мненията наистина ще пробвам само с москвичовия диференциал, без да му правя допълнителни "Вежен" блокажи ) Въздържам се да купувам друг, понеже имам наличен този, а и все пак един москвич е над тон, предполагам има някаква здравина.

                Идеята за танкче или верижно тракторче ми идва малко в повече, не че не ми допада инженерния подвиг, но всичко е до свободно време, средства и крайно предназначение. Визирайки последните три - реализацията ще е просто за чесане на крастата.

                Ако не е проблем, ще ползвам темата си за да задавам някакви други въпроси в процеса на работа и евентуално да ви държа в течение. Знае ли човек - може някой да реши да прави подобно изделие, пък какво по хубаво от българска литература по въпроса

                Та по темата: в продавалник видях двигател от 250cc 4Т АТВ, за което обмислям някаква редукция. Привлече ме това, че има стартер и скорости (че даже и задна). Иска ми се да избягам от 2Т двигатели, но не съм решил

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос относно блокиращи диференциали

                  За да не откриваш топлата вода виж в нета устройството/параметрите на garden tractor/Riding lawn mower transaxle. Обикновено е няколко скоростна трансмисия със задна скорост (подозирам, че ще ти е нужна) в едно тяло с малък диф. Моделите за "оран"/чоплене на градината и прикачване на малко ремаркенце са с 1" (един инч) дебелина на осите. Цялото това нещо се ползва с 12-20 к.с. (при рейсинг и повече) и мотор с обем по-голям от 250 куб. см. Тежи около 21-22кг. Давам го само като съпоставка за сравнение с диф от москвич като тежина/здравина и двигателя предвиден да го движи.

                  Ето линк към техническите данни/снимка как изглежда

                  http://www.smallenginesurplus.com/pe...le-p-3542.html

                  И втори линк към повече снимки/инфо за подобрения

                  http://www.letsmow.com/2011/02/tech-...le-conversion/

                  Диф от москвиж ми се струва прекалено голям/тежък за това което искаш да направиш, но ти най-добре знаеш какво е в главата ти като проект.


                  Успех
                  Toyota Land Cruiser BJ70 1985
                  Lexus LS430

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос относно блокиращи диференциали

                    Сигурен съм, че има готови неща за ползване - но се отдалечавам от един много много важен фактор - цената.

                    Виждал съм, не отблизо, тракторчета на базата двигател от ИЖ, но относно задвижването - не съм имал възможността да погледна. Ще поразпитам и ще огледам някое.
                    Реших, че щом използват този двигател, един 250cc, малко по-съвременен, с подходяща редукция ще свърши работа. Не съм лимитиран от към място, или пари (гледах един двигател 250куб.см за 400лв, за двойно по-малко се въртят някакви двигатели от голфове, че дори и дизелови), но с двигател различен от такъв за мотор, познанията ми ме ограничават. Не е изключено де.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос относно блокиращи диференциали

                      Прочети тази тема, колега:
                      http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=111786

                      Може да ти е в помощ.
                      Има писано из раздела за самоделки.
                      И тази:http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=166023










                      Your conscience is all you can take to your grave.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X