Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Блокаж на преден диференциал

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Блокаж на преден диференциал

    След поредното ми закъсване заради НЛО под задния диференциал и повдигнати задни гуми се замислих за блокаж отпред. Карам Форд Експлорер.
    Схемнта е такава:
    Имам един излишен преден диф който мисля да заваря.
    Едната ми предна полуоска се състои от 2 части и има муфа за разделяне с вакуум.
    Имам копче за 4х4 AUTO - 4х4 HIGH - 4x4 LOW което мисля да тунинговам за да имам и само задно.
    При нормално каране ще съм на 4х4 AUTО, като съм спрял предното принудително с тунинга и ще съм изключил (разделил) полуоската.
    Ако искам 4х4 HIGH ще изключа тунинга на копчето и ще съм със задно + предна дясна гума.
    Ако се омажа в някоя кал зацепвам и предно дясно колело.

    Дали ще имам проблем зимата в снега?

    В задния диф имам шпер от типа на пластина между двете планети. Дали да не си сложа такава и в предния вместо да го заварявам?


    Ето така изглежда задния
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:posi_trac_lock.jpg
Прегледи:1
Размер:30.2 КБ
ID:6057811

    Мислех и за този вариант
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:phantom_small.jpg
Прегледи:1
Размер:67.2 КБ
ID:6057812
    Последно редактирано от valchog; 26-05-14, 23:07.

  • #2
    От: Блокаж на преден диференциал

    Така, както обясняваш ще откачаш полуоската на едното колело?
    Форда не е ли без централен диференциал, а с раздатка 50/50?
    И да се ползва тази муфа на полуоската за контрол на целия предния мост?
    Помисли как ще са енергиите при 4х4 АУТО: в даден момент ще се подава въртящ момент през централен диференциал или раздатка към задния и предния мост...
    Предния мост ще предава въртящ момент само на едното колело през заварен диф (това при изключена муфа).
    При ускорение предния мост ще 'олекне', колата има вероятност да започне да дърпа на една страна или да боксува с едно предно колело.
    Ускореното износване на тази гума се подразбира.
    Ако е диференциал - винаги ще ти превърта тази гума (най-слабото звено)... А ако е с раздатка, то тази предна гума, 'вързана' за задния мост постоянно ще ти създаде много проблеми - от управляемост, до постоянно силно асиметрично натоварване на преден диференциал и раздатка
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

    Коментар


    • #3
      От: Блокаж на преден диференциал

      Със заваряване ще се счупи рано или късно, и ще имаш проблеми с управлението. Задния с какъв тип блокаж е ? Най добре ако става да го монтираш отпред.
      И тук е коментирано по темата - http://www.offroad-bulgaria.com/show...=77489&page=72
      ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

      Коментар


      • #4
        От: Блокаж на преден диференциал

        Реално при всички случаи когато карам на 4х4 ще съм в гората. Там изностването и сцеплението на гумата е по-малко от това на асфалт.
        По улиците ще съм на задно. Сега съще не мога да карам на 4х4 по асфалта, само на задно.

        Коментар


        • #5
          От: Блокаж на преден диференциал

          Как се изключва предното при теб? С изключване на предна полуоска ли, или от самата раздатка?
          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

          Коментар


          • #6
            От: Блокаж на преден диференциал

            По двата начина. За момента нямам чисто задно, а само 4х4 Auto. Ще си монтирам прекъсвач за тази цел и ще изключвам и включвам предния диф когато си искам аз.
            Отделно съм си монтирал преден мост с муфа за разделяне на дясната полуоска. Управлението е с вакуум и е независимо.

            Коментар


            • #7
              От: Блокаж на преден диференциал

              Идеята е "щура",реализуема и ще върши работа в "екстремни условия",за измъкване. Не става зимата за асфалта.

              Коментар


              • #8
                От: Блокаж на преден диференциал

                Ако може да се откачи от раздатката предния мост, то би трябвало да стане...
                Просто трябва да ги включваш едновременно раздатката и полуоската (заключена раздатка + заключен преден мост)... Ако ги включваш поотделно, може да те подлъже..
                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                Коментар


                • #9
                  От: Блокаж на преден диференциал

                  Карал ли си в гората джип със включен преден блокаж ? Ако не си да ти кажа че при малко по висока скорост нямаш никакъв контрол върху управлението на джипа , каретата ще ти станат консуматив , полуоските също . Предният блокаж не е панацея и използването му е строго специфично , иначе най много ще потрошиш машината . Затова добре помисли има ли смисъл от това да си завариш касетата на предният диф ...
                  VEREYA MOTORSPORT TEAM

                  Коментар


                  • #10
                    От: Блокаж на преден диференциал

                    Все още не сте ме разбрали напълно. Не мисля да карам със зацепен преден диференциал. Джипа ще се кара на задно. Предния диф със зацепени полуоски и раздатка ще се използват единствено в краен случай в гората и в кал.
                    Пиша тази тема за да намеря отговор на въпроса:
                    Понеже там къдео живея има големи преспи зимата как би се държал джипа със зацепени 3 колелета?
                    В задния диф имам шпер като на първата снимка.
                    раздатката ми мисля че работи 50 / 50, но не съм сигурен.
                    При схемата която съм замислил като включа 4х4 ще се въртят задните гуми + предно дясно. Това как би се отразило на сняг?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Блокаж на преден диференциал

                      Първоначално публикуван от valchog Преглед на мнение
                      ...
                      При схемата която съм замислил като включа 4х4 ще се въртят задните гуми + предно дясно. Това как би се отразило на сняг?
                      Точно това съм писал в първото си мнение по темата и в случая съм напълно съгласен с Бакалов - асиметричното и неравномерно натоварване на механиката е гаранция за често чупене и проблеми... За управляемостта въобще да не говорим...
                      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Блокаж на преден диференциал

                        Има задвижване 4Х4, 4Х2 ама това ще стане 4Х3 в единия режим. Както вече няколко пъти се каза, волана ще тегли на една страна а в калта и снега няма да иска да завива,ще завива ама на където тя си иска,особено с парттайм раздатка...
                        ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

                        Коментар


                        • #13
                          От: Блокаж на преден диференциал

                          Задния шпер или блокаж е пластинчат. Не е 100 %.
                          Ако сложа същия и на предния диф дали ще е по-добре или няма да има разлика със заварения?

                          Коментар


                          • #14
                            От: Блокаж на преден диференциал

                            Първоначално публикуван от valchog Преглед на мнение
                            Понеже там къдео живея има големи преспи зимата как би се държал джипа със зацепени 3 колелета?
                            ?
                            -Моя отговор е-"странно"-,като "подпреш" в пряспата свободното колело,колата ще прави опит да се върти около него като пергел!
                            -Идеята ще сработи,само както сте намислили -каране на заден мост и в екстемни ситуации -вклучване на блокирания преден мост(двете колелета).
                            Изглежда не сте карали машина с преден блокаж и затова много му се чудите. При включен преден мост + блокировка се увеличава склонноста към недозавиване (вземаш завоя по по- голяма дъга),но се свиква.Караш бавно и свиваш повече волана(даже ти става кеф приплъзването).
                            По сериозно е когато при пълна блокировка имаш и пълно ремарке отзад (в дърводобива и това се случва и шофьорите си карат).
                            Давай смело -нищо не губиш в тази ситуация( и да искаш, не можеш да увеличиш сцепната маса на предния мост,че да счупиш нещо).
                            Забравих-предвиди нарастнал разход на гориво, (1-1.5 л.) .
                            Последно редактирано от petkov_bb; 28-05-14, 11:59.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Блокаж на преден диференциал

                              Не съм карал такава машина даже не съм виждал
                              В казармата бях морски и досег с автопарка нямах много много.
                              Имам един преден диф в повече обаче като го гледам че няма никакъв луфт и изглежда като нов хич не ми се ще да си правя експерименти. Части за моята машина не се намират толкова лесно или пък им искат висока цена щото разбираш ли били "Щатски".
                              Засега няма да заварявам ами ще отида да си взема една пластинка като на горната снимка от заден диф. Ще я поизпиля да влезе в този и ще тествам. С тази пластинка поне ще има някакво приплъзване ама то май с натисната спирачка да карам ще е същото положение.
                              Заварка в краен случай.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X