Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Тресе при спиране

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Тресе при спиране

    След едно доста дълго пътуване, колата почти изведнъж почна да тресе при спиране.

    Спирачките като цяло ги ползвам доста леко, не съм имал екстремни спирания.

    Тресенето го има при спиране от скорост над 50, при по ниска скорост го няма.

    При леко натисната спирачка и почти спряла кола усещам как леко спира на тласъци, сякаш ту отпуска и после затяга спирачката.

    Разглеждах ги дисковете, като го въртя на ръка не забелязвам да имат кривина, и износването им е съвсем малко.

    Беше разбит едния шарнир, но го смених.

    Възможно ли е тресенето да е от нещо друго освен от дисковете?

    Искам да съм сигурен че е от тях преди да ги сменя.

    Колата е Пежо 206, дисковете са двойни вентилирани.
    Ники

  • #2
    От: Тресе при спиране

    Дисковете може да ги провериш дали са криви при всеки кадърен стругар.Мое,лично мнение е,че е от тях.
    Yamaha Yz450F
    Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
    Всичко с ''рошави''гуми!

    Коментар


    • #3
      От: Тресе при спиране

      Врътни ги пак на ръка. Обаче си вземи едно другарче , за да натиска леко спирачката през това време
      Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

      Коментар


      • #4
        От: Тресе при спиране

        Дисковете са - няма от какво друго да е.

        Преди години, дадох на един стругар да ми престърже само ръбчето на дисковете. Той пък взел, че съвсем леко им близнал и работните чела, че не бяха много равни. Резултатът беше точно като твоя - при спиране със висока скорост имаше тресене във волана, а при ниска - пулсиране на педала. Преди намесата нямаше никакви проблеми. Последва повторно престъргване, само че този път ми казаха важен чалъм за престъргване на дискове. И всичко се оправи.

        На око абсолютно нищо няма да видиш, тъй като измятането е десети от милиметъра.

        Премери си дебелината на диска. Влез в някой онлайн каталог (например на брембо) и виж дали си над минимално допустимата дебелина. Ако си над нея, можеш да дадеш дисковете за престъргване на стругар КОЙТО ЗНАЕ КАК СЕ ПРАВИ ТОВА. След престъргването пак мериш. Ако си под минимума, сменяш дисковете. Минималната дебелина е с около 1-1,5 мм по-малка от тази на чисто нов диск. Така че "съвсем малко износване" на око е много относително нещо.
        Nissan Terrano 2,7 TDI

        Коментар


        • #5
          От: Тресе при спиране

          Ще потвърдя мнението на колегата bullet_pk, занеси дисковете да ти ги престърже стругар, който знае как се прави това. Няма какво да ги заничаш, кривината е малко, може да е само на единя диск и на око не се вижда. Тема за престъргване на дискове има тук във форума, но това си е повече за стругари.
          При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!

          Коментар


          • #6
            От: Тресе при спиране

            Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
            Дисковете са - няма от какво друго да е.

            Преди години, дадох на един стругар да ми престърже само ръбчето на дисковете. Той пък взел, че съвсем леко им близнал и работните чела, че не бяха много равни. Резултатът беше точно като твоя - при спиране със висока скорост имаше тресене във волана, а при ниска - пулсиране на педала. Преди намесата нямаше никакви проблеми. Последва повторно престъргване, само че този път ми казаха важен чалъм за престъргване на дискове. И всичко се оправи.

            .
            Ще споделиш ли какъв е важния чалъм , или е тайна ?
            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • #7
              От: Тресе при спиране

              Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
              Ще споделиш ли какъв е важния чалъм , или е тайна ?
              По-добре да знаеме как става това с престръгването на небиещи дискове , за да започнат да го правят
              Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

              Коментар


              • #8
                От: Тресе при спиране

                Каквото и да правиш по дисковете, няма да си оправиш проблема, ако не оправиш задържащите спирачки.

                Коментар


                • #9
                  От: Тресе при спиране

                  Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                  Каквото и да правиш по дисковете, няма да си оправиш проблема, ако не оправиш задържащите спирачки.
                  Може спирачките да не задържат и дисковете пак да се изкривят .
                  Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Тресе при спиране

                    Здравей, при мен имаше същото тресене при спирне. Мислех като теб и смених дисковете, тресенето намаля, но не изчезна. В крайна сметка се оказаха луфтове в ябълковидните болтове на кормилните рейки. След смяната им всичко заспа. Колата беше BMW 525td.
                    Последно редактирано от Жоро Танев; 12-05-14, 14:44.
                    Георги Танев (0+)
                    Land Rover Discovery 1 300 TDi
                    Land Rover Club Bulgaria
                    0887 930 238, 0878 797 768

                    Коментар


                    • #11
                      От: Тресе при спиране

                      Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                      Ще споделиш ли какъв е важния чалъм , или е тайна ?
                      Важният чалъм е:

                      Хваща се диска на патронника на струга и се центрова. Повече не се сваля!

                      Престъргват се двете работни повърхности (където лягат накладките) с ляв и десен нож. Престъргва се и третата повърхност отвътре - тази повърхност която ляга на главината. Тези трите повърхности се престъргват без да се сваля диска от патронника! Те трябва да са абсолютно успоредни по между си.

                      Грешката е че се престъргват само двете работни повърхности без третата. Или се сваля диска между отделните престъргвания.

                      После преди монтажа на диска, главината трябва да се почисти от ръжда или налепи с телена четка или шкурка.
                      Nissan Terrano 2,7 TDI

                      Коментар


                      • #12
                        От: Тресе при спиране

                        Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                        Каквото и да правиш по дисковете, няма да си оправиш проблема, ако не оправиш задържащите спирачки.
                        Съгласет с Ivan_J дисковете от самосебеси няма да се изкривят: дълго пътуване + задържащи спирачки = на ясно какво. Към това бих добавил и изпечени накладки.
                        стъргането на дисковете ще реши проблема частично или за кратко.
                        На мен ви се е случвало същото - и се оказаха само печени накладки (при ускорение има ли вибрации?)

                        Коментар


                        • #13
                          От: Тресе при спиране

                          Всички предложения са логични и за да няма излишни разходи е добре първо внимателно да се огледа за "луфтове" -носачи,кормилни накрайници и водачите на спирачния апарат. Дисковете е най- добре да се сменят с нови, комплект с накладките (ако икономически е възможно), но решава -който плаща.
                          Последно редактирано от petkov_bb; 12-05-14, 18:59.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Тресе при спиране

                            Първоначално публикуван от Slick Преглед на мнение
                            Съгласет с Ivan_J дисковете от самосебеси няма да се изкривят: дълго пътуване + задържащи спирачки = на ясно какво. Към това бих добавил и изпечени накладки.
                            стъргането на дисковете ще реши проблема частично или за кратко.
                            На мен ви се е случвало същото - и се оказаха само печени накладки (при ускорение има ли вибрации?)
                            Май с задържането има нещо вярно. Едното предно колело преди пътуването малко задържаше, обаче му раздвижихме буталцето с една стяга и се оправи.
                            Не задържа много но се усещаше съпротивление като го въртя с ръка, особено като е карана колата и са загрели апаратите.

                            На накладките забелязах лъскави петънца по феродото на места като загладено, май са се поопекли.

                            А преди да се появи това сменях един преден лагер. Възможно ли е да не сме го набили равномерно на главината ( с хидравлична преса) и да има биене настрани при въртене?
                            Последно редактирано от infineon; 12-05-14, 22:58.
                            Ники

                            Коментар


                            • #15
                              От: Тресе при спиране

                              Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
                              А преди да се появи това сменях един преден лагер. Възможно ли е да не сме го набили равномерно на главината ( с хидравлична преса) и да има биене настрани при въртене?
                              По скоро не! Ако се подведе накриво лагера, ще се счупи или ще повлече главината .Окривили са се дисковете по една или друга причина...
                              ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X