Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

    Първоначално публикуван от m20_maniqk Преглед на мнение
    Или тропаща касета,сателити и планети.Да не би под "лагерите на кардана" да си имал предвид лагерите на пиньона?
    да де, пиньона. Карданът и да е лагеруван, не е там.

    А за тропането - ще тропа, ще тропа, па ше се строши

    Коментар


    • #17
      До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

      Ъхъ. По едно време някви келеши редовно ми включваха десния таралеж. Па може и да са били деца. Вой, дандания, диференциала много се сърди като започнеш да го въртиш презглава бързо. Най-накрая ги наклепах тлъсто с графитна смазка, и спряха да си играят.

      Коментар


      • #18
        До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Има едно важно нещо за диференциалите -

        даже и да са напълно отворени, без никакви блокировки, добре смазани и тн, не са способни дълго време да "носят" значимо въртящи се една спрямо друга полуоси. Това значи движение с различни по радиус гуми, различно напомпани гуми или различно износени гуми. Важи както за осевите диференциали (преден и заден), така и за междуосевите (който ги има).

        Лагеруването вътре в касетата е оразмерено почти да не работи. Няма нищо общо с лагерите на полуосите и пиньона. Нормално то и почти не работи. Ако го накараме, ще работи кратко. После ще имаме запечена касета.
        Браво, ще научим хората как да не си чупят диференциалите.
        Много хора казват че на даден автомобил му е слаб диференциала.Ами не, слаба им е калификацията понеже незнаят какво има под тях(познавам човек който все още си мисли че маховика е направен само за да държи съединителя и лошото е че е член на този форум и се има за добър състезател понеже е лицензиран,но дано да почете малко за да се образова), не е виновен автомобила. Влизат в дълбоката кал , сняг,пясък и като затънат започва се едно въртене на гуми не ти е работа. Знаят ли обаче правилото (мин/км),една минута боксуване е равна на реално изминаване на един километър. Едно че може да останеш без гориво след половин час боксуване в преспите но и както пишете касетата на диференциала може не само да запече но и да стане на парчета. Вярно е че в кожуха има масло ,но там няма маслена помпа която да създава маслен клин и мазането на касетата е гранично.За това хората са измислили 100%-ови блокажи които точно в тези ситуации предотвратяват въртенето на планетите и сателитите.
        В раздатъчната кутия на някой 4х4 има междуосов диференциал. който се препоръчва да бъде блокиран при излизане от асвалтовия път. Някой скоростни кутии като на Ланд Ровер имат монтирани помпи която подава масло в осите на зъбчатките и лагерите.Това прави тези автомобили една класа по-добри.
        Последно редактирано от banjo; 27-10-08, 06:22.
        Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
        Дий Снайдер

        Коментар


        • #19
          До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

          Извън личните нападки, чието място не е тук, мисля, че си малко краен. На който му се буксува в локвата и в пряспата, негова си е колата, да си буксува.

          Не мисля, че на блокировките функцията им е да пазят диференциалите, даже напротив. Те съществено увеличават отдаваната топлина, както и предаваните във всички посоки въртящи моменти. Което пък води до нов набор от беди спрямо отворените диференциали. Блокировката е на първо място средство за преминаване на тежък участък.

          Извън пътя има места, където няма и да си помисля да включа блокировки. Пясък например. Както и случаи, в които включвам всички блокировки които имам на сух асфалт - при изтегляне на кола от канавка. Управлението на автомобила е оптимизационна задача и решенията се вземат на място.

          Препоръката да се включи блокиовката при излизане от пътя има само една причина - по-лесно е да не заседнеш в киреча, отколкото да заседнеш и после да излезеш оттам. Въпреки това е по-добре да я включиш чак като видиш калната локва, а по черния, но сух път да си караш с отворен диф.
          Последно редактирано от Ясен; 27-10-08, 10:37.

          Коментар


          • #20
            До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

            Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение
            Браво, ще научим хората как да не си чупят диференциалите.

            В раздатъчната кутия на някой 4х4 има междуосов диференциал. който се препоръчва да бъде блокиран при излизане от асвалтовия път.
            И защо?Аз имам ТЛК 80 и доста рядко извън пътя ми се е налагало да блокирам междуосевия.
            Последно редактирано от Ясен; 27-10-08, 12:01. Причина: счупен цитат
            ТЛК 80 4,2ТД-95г

            Коментар


            • #21
              До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

              Заключването на междуосовия диф, изобщо казано е препоръчително. Особено, ако шофьорът няма опит. На междуколесните дифове - крайно нежелателно, особено ако шофьорът не е с изключителна квалификация. Принудителните 100 процентови блокировки, изобщо са развлечение само за реални шофьори, не за хора със самочувствие. Въпрос на опит. Толкова е сложно, че да се опише в ръководство, за мене поне е невъзможно. Когато возя някого и правя такива неща, защото иначе не може, винаги казвам "а ето така не се прави никога!! Аз може, ти - не." И сам вече се кефя да се возя само с хора, които казват така пък на мене)

              Коментар


              • #22
                До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                След хиляда километра ще купуваш нови гуми, и ще правиш нещо по трансмисията. Що?
                Като прочетох това малко поизтръпнах па ме изби и студена пот! Стефане че се шегуваш - шегуваш се ама и аз па взех та се вързах!
                Ако наистина го мислиш - не си прав. До сега трябваше да съм сменил 30 комплекта гуми. В момента километража показва 100300 а на задният мост са все още оргиналните гуми.Междинният диф. блокирам единствено когато съм 100% сигурен че гумите имат възможност за боксуване!
                Трябва да отбележа че използвам автомобила за работа а не за състезания.Впрочем прочетох всичко от начало и видях че banjo е обяснил точно това за което питах ;
                /За да се прекрати нейната циркулация,се монтира междуосов диференциал като при ВАЗ-2121 Нива.Благодарение на него всички колела се въртят със скорост ,съответстваща на тяхното движение без приплъзване и боксуване./
                Спорът ражда истината, а нуждата - изобретението!

                Ако тръгнеш след муха, непременно ще стигнеш до лйно! /партийна поговорка/

                Коментар


                • #23
                  До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

                  Нивата е от малко страдащите. Причината е, че е шампион по луфтове в трансмисията.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

                    Много си прав!!!
                    Спорът ражда истината, а нуждата - изобретението!

                    Ако тръгнеш след муха, непременно ще стигнеш до лйно! /партийна поговорка/

                    Коментар


                    • #25
                      До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

                      Нивата просто е мека. Конструкцията е самоносеща, предния мост е разрязан, РК е отделена от СК с кардан.
                      Въпреки това, проектния и ресурс е 90 000 километра

                      Коментар


                      • #26
                        До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

                        МНого ги мислите нещата ! То като при хората като се гътне го изхвърляш и слагаш новия !
                        Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

                        Коментар


                        • #27
                          До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

                          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                          Нивата просто е мека. Конструкцията е самоносеща, предния мост е разрязан, РК е отделена от СК с кардан.
                          Въпреки това, проектния и ресурс е 90 000 километра
                          Яснооо. Моята е на 110000 - трябвало е да я изхвърля миналата година.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

                            Като я изхвърляш пиши къде ! Обичам да събирам бракувани Ниви на по стотина хиляди!
                            Спорът ражда истината, а нуждата - изобретението!

                            Ако тръгнеш след муха, непременно ще стигнеш до лйно! /партийна поговорка/

                            Коментар


                            • #29
                              До: Паразитна мощност-как се появява ,как влияе на движението на автомобила?.

                              Позволено ли е колеги,да се кара Паджеро супер селект,с 2 по 2 различни гуми-разликите са само в граифера като шарка и марката на гумата,размерите имаса еднакво 265/70/15

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X