Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на лагер на главина и на външно каре.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна на лагер на главина и на външно каре.

    Дано съм уцелил правилния раздел. Така, сега по същество. Става въпрос за лек автомобил Rover 25 2.0 iTD. Нещо се разхлопа от към предно ляво колело и реших, че е каре, понеже маншона бе скъсан и не го смених веднага. Пристъпих към поставяне на диагнозата. За целта, развих гайката на главината (с камък 32), която от едната страна бе пресована в шпонков канал на оста на карето. Развих болтовете на колелото и вдигнах колата на крик. Свалих колелото. Свалих спирачния апарат с диска и го вързах със свинска опашка за пружината на амортисьора, за да не ми пречи. Взех един голям чух и внимателно избих фланеца с болтовете, които държат джантата, за да имам повече място да маневрирам при свалянето на карето. не ми харесва идеята да вадя целия полувал. На самия фланец е набита половината лагерна черупка - вътрешна. Лагера е съчмен двуредов с полимерни сепаратори (което ме изненада, поради ниските обороти на самия лагер). Та вътрешната черупка на лагера е от две части, едната е на фланеца, другата е в ...незнам как се казва тази част, в която се побира всичко, мисля че е хъб. Външната част е цяла в този хъб (поправете ме ако греша в наименованията). Забравих да спомена, че преди демонтиране на лагера свалих зегерка и гумено метален уплътнителен пръстен. При сваляне на фланеца забелязах, че сепаратора е на парчета, което доведе до сваляне на лагера. Лагера го свалих на части, фътрешни гривни 2 бр, от които едната е на фланеца (тази вечер ще я отделя), два реда съчми, два метално гумени уплътнителни пръстена с металната част на вътре, зегерка и външна черупка на лагера, която остана в хъб-а. Свалих си карето, свалих старата зегерка от полувала, изчистих всичко от старата грес и боклуци, купих лагер на Койьо, поръчах каре с маншон, скоби, гайка и зегерка. Въпроса ми е как аджеба да избия външната част от лагера, останала в този хъб, при положение, че няма остри ръбове, на които да хване скоба за вадене на лагери? Сигурно има нещо, което пропускам. Благодаря Ви предварително.

    Лагера със счупен полимерен сепаратор и фланеца.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG10216.jpg
Прегледи:1
Размер:164.2 КБ
ID:6018438


    Фланеца с вътрешната половина на лагера за единия ред съчми.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG10217.jpg
Прегледи:1
Размер:132.2 КБ
ID:6018439


    Счупения лагер с втората половина от вътрешната част за втория ред съчми.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG10218.jpg
Прегледи:1
Размер:166.6 КБ
ID:6018440


    Ей това нещо не знам как се казва, ще съм благодарен ако ми кажете. В отвора лъскавата част е външната черупка на лагера, която искам да сваля, но още нямам идея как. Няма как да го захвана със скоба за лагери.


    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG10221.jpg
Прегледи:1
Размер:71.7 КБ
ID:6018441
    If you can't stand behind our troops feel free to stand in front of them!

  • #2
    От: Смяна на лагер на главина и на външно каре.

    Шенкел се казва на разговорен монтьорски.Не си снимал шенкела от задната страна, но как свали другата гривна от главината?Сцепил си я.Пробвай да сцепиш и тази и я извади на парчета.За по-голяма сгода си свали шенкела, ще ти е необходимо да е свален и за набиването на новия лагер.


    Ооо, гледам, че и дограмата си приготвил за смяна, аз това го направих миналата седмица.
    Всеки трети е шести

    Коментар


    • #3
      От: Смяна на лагер на главина и на външно каре.

      Това с външната черупка го сваляш цялото (казва се шенкел),счупения сепаратор и вътрешната гривна ги слагаш от задната страна и натискаш на пресата.

      Коментар


      • #4
        От: Смяна на лагер на главина и на външно каре.

        Другата гривна от главината я свалих на ръка без да я цепя, нали лагера го извадих на части, след като извадих сепараторите със съчмите, нямаше кое да държи едната половинка от вътрешната гривна, която бе там. Другата половинка излезе с фланеца. От задна страна лагерното гнездо на шенкела е с ръб и без зегерка, така че избиване в посока към полувала не е възможна. А то ми мина през акъла да сцепя черупката и да я извадя на части, ама знаеш колко трудно се чупи лагерна черупка.
        If you can't stand behind our troops feel free to stand in front of them!

        Коментар


        • #5
          От: Смяна на лагер на главина и на външно каре.

          счупения сепаратор и вътрешната гривна ги слагаш от задната страна и натискаш на пресата.
          Посока на вътре към поувала лагерното гнездо е с ръб и от там не може да излезе външната черупка, трябва да излезе посока към джантата, а няма как да се натисне.
          If you can't stand behind our troops feel free to stand in front of them!

          Коментар


          • #6
            От: Смяна на лагер на главина и на външно каре.

            На главинката черупката я зарязваш(гледай да не я срежеш изцяло) с флексче и после с чук и секач я сцепваш .После излиза лесно.Както е казал колегата сваляш Шенкела и избиваш другата черупка в посока на зегерката която си свалил.Можеш да го направиш и с чук като ползваш по стабилно желязо което да законтряш по "издатините" на черупката.
            Ако не ти е ясно нещо можеш да звънкаш на тела от подписа ми
            Uaz 469 2.4 D MB
            KTM 600 ROTAX
            Hyundai Terracan 2.9 CRDI- 2 бр.
            Иво 0 9 8 осем 9 4 4 2 седем 9

            Коментар


            • #7
              От: Смяна на лагер на главина и на външно каре.

              За това ти предложих, като нямаш вариант да го направиш, например по метода на колегата на преса, да вадиш гривната на парчета.ще стане по-бавно и сложно, но ако искаш прати ми всичко, ще извадиме гривните и ще ти нбием новия лагер и главината, и после обратно при теб.
              Всеки трети е шести

              Коментар


              • #8
                От: Смяна на лагер на главина и на външно каре.

                Това на втората снимка е главината с едната черупка, нали тази черупка не си я свали свободно на ръка?
                Всеки трети е шести

                Коментар


                • #9
                  От: Смяна на лагер на главина и на външно каре.

                  Първоначално публикуван от The Back Bone Преглед на мнение
                  Посока на вътре към поувала лагерното гнездо е с ръб и от там не може да излезе външната черупка, трябва да излезе посока към джантата, а няма как да се натисне.
                  Задната страна на шенкела е от към полувала ,слагаш ги там и посоката на избиване е напред към джантата.
                  Както и да го въртиш ще трябва да свалиш шенкела за да поставиш карето.
                  И една забележка, това не е Jeep и не се сваля по този начин.
                  .

                  Коментар


                  • #10
                    От: Смяна на лагер на главина и на външно каре.

                    Това на втората снимка е главината с едната черупка, нали тази черупка не си я свали свободно на ръка?
                    Не, тази още не съм я свалил, по-късно ще я сваля, другата излезе на ръка, след като избих главината.

                    Шенкела е свален, ще зарежа с флекс-а и ще сцепя черупката.

                    Както и да го въртиш ще трябва да свалиш шенкела за да поставиш карето.
                    Не съм съгласен, карето си влиза без проблем при откачен отдолу шенкел, така шенкела мърда и имам повече свобода на движение.

                    И една забележка, това не е Jeep и не се сваля по този начин
                    Аз не знам как се сваля, следвам моята логика, не съм механик. Как се сваля по принцип?

                    И друго, след като избия черупката, слагам новия лагер на шенкела, слагам главината, монтирам си шенкела и карето как влиза? В смисъл то място имам как да го завъртя и да влезе, но понеже карето влиза в лагера, предния път на другото каре оста му я вкарах в лагера посредством издърпване на карето с гайката му към фланеца. Сега пак така ли трябва да процедирам?

                    Ето малко снимки:


                    Тък се вижда, че предложението на един от колегите черупката да излезе от към полувала е неосъществима.
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG10222.jpg
Прегледи:1
Размер:121.3 КБ
ID:5498580

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG10223.jpg
Прегледи:1
Размер:102.8 КБ
ID:5498581


                    Само на вън е начина.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG10224.jpg
Прегледи:1
Размер:118.0 КБ
ID:5498582


                    Разглобих карето с учебна цел.
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG10225.jpg
Прегледи:1
Размер:115.2 КБ
ID:5498583

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG10226.jpg
Прегледи:1
Размер:92.2 КБ
ID:5498584

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG10227.jpg
Прегледи:1
Размер:111.9 КБ
ID:5498585

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG10228.jpg
Прегледи:1
Размер:151.8 КБ
ID:5498586
                    If you can't stand behind our troops feel free to stand in front of them!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Смяна на лагер на главина и на външно каре.

                      След като си набиеш лагера и главината си монтирай шенкела към макферсона, без да го монтираш към носача, за да можеш да го гънеш.Монтираш си карето и си фиксираш с гайката.Сега вече монтираш и към носача, вкарваш шарнира и стягаш.Монтираш и кормилния накрайник и стягаш.Монтираш си спирачния апарат.Слагаш едно колело на две гайки.Сваляш на колело и си достягаш гайката на карето.Законтряш я и си готов.Убеден съм, че ще се справиш, та ти вече си го правил.Не забравяй да си напълниш карето с качествена грес и си подбери сигурни скоби за маншона.
                      Всеки трети е шести

                      Коментар


                      • #12
                        От: Смяна на лагер на главина и на външно каре.

                        Ясно, пак като предния път натягам карето към лагера с гайката на карето. Това ми трябваше да знам. То не че има нещо различно...
                        If you can't stand behind our troops feel free to stand in front of them!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Смяна на лагер на главина и на външно каре.

                          Може и друго - идваш ми на гости, вкарваме колата в сервиза и я правиме, водя те на разходка в гората да постреляме и да хапнеме пъстърва, хапваме пийваме и си заминаваш по живо, по здраво.
                          Всеки трети е шести

                          Коментар


                          • #14
                            От: Смяна на лагер на главина и на външно каре.

                            Хм, добра идея, но ще трябва през целия път да я карам на две-три колела сега на въпроса, избих вътрешната половинка на черупката от фланеца. Е избих е силно казано, имаше рязане с флекс-а и бой с чука и после със скобата за лагери. Домързя ме да си отида на село и да кача фланеца на струга и да махна черупката по цивилизован начин. Обаче черупката от шенкела не ще да излиза. Няма време да правя дорник, и я дадох на братовчед ми да я занесе в някой сервиз да извадят черупката. Ако не успеят - качвам целия шенкел на струга, ако мога разбира се. Мина ми през акъла да срежа черупката в шенкела с електрожена или да я гръмна със Зиг-а и Глок-а, белким се пукне
                            If you can't stand behind our troops feel free to stand in front of them!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Смяна на лагер на главина и на външно каре.

                              Карето влиза в главинката .Ако са събрала ръжда по шлиците на карето и главинката ще ти се налага да го вкарваш с помоща на гайката.Преди да започнеш да зглобяваш ги почисти и ще влезе на ръка
                              Uaz 469 2.4 D MB
                              KTM 600 ROTAX
                              Hyundai Terracan 2.9 CRDI- 2 бр.
                              Иво 0 9 8 осем 9 4 4 2 седем 9

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X