Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Скоростни кутии, изискващи моторно масло

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Скоростни кутии, изискващи моторно масло

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    ....Повечето от тях са компактни предно-задвижвани европейски (главно френски) с напречен двигател от края на 80-те години...... Има даже едни модели на Пежо с общо мазане на двигателя и скоростите.....
    Пежото е модела 305, 1.5 бензин от 82-3та година и другото набиващо се на очи, е задвижвания от к. вал трапецовиден ремък, който прави 90'' градуса през две ролки и задвижва вентилатора на охлаждането.

    пп. Между другото, и на 99% от мотоциклетите двигателите са с общо масло / двигателно/ на ск. кутия, съединител и двигател, още от време оно.
    Gas Gas ec 250

    Коментар


    • #17
      От: Скоростни кутии, изискващи моторно масло

      Да добава и ровърите - Дефендер 90 - 110 Осмаците са с двигателно масло в кутиите. Дизелите и останалите бензинови са за АТФ /Някакъв/. Така са направени... А защо осмаците точно са за двигателно с практически почти еднакви кутии.....

      Коментар


      • #18
        От: Скоростни кутии, изискващи моторно масло

        Двигателното масло е по-гъсто от АТФ и това може да е използвано от конструкторите на някой автомобил. Едното е 13 единици, другото 7, при определени условия.
        Тези неща са написани и се намират в данните за маслата. Като изключим професионалните източници, едното общодостъпно място за тези неща са страниците на производитетелите, другото е ровене с търсачка. Търси се по име на маслото, както е написано от производителя и се добавя "data" "tribology" "datasheet" и други. Думички като "properties" и "technology" връщат по-безмислени резултат - реклами. Личи си кои думи се ползват от секретарката и кои от специалисти-техници.

        Коментар


        • #19
          От: Скоростни кутии, изискващи моторно масло

          Лошото става като ти сипят атф след другото и после обратното в кутия, която не може да се източи на макс...

          Коментар


          • #20
            От: Скоростни кутии, изискващи моторно масло

            Ей тука има едно занимателно четиво по въпроса :

            http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=123685
            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • #21
              От: Скоростни кутии, изискващи моторно масло

              Да подсетя и аз - повечето мотоциклетни трансмисии си работят в двигателното масло. При това там работи и съединителя , та в маслото за четиритактови мотоциклети има допълнително антифрикционни добавки.
              0888932647

              Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

              Коментар


              • #22
                От: Скоростни кутии, изискващи моторно масло

                Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
                Да подсетя и аз - повечето мотоциклетни трансмисии си работят в двигателното масло. При това там работи и съединителя , та в маслото за четиритактови мотоциклети има допълнително антифрикционни добавки.
                Протестирам

                Именно в маслото за четиритактови мотоциклети антифрикционните добавки са абсолютно противопоказни, понеже от тях приплъзват съединителите.

                Напротив, в читавите мотоциклетни масла има молекули които "си траят" докато минават през лагери и подобни, но "се задействат" когато минават през зъбчатки и съединители където напреженията са други. А там пък трябва хем да мажат, хем да не се разкъсват от натоварването.

                В истинските състезателни масла за четиритактови мотоциклети (ако все още ги има, напоследък не съм следил еволюцията на моделите) от порядъка на Максима Ултра 0w10 (когато още го правеха), както и не помня кой модел на Мотул) пък има "жертвени" молекули, които позволяват на това рядко масло хем да не оказва съпротивление на движещите се части, хем да си върши работата при скорости и съединител.

                Това, и факта че тези масла не съдържат консерванти, обосновява много честата им смяна - от порядъка на всяко състезание за състезателните машини, или няколкостотин километра в шосейните (за ендуро така или иначе няма смисъл от тях).
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • #23
                  От: Скоростни кутии, изискващи моторно масло

                  Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                  Протестирам

                  Именно в маслото за четиритактови мотоциклети антифрикционните добавки са абсолютно противопоказни, понеже от тях приплъзват съединителите....
                  Хак да ми е. Като пиша по инерция. Ако някога се бях замислил преди да повтарям кат папагал нЕкой корифей, какво означава думата фрикция и добавката анти .... ама не. Това е малко като дограмите с термомостове дето ги ракламират разни..... влязла думичката в употреба и употребяваме ли упоребяваме.
                  0888932647

                  Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                  Коментар


                  • #24
                    От: ВЪПРОС ОТНОСНО ХЪБОВЕ

                    Явно, още не е забелязана настоящата тема от участниците в подфорума Jeep, където вече "чепкахме" въпроса преди около 4 години: Какво трябва да е маслото в раздатката и скоростната кутия на Чероки?
                    Там беше дискутирана ситуацията, която касае всички Чероки, с механични кутии. Вероятно има и други теми с подобно съдържание, но за тази се сещам най-бързо.
                    В руския Jeep сайт, за кутиите АХ-5 и АХ-15 е упоменато:
                    масло: всесезонное SAE 75W90 по нормам API GL3 (Использование масел с GL–4, а тем более GL–5 приводит к преждевремменному износу синхронизаторов);
                    Подобно е и в упътванията, които могат да се прочетат в интернет:
                    Recommended lubricant for AX5 transmissions is
                    Mopart 75W–90, API Grade GL–3 gear lubricant, or
                    equivalent.Correct lubricant level is from the bottom edge, to
                    no more than 6 mm (1/4 in.) below the bottom edge of
                    the fill plug hole.
                    Ето и коментар от американския Jeep форум:
                    ...If you go to a Jeep dealer and ask them for AX transmission fluid, they will give you 10W30.
                    Като пример, предлаганото за този вид кутии от Mopar - официалния производител/ дистрибутор на резервни части на Jeep е:



                    Та, по онова време, при смяната на маслото в кутията на моя Черок, бях почти решил да си избера двигателно 10W30, когато попаднах на това:





                    И така, с него "камионът" си върви нормално, кутията не вие, предавките включват безпроблемно.
                    Надявам се, да е така и занапред, а когато дойде отново време за смяна, ще се ориентирам пак към същото, ако още е на пазара.
                    proud founder of Anna Veith fan club Bulgaria
                    NISSAN Terrano II R20 2.7 TDi [A1 Rh+]
                    Заедно в борбата срещу злокачествените мозъчни тумори

                    Коментар


                    • #25
                      От: Скоростни кутии, изискващи моторно масло

                      Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                      Протестирам

                      Именно в маслото за четиритактови мотоциклети антифрикционните добавки са абсолютно противопоказни, понеже от тях приплъзват съединителите.

                      Напротив, в читавите мотоциклетни масла има молекули които "си траят" докато минават през лагери и подобни, но "се задействат" когато минават през зъбчатки и съединители където напреженията са други. А там пък трябва хем да мажат, хем да не се разкъсват от натоварването.

                      В истинските състезателни масла за четиритактови мотоциклети (ако все още ги има, напоследък не съм следил еволюцията на моделите) от порядъка на Максима Ултра 0w10 (когато още го правеха), както и не помня кой модел на Мотул) пък има "жертвени" молекули, които позволяват на това рядко масло хем да не оказва съпротивление на движещите се части, хем да си върши работата при скорости и съединител.

                      Това, и факта че тези масла не съдържат консерванти, обосновява много честата им смяна - от порядъка на всяко състезание за състезателните машини, или няколкостотин километра в шосейните (за ендуро така или иначе няма смисъл от тях).
                      Съединителите на моторите са много сходни със съединителите на металорежещите машини а те са метални многодискови тип Сигма с маслено охлаждане . Тоя съединител работи в режими и предава натоварвания при които всеки автомобилен съединител е предал богу дух за няма и 5 минути . Изработват се от Ст 65 г и се термообработват до над 60 единици . Маслата за машинните редуктори винаги са били много по нисък клас от двигателните защото в машинните редуктори не се отлагат продукти от горене и работната температура е по ниска. Този тип съединител работи с всякакво масло въпроса е да има някакво за да го охлажда . Аз от поне 10 години карам машините в работата с хидравлично защото такова имам и алтернативата е никакво или това . На единя ми струг налях АTF от мотокара още преди десетина години и в момента е машината с най тиха работа .
                      Прикачени файлове
                      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                      Коментар


                      • #26
                        От: Скоростни кутии, изискващи моторно масло

                        Всякакво масло? Я налей хипоидно масло, нещо с противозадирни добавки, и ще си купуваш нови съединител. Често после и не може да се измие. Здрави били, ама на мястото на автомобилен ще се разкривят веднага. Обикновена стомана, нищо общо със специалните материали, издържащи на триене.

                        АТФ и хидравличното масло са идеални за мокри съединители, остана и да не ти рботи машината с такова.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Скоростни кутии, изискващи моторно масло

                          Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                          Съединителите на моторите са много сходни със съединителите на металорежещите машини а те са метални многодискови тип Сигма с маслено охлаждане . Тоя съединител работи в режими и предава натоварвания при които всеки автомобилен съединител е предал богу дух за няма и 5 минути . Изработват се от Ст 65 г и се термообработват до над 60 единици . Маслата за машинните редуктори винаги са били много по нисък клас от двигателните защото в машинните редуктори не се отлагат продукти от горене и работната температура е по ниска. Този тип съединител работи с всякакво масло въпроса е да има някакво за да го охлажда . Аз от поне 10 години карам машините в работата с хидравлично защото такова имам и алтернативата е никакво или това . На единя ми струг налях АTF от мотокара още преди десетина години и в момента е машината с най тиха работа .
                          При моторите мазането на съединителя е някаква малка част от изискванията за общото мазане. Все пак зад него се върти един колянов вал редовно до 14000об/мин и отгоре, отгоре едни разпределителни валове те си знаят какво що.

                          Забележката ми беше просто че в мотоциклетните двигателни масла за двигатели с общо мазане на трансмисия и двигател не се слагат антифрикционни добавки.

                          Тези добавки обаче се слагат в по-високия клас автомобилни масла, и това от едно петнайсетина години.
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X