Оценявам шанса да получа от тази тема някаква ценна информация като минимален, затова ще помоля в нея да се пише само по същество, като се намали броя на мнения с остроумия, прехвърляне към други теми, уикипедия, и варианти - сложи нещо от нещо друго...
Та така:
Джипката е Чероки 2,5 ТД с механична кутия - някъде края на 1995.
(Първата му регистрация е Януари 1996)
Модификацията е Кънтри.
Предполагам че кутията е АХ15 а мостовете са Дана.
Раздатката е 231.
За тази кутия намерих информация, че когато е куплирана към 4литров бензин (изходящ вал с 23 шлица),
предавателните отношения са както следва:
1. = 3,83
2. = 2,33
3. = 1,44
4. = 1.00
5. = 0,79
когато обаче върви с бензин - изходящият вал е друг и първите няколко предавки били различни. Предполагам, че това значи от първа до трета.
Диференциалите, които се монтират на XJ са:
като по непотвърдена информация диференциалите, които вървят с 2,5 ТД на ВМ са винаги 3,73
Какъв е казуса?
Чероките дойде с 225/75R15 и в момента го карам с такъв размер зимни гуми.
Върви много добре, на по-ниски предавки е доста динамичен, на дълги баири на високите предавки е относително слабичък.
Налага се превключване на по-ниска предавка когато не трябва.
През лятото слагам 235/75 R 15, които му идват малко големи и свалянето на по-ниски предавки се налага по-често.
по данни на БФГ 225/75R15 правят 457 об/км, а 235/75R15 правят 448 об/км, което при смяна на малките с големите прави мултипликация от 1,02
Правя едни сметки че ако диференциала на колата е 3,73 - ако го сменя на 4,10 - с големите гуми колата ще има поведение като с фабричния размер но с малко по-високо предавателно отношение. Получава се къмто 4.
Въпроса ми е:
1.) Някой може ли да изрови графика на въртящия момент и мощността на ВМ дизела на Чероки 1995-1996?
Данните за максималните стойности не вършат работа за такава преценка.
2.) Някой има ли достоверна информация за предавателните числа на предавките на механичните кутии които вървят с 2,5 ТД?
3.) Някой има ли достоверна информация за предавателните числа на диференциала в дизеловите машини с ръчни скорости?
3.) Някой правил ли е нещо подобно?
Та така:
Джипката е Чероки 2,5 ТД с механична кутия - някъде края на 1995.
(Първата му регистрация е Януари 1996)
Модификацията е Кънтри.
Предполагам че кутията е АХ15 а мостовете са Дана.
Раздатката е 231.
За тази кутия намерих информация, че когато е куплирана към 4литров бензин (изходящ вал с 23 шлица),
предавателните отношения са както следва:
1. = 3,83
2. = 2,33
3. = 1,44
4. = 1.00
5. = 0,79
когато обаче върви с бензин - изходящият вал е друг и първите няколко предавки били различни. Предполагам, че това значи от първа до трета.
Диференциалите, които се монтират на XJ са:
3.07 |
3.31 |
3.55 |
3.73 |
4.10 |
4.56 |
Какъв е казуса?
Чероките дойде с 225/75R15 и в момента го карам с такъв размер зимни гуми.
Върви много добре, на по-ниски предавки е доста динамичен, на дълги баири на високите предавки е относително слабичък.
Налага се превключване на по-ниска предавка когато не трябва.
През лятото слагам 235/75 R 15, които му идват малко големи и свалянето на по-ниски предавки се налага по-често.
по данни на БФГ 225/75R15 правят 457 об/км, а 235/75R15 правят 448 об/км, което при смяна на малките с големите прави мултипликация от 1,02
Правя едни сметки че ако диференциала на колата е 3,73 - ако го сменя на 4,10 - с големите гуми колата ще има поведение като с фабричния размер но с малко по-високо предавателно отношение. Получава се къмто 4.
Въпроса ми е:
1.) Някой може ли да изрови графика на въртящия момент и мощността на ВМ дизела на Чероки 1995-1996?
Данните за максималните стойности не вършат работа за такава преценка.
2.) Някой има ли достоверна информация за предавателните числа на предавките на механичните кутии които вървят с 2,5 ТД?
3.) Някой има ли достоверна информация за предавателните числа на диференциала в дизеловите машини с ръчни скорости?
3.) Някой правил ли е нещо подобно?
Коментар