Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Приплъзване в завой при 4х4

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Приплъзване в завой при 4х4

    Здравейте всички.
    Във форума има много изписано за системите 4х4 /парт тайм; фулл тайм със или без заключен диф и т.н./, така че на всеки да е ясно. Не срещнах обаче /може и аз да не съм го видял/ коментар за следния въпрос: Хипотеза - движение с включен /и блокиран ако е фулл тайм системата/ преден мост по път с хлъзгаво покритие например утъпкан сняг. Следват завои при хоризонтален участък, участък с наклон надолу и участък с наклон нагоре. Та питам се колелата на коя ос ще приплъзват и дали това зависи от типа кола - къса база или дълга база например, както и от наклона на пътя. Аз карам Терано 2 къса база и си мисля, че пред вид по-тежката предница е логично да приплъзват задните колела.Но пък от друга страна предния мост изминава по-дългия път и можеби това е предпоставка за приплъзване? - А сега де!
    Не съм попаднал на терен където мога да експериментирам пък и сега се замислих за това. Но предвид наближаващата зима си мисля, че е добре ако някой има опит да го сподели защото не е без значение поведението на колата в тези условия.
    Благодаря предварително на всички отзовали се.
    Terrano II R20 TD27Ti

  • #2
    От: Приплъзване в завой при 4х4

    Просто - приплъзва този мост (и даже колело), което в момента има по-малък натиск към пътя. При наклон - колелата от горната страна, при завой - колелата от вътрешната страна, при натоварена кола - задния мост, при празна - предния. Има, разбира се, всякакви комбинации.

    Коментар


    • #3
      От: Приплъзване в завой при 4х4

      Точно при късо терано 2 - приплъзва предимно предницата. Ако раздаваш повече газчица - приплъзва цялата, но заедно с това управляемостта до голяма степен се запазва. Като му свикнеш си е направо фън, особено зимата, примерно при каването по пътя към Паничище. Там на места не пръскат гадости, а само изриват снега. Кефа да караш по чисто бял само изринат и поотъпкан път, поне на мен ми доставя страхотно удоволствие, със все пързалянето тук-там.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        От: Приплъзване в завой при 4х4

        Първоначално публикуван от hr.zlatarev Преглед на мнение
        Хипотеза - движение с включенблокиран ако е фулл тайм системата/ преден мост.
        Нещо да поясниш....... Терано с блокаж на предния мост?!?
        Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
        Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

        Коментар


        • #5
          От: Приплъзване в завой при 4х4

          Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
          Нещо да поясниш....... Терано с блокаж на предния мост?!?
          И мен малко ме озадачи - вероятно колегата има предвид "включен".
          От практиката мога да кажа, че в такива условия и Патрол-а има силно изразена склонносткъм недозавиване, но това е обяснимо - също part time - свиква се.
          Life is too short to drive dull cars!

          Fight global warming !
          ... turn on your A/С !

          Коментар


          • #6
            От: Приплъзване в завой при 4х4

            Ферозата ми е същата работа ... абсолютна склонност към недозавиване.
            Георги Танев (0+)
            Land Rover Discovery 1 300 TDi
            Land Rover Club Bulgaria
            0887 930 238, 0878 797 768

            Коментар


            • #7
              От: Приплъзване в завой при 4х4

              Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
              Нещо да поясниш....... Терано с блокаж на предния мост?!?
              Що бре, мойто скоро ще има...

              А колегата имаше в предвид блокиран централен диф при фул тайм, или включен преден мост при парт тайм, демек двата моста свързани твърдо.

              ПП: А ферозата, освен недозавиването, има навика на моменти да изненадва със склонността си да тръгне накъдето и е кеф. Не знам как е при патрол, но поне при терано това не е толкова силно изразено. Става плавно и полека и имаш време да реагираш. С ферозата се е случавало за части от секундата да застана напряко.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #8
                От: Приплъзване в завой при 4х4

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                ферозата, освен недозавиването, има навика на моменти да изненадва със склонността си да тръгне накъдето и е кеф. Не знам как е при патрол, но поне при терано това не е толкова силно изразено. Става плавно и полека и имаш време да реагираш. С ферозата се е случавало за части от секундата да застана напряко.
                Всички къси джипки го правят, фултайм са по-засегнати (правят го и с изключен междуосев блокаж).

                Контролирано хлъзгане при Нива - траекторията на автомобила се контролира от мантинелите, канавките и крайпътната растителност

                Коментар


                • #9
                  От: Приплъзване в завой при 4х4

                  ...примерно при каването по пътя към Паничище. Там на места не пръскат гадости, а само изриват снега. Кефа да караш по чисто бял само изринат и поотъпкан път, поне на мен ми доставя страхотно удоволствие, със все пързалянето тук-там.
                  От пистата(Аждера) нагоре не хвърлят нищо, само чистят снега със снегорин и наистина е голям кеф да караш по чисто бял и равен път (а и от страни се натрупва доста сняг, така че и да се получи малка грешка се спираш на меко, става въпрос за прясно изринат сняг де), но аз карам с колата там, че е със зимни гуми(джипа е с МТ) и си дърпаш ръчна на воля и си се въртиш екстра


                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:22022009.jpg
Прегледи:1
Размер:116.3 КБ
ID:5230342
                  Снимката е правена с телефон

                  А ферозата, освен недозавиването, има навика на моменти да изненадва със склонността си да тръгне накъдето и е кеф. Не знам как е при патрол, но поне при терано това не е толкова силно изразено. Става плавно и полека и имаш време да реагираш. С ферозата се е случавало за части от секундата да застана напряко.
                  Абсолютно същото ми се случи миналата година на горе цитираният път с Тойотата(LJ70). Както си карах съвсем бавно на един ляв завой с лек наклон за една секунда джипа се завъртя на 180 градуса и се удари в бордюра...винаги с едно наум

                  Коментар


                  • #10
                    От: Приплъзване в завой при 4х4

                    Благодарско момчета! Извода явно е от Бинки - ...винаги с едно на ум !!!
                    Terrano II R20 TD27Ti

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X