Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво точно е "ШПЕР"?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Re: Какво точно е "ШПЕР"?

    Първоначално публикуван от JC Преглед на мнение
    А коя година ти Аудито, защото по-първите поколения quattro е както описа,а по-новите с един до мисля три Торсен дифове
    И най-първото е с торсен, само че на по-ранните им слагат на някои принедителен блокаж. А виж при някои чикии от новите като ТТ и А3 не е торсен а халдекс.
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #47
      Re: Какво точно е "ШПЕР"?

      Не съм много сигурен ,но някъде четох че най-първите са със свободни дифове(и се блокират ръчно-централният и задния), след което започват да слагат Торсени
      Последно редактирано от JC_Явор; 14-03-07, 19:49.
      sigpic УАЗ-452

      Коментар


      • #48
        Re: Какво точно е "ШПЕР"?

        Първоначално публикуван от JC Преглед на мнение
        Не съм много сигурен ,но някъде четох че най-първите са със свободни дифове(и се блокират ръчно-средният и задния), след което започват да слагат Торсени
        Е, това е на прототипите, нали взимит трансмисията от Илтис. Междуосевия винаги е бил торсен на серийните
        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

        Коментар


        • #49
          Re: Какво точно е "ШПЕР"?

          Моделът е Audi 80 GTE quattro (B2) произвеждани от 84 до 86. Същия е бил и при В1 преди 84. Централен Torsen диференциал се появява при В3 (първото яйце), а задния остава с ръчен блокаж от таблото. Но Torsen е използван преди това състезателното Ауди в рали шаппионата. Многодисковия съединител Haldex се появява в някои 80ки през 91 година, но е изоставен, тъй като се задейства чак когато колата загуби сцепление, а сега побобрена негова версия използват ТТ и А3, тъй като е по-компактен от торсена. А Torsen отзад мисля, че използват само Allroad и някои S и RS.
          Така, че до 1986 в сериините модели quattro няма Torsen, блокажите са 100% ръчни от таблото, като при включването им автоматично се изключва ABS-а. При първите са били с жило при мойто е с вакуум.
          Прикачени файлове
          ONROAD & OFFROAD ONLY WITH ALLWHEEL PERMANENT DRIVE

          Коментар


          • #50
            Re: Какво точно е "ШПЕР"?

            ДифШперен или дрън дрън, немците пишат за ауди като дифа е торсен, средния. На дали ще го пише ако има ръчна блокировка. Иначе още се срещат из немция тук-там най различни варианти блокаж, че и на предния мост освен задния. И май сичките са UR quattro. Колко са серийни незнам. Халдексите ги слагат на по-малките ТТ, обаче това си е изгъзица /лично мнение/. Как работи торсена и задния блокаж може да видите в темата за рампата. 80те години audi quattro в група В на свет. рали шампионат са били със свободен диф. и блокировка с муфа - по желание на драйвера.

            Коментар


            • #51
              Re: Какво точно е "ШПЕР"?

              Ауди никога не са произвеждали модел Ur-quattro, но феновете наричат така първото quattro. От немски ur - пра или urquattro = пракуатро.
              Така нареченото Ur-quattro (Audi 80 Coupe quattro 1980) е със свободни диференциали с блокаж от таблото с жило. Цената му в момента е около 12000 евро. Уникалността е, че масово произвеждан шосеен автомобил е със задвижване и на четирите колела.
              След неговия успех Audi съвместно с Gleason Power Systems (сега Zexel Torsen, Inc от 1999 собственост на Robert Bosch Corporation) създават диференциала TORSEN® и го вграждат в серийния модел Audi B3 от 1986.
              ONROAD & OFFROAD ONLY WITH ALLWHEEL PERMANENT DRIVE

              Коментар


              • #52
                Re: Какво точно е "ШПЕР"?

                Първоначално публикуван от mslavchev Преглед на мнение
                Ауди никога не са произвеждали модел Ur-quattro
                колега малко се изказа неподготвен
                ето това е произведен автомобил ауди който се казва ur-quattro
                a феновете наричат така първото куатро заради сходствата на еднаквото купе което са слагали.
                no signature no problems

                Коментар


                • #53
                  Re: Какво точно е "ШПЕР"?

                  А от Ауди ли е произведен.

                  Коментар


                  • #54
                    Re: Какво точно е "ШПЕР"?

                    шпер диференциал е немския начина да кажеш блокиращ диференциал. от там нататък те се делят на автоматични /електронни, електрически, механични и съответния процент от 1 - 100/ и ръчни които се делят според вида на привода /хидравличен, пневматичен, електрически .../ немския език, както знаете е много богат в областта на техниката и има понятия, които ние на нашия си език неможем да изразим, затова използваме част от техните думи /шпер/ и някои наши /ръчен/ и поради незнанието на хората що е то шпер стават обърквания.

                    в нашия автомонтьорски фолклор шпер диференциал означава диференциал с ограничено приплъзване. това на Г класата в същия фолклор се казва просто блокаж и значи 100% ръчно блокируем диференциал.

                    така че внимавайте, според това с кой говорите използвайте правилните термини
                    drive alive

                    Коментар


                    • #55
                      Re: Какво точно е "ШПЕР"?

                      Колега fanatic не мисля, че темата тук е историята на Ауди, но тази картинка, която си прикачил е на Audi Sport quattro S1 "Pikes Peak" от 1987 управлявано от Walter Röhrl.
                      ONROAD & OFFROAD ONLY WITH ALLWHEEL PERMANENT DRIVE

                      Коментар


                      • #56
                        Re: Какво точно е "ШПЕР"?

                        Ur-quattro не е рали версия
                        The Audi ur-quattro is a 2 door Coupe, 5 passenger, singly-turbocharged, intercooled, all-wheel-drive Audi that bears a resemblance to the '80-'87 Audi Coupe GT. The ur-quattro was produced from 1980 to 1991 (in Germany) and was imported into the United States in model years 1983-1985.
                        Ur-quattro is loosely translated from German to mean "Original Quattro." When it first appeared, the car was called the "Audi Quattro." As other Audi models were developed with the quattro drivetrain, the term ur-quattro was used to describe the original and is often seen in european automotive publications. The car is also known as the: Turbo Quattro Coupe (TQC), Quattro Turbo Coupe, or the Ur-Q.
                        Прикачени файлове
                        ONROAD & OFFROAD ONLY WITH ALLWHEEL PERMANENT DRIVE

                        Коментар


                        • #57
                          Re: Какво точно е "ШПЕР"?

                          Първоначално публикуван от mslavchev Преглед на мнение
                          Ur-quattro не е рали версия
                          The Audi ur-quattro is a 2 door Coupe, 5 passenger, singly-turbocharged, intercooled, all-wheel-drive Audi that bears a resemblance to the '80-'87 Audi Coupe GT. The ur-quattro was produced from 1980 to 1991 (in Germany) and was imported into the United States in model years 1983-1985.
                          Ur-quattro is loosely translated from German to mean "Original Quattro." When it first appeared, the car was called the "Audi Quattro." As other Audi models were developed with the quattro drivetrain, the term ur-quattro was used to describe the original and is often seen in european automotive publications. The car is also known as the: Turbo Quattro Coupe (TQC), Quattro Turbo Coupe, or the Ur-Q.
                          Дааа ето тази тема дава добри отговори по въпроса
                          http://audibg.com/NEW/index.php?showtopic=7417
                          Това действително е спортната версия на Audi Quattro Sport наричано Ur-quattro, както и обикновенното Coupe Quattro.
                          Ето още малко инфо който иска да чете че заспамихме темата с тия аудита
                          http://www.urquattro.de/
                          http://www1.autoreview.ru/archive/2005/04/AudiQuattro/
                          no signature no problems

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X