Обява

Свий
Няма добавени обяви.

От какъв материал да си изработя тези камъни?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От какъв материал да си изработя тези камъни?

    От какъв материал да си изработя тези камъни?

    Това са камъни за хидравлична кербовка ,мисля че беше 12 или 16 тона.

    Понеже често работим със кабелни обувки на 185 кв.мм ,забелязах че се е спукал единия камък.Не се продават или поне не съм намерил резервни.

    Прикачени файлове
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

  • #2
    Закалени ли са? Тръкни с пилата или ако има къде измери твърдоста.
    Фиат Купе
    Опел Фронтера В
    Мицубиши Паджеро Пинин

    Коментар


    • #3
      Не са твърде закалени, но не са и съвсем меки.

      Стомана 45, закалена в масло, вероятно ще свърши работа.

      ...а може и да им пуснете един анализ.

      ...а вероятно китайците продават и резервни. Имам май 12 тонна такава, ама камъните ми са черни, а не поцинковани. Тях съм ги пробвал колко са твърди.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        40Х или 09Г2С също ще свършат работа.
        Фиат Купе
        Опел Фронтера В
        Мицубиши Паджеро Пинин

        Коментар


        • #5
          И аз мисля ,че със стомана 45 няма да има проблем.
          Моето комплектче е малко (до 70) ,камъните са си закалени и по лесно се счупи тялото (проверено при един приятел) отколкото камъка.

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от novatech Преглед на мнение
            40Х или 09Г2С също ще свършат работа.
            Че и 42CrMo4 няма да се сбърка
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • #7
              Да не отварям нова тема,днес вадя една шайба и шпонката се е раздробила ,взех шайбата и в магазина,купих си шпонка 4 мм правоъгълна,която мерих на шпонковия канал ,всичко точно ,обръщам вала,вадя старата строшена шпонка и установявам че с новата шпонка няма да стане,вала е лек конус и канала е в горната широка част на конуса ,тоест шпонката трябва да е кръгла ,нещо като 10 стотинки монета ,дебела 4 мм.и от двата края на монетата изпилена по 2 мм.горе долу.

              Та утре няма от къде да купя такава,евроболт и т.н
              Не работят в неделя,та от какъв материал мога да си я направя шпонката ,ако изпиля някоя пила за метал,дърво или нещо подобно?
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • Roninn
                Roninn коментира
                Редактиране на коментар
                Точно така.Но като гайката се охлаби във времето,и го отнася шпонката.

              • santaclash
                santaclash коментира
                Редактиране на коментар
                Нещо не е така. Тая гайка как се осигурява срещу развиване?

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Никак - със стягане. Например на моя мотор - 350-400Nm. И с времето обикновено се дозатяга/спича, а не се разхлабва. При това без да има конус. На нито един мотор не съм видял тая гайка да се осигурява по някакъв начин. Ако толкова си мераклия - има лепила всякакви, ама ако някога ти се наложи да я развиваш става сложно. На моя мотор дори дават да се смаже резбата и челото с масло преди стягане с въпросните 350-400Nm.

                ПП: Roninn, пак ли някой Ford? Не се научиха да прават мотори и това е.

            • #8
              С подръчни материали, на коляно. Вземи от къдравото желязо(дето се слага в бетона) направи си полумесеца, нагрей го до тъмно червено и охлади. Всъщност когато работех в РМЗ-то никога не сме закалявали шпонките.
              Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

              Коментар


              • #9
                Ако става дума за кола, купи си оригинална. Стандартните много често са от говнолин и да ги пилиш няма сми. а пила и прочие са закалени по начин, предполагащ отново раздробяване. Освен това обикновено е доволно точен детайл, поне по автомобилите, който в домашни условия няма да направиш доататъчно точен, което после води до разбити легла и прочие "интересности", с които съм сигурен че не ти се занимава.

                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Да де, ама не го ли направиш като хората (пак - ако е автомобил), ще го правиш пак, и е много вероятно да правиш повече и по-скъпи неща, за които да чакаш повече. Сам си видял че и старата шпонка е била на ръба да се скъса.

                  Тая с времето ми е ясна, вЕрвай ми.

                • Roninn
                  Roninn коментира
                  Редактиране на коментар
                  Тя старата е на две скъсана,това полумесеца,е частта която извадих от вала,другата част от
                  колелото я няма,раздробила се е ,някъде из картера
                  Добрата новина за мен е,че канала във вала е непокътнат.Колелото обаче е превъртяло 5 мм след шпонката ,и е заклинило там,и е било доста време така,защото като наложа колелото на вала,си заема изместенето положение,ще го загладя леко със водна шкурка и ще стягам със динамометричен ключ,че много често късам болтове и гайки от стягане.Завчера на една от колите сменях гумите,реших тоя път да стягам със 130 нютона,това по моите критерии стягане на око,е 1/3 от това което стягам по усет,снощи слезнах да проверя дали са ми още там болтовете,да не загубя някое колело,хич им нямам вяра на тея каталози ....
                  Последно редактирано от Roninn; 15-11-20, 00:09.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Така де. И като сложиш там дивайс с неизвестни качества и точност далече от тая на раздробената, следващия път ще имаш и превъртяло колело и разбити канали, защото няма да е лягала като хората.

                  Нещото може да е станало и при стягането на шайбата. Пишат там по ръководствата къде да се мазне масълце например, за да не се случват тия простотии.
                  Последно редактирано от sparkybg; 15-11-20, 13:11.

              • #10
                Правил съм подобна шпонка от опашка на свредло.

                Коментар


                • Roninn
                  Roninn коментира
                  Редактиране на коментар
                  Това е идея,мерси!

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Опашката на свредлото е с нулева топлинна обработка и е мека - затова се маже като превърти в патроника, та не се надявай на нещо твърде здраво без ти да го термообработиш.

              • #11
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_908806.jpg
Прегледи:315
Размер:252.6 КБ
ID:6670643 Това е шпонката която съм купил ,без да погледна

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20201114_234642.jpg Прегледи:0 Размер:285.5 КБ ID:6670641

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20201114_234216.jpg Прегледи:0 Размер:354.4 КБ ID:6670642
                Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                Анатолий Пейчинов o8875о9815
                https://dvrbg.com/

                Коментар


                • #12
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:
Прегледи:0
Размер:252.6 КБ
ID:6670648

                  14 мм свредло,би ми свършило работа.


                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име: Прегледи:0 Размер:536.2 КБ ID:6670647
                  Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                  Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                  Анатолий Пейчинов o8875о9815
                  https://dvrbg.com/

                  Коментар


                  • #13
                    Щом старата е строшена, значи е закалена. Щом е закалена, значи сглобката не е с кой знае каква стегнатост и се разчита шпонката да носи доста товар. Опашката от свредлото е мека и дали и до колко може да се закали...
                    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                    Коментар


                    • #14
                      Може да се закали колкото и предницата, освен ако не се уцели свредло, дето е със заварявана опашка от друг материал (и такива има).

                      Другото е - стара полуоска или старо предно каре - отрязва му се опашката, докарва се до необходимия диаметър, рязане, шлайфане и т.н., после до червено и цопване в масло.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • santaclash
                        santaclash коментира
                        Редактиране на коментар
                        В ново време няма такива, дето да не са от две части. Да се прави цяло свредло от хубав материал няма смисъл. КАто се счупи, трябва да хвърлиш материал за още две свредла на боклука. Опашката за нищо не се ползва.

                    • #15
                      Нещо съм блял докато съм чел и съм пропуснал, че сглобката е конусна. Та трябва да се обърне внимание внимание на гайката против саморазвиване. Да не съм на 100% категоричен, ама една седмица и без шпонка може да си караш. Ако не са разбити конусите де.
                      Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X