Здравейте,
Случайно попаднах на една стаия за криогенно обработване на метални компоненти от автомобила.
Цели се значително заякчаване на метала на молекулно ниво чрез промяна в кристалната му решетка.
Накратко технологията се състои в охлаждане на метални части до около -300 градуса по Фаренхайт при нормално налягане в среда на Азотен газ.
Частите престояват няколко часа, в зависимост от масата си, колкото по-големи толкова повече време е нужно, за детайли като дифове(пиньон&корона), полуоски, скорости са нужни поне 6-7+ часа.
Ефектите, които се очакват и са емпирично доказани с тестове са:
*третираните спирачни дискове издържат до два пъти по-дълго
*корона&пиньон издържат до два пъти повече
*автоматичните скоростни кутии се загряват с до 30тина градуса Целзий по-малко
*лагери по двигателя и сегменти издържат до два пъти по-дълго
*шарнири третирани издържат до два пъти по-дълго
Защо тази технология не се ползва масово - заради финансова ефективност, просто всичко се произвежда по максимално евтина технология.
Не знам дали това е панацея за доста от 4х4 елементите, които за състезания са консуматив но мисля едни тестове публично разгласени биха били полезни, аз лично съм опитимист за тази технология, според мен е много по-финансово ефективна от термичното закаляване на металите чрез нагряване където се ползва мноооого енергия за много време, с минусовата температура е малко по-евтино мисля...
Взето от тук http://www.fourwheeler.com/techartic...ent/index.html
Поздрави,
Случайно попаднах на една стаия за криогенно обработване на метални компоненти от автомобила.
Цели се значително заякчаване на метала на молекулно ниво чрез промяна в кристалната му решетка.
Накратко технологията се състои в охлаждане на метални части до около -300 градуса по Фаренхайт при нормално налягане в среда на Азотен газ.
Частите престояват няколко часа, в зависимост от масата си, колкото по-големи толкова повече време е нужно, за детайли като дифове(пиньон&корона), полуоски, скорости са нужни поне 6-7+ часа.
Ефектите, които се очакват и са емпирично доказани с тестове са:
*третираните спирачни дискове издържат до два пъти по-дълго
*корона&пиньон издържат до два пъти повече
*автоматичните скоростни кутии се загряват с до 30тина градуса Целзий по-малко
*лагери по двигателя и сегменти издържат до два пъти по-дълго
*шарнири третирани издържат до два пъти по-дълго
Защо тази технология не се ползва масово - заради финансова ефективност, просто всичко се произвежда по максимално евтина технология.
Не знам дали това е панацея за доста от 4х4 елементите, които за състезания са консуматив но мисля едни тестове публично разгласени биха били полезни, аз лично съм опитимист за тази технология, според мен е много по-финансово ефективна от термичното закаляване на металите чрез нагряване където се ползва мноооого енергия за много време, с минусовата температура е малко по-евтино мисля...
Взето от тук http://www.fourwheeler.com/techartic...ent/index.html
Поздрави,
Коментар