Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ефекта от преобразовател на ръжда.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ефекта от преобразовател на ръжда.

    Здравейте колеги.В последно време ми се наложи да ползвам преобразовател на ръжда в/у повърхностните ръжди на проекта Ми
    ИЖ 2125.Ползвал съм тая химия преди 20г и нямам спомен след обработката как точно изглеждаше повърхността.Преобразователя който използвах са два вида.Единия намерих по рафтовете в гаража остананал още от 90г а другия купих в кварталната железария.Стария е пройзводство или на Оргахим Русе или Софийски на лакпром не мога да кажа защото не беше останало много от етикета.Втория който купих защото стария свърши е на СЕЛТ Пловдив.След възможно най-доро почистване с шкурка и обработка с първия, по обработените места там където не е могла шкурката да свали ръждата до бляскъв метал, се получи нещо като баба шарка, на черни грапави точки като пръски от шлака на електрожен.


    Това с измиване с бензин не падаше мих и с вода и пак не падаше докато не го минах леко с шкурка.Незнам при Вас с другите преобразователи така ли се получава след обработка и нормално ли е това защото при другия преобразовател на СЕЛТ се получи друго.Обработеното място леко побеля и имаше вид на поръсено с брашно, сухо, и като го мина със сух парцал бялото пада но не всичко едначаст остава.Тука съм минал части от носачите за експеримент


    Не знам какъв остава метала след другите преобразователи така ,че ако може някой да каже или да покаже със снимки ще съм много благодарен а вярвам и не само Аз.
    Поздрави.
    0887284106-Митко
    http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
    http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

  • #2
    До: Ефекта от преобразовател на ръжда.

    Наскоро ползах ръждопреобразовател "Nigrin" за съмнителния теглич на моя джип - ефектът е точно "бяло брашно"
    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

    Коментар


    • #3
      До: Ефекта от преобразовател на ръжда.

      Аз също скоро използвах някакъв стар ръждопреобразовател и ефекта беше като този с капките.Отдавам го на факта че срока да годност беше изтекъл.
      Иван Маринов
      Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
      ЕНДУРО ВАРНА

      Коментар


      • #4
        До: Ефекта от преобразовател на ръжда.

        Дали е само от изтеклия срок на годност ? Спомените ми от ръждопреобразователи при социализма беше, че превръщат ръждата в нещо черно като "оксидация" (майка ми си мажеше ръждясалата пералня с такъв ) и бях неприятно изненадан от "бялото брашно" на "модерния" ръждопреобразовател - ако искаш да полагаш боя отгоре, какво правиш - шкуриш като гламав и пак остава нещо бяло - ще хване ли боята ?
        България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

        Коментар


        • #5
          До: Ефекта от преобразовател на ръжда.

          Колега има добри теми за ръждопреобразователите, ако се разтърсиш ще ги намериш, но опита ми показва, че където наистина има ръжда решават проблема временно, истината е мехатичната обработка до здрав метал и запечатване с качествен грунд. Недопустимо, а и безмислено е да преобразуваш ръжда при реставрация - просто я премахни, аз го правя със ситен (0,6-0,7) кварцов пясък и пясъкоструйка...
          VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
          SXS-Restorations 0886513079
          Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек

          Коментар


          • #6
            До: Ефекта от преобразовател на ръжда.

            Първоначално публикуван от Bugman Преглед на мнение
            Колега има добри теми за ръждопреобразователите, ако се разтърсиш ще ги намериш, но опита ми показва, че където наистина има ръжда решават проблема временно, истината е мехатичната обработка до здрав метал и запечатване с качествен грунд. Недопустимо, а и безмислено е да преобразуваш ръжда при реставрация - просто я премахни, аз го правя със ситен (0,6-0,7) кварцов пясък и пясъкоструйка...
            На края и Аз стигам до тоя извод.Но това го направих за експеримент да видя и разбера какъв ще е ефекта защото ще трябва да обработвам вътрешните кухини на праговете.Там нямам идея как ще стане с песъкоструй така,че ще се наложи явно да използвам химия.Ако има друг начин без демонтаж на прага казвайте. Приемам всякъкви разумни идеи.В праговете ръждата е още само на места и повърхностна, дори е по-малко от прахта но трябва обработка.Теми за преобразователи действително има много и съм чел доста по въпроса но никъде не видях снимки на ефекта от обработката или не съм гледал хубаво незнам.А Аз съм на принципа око да види ръка да пипне па ако може да пробам и на вкус и мирис даже.
            0887284106-Митко
            http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
            http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

            Коментар


            • #7
              До: Ефекта от преобразовател на ръжда.

              При подобни проблеми преобразувателя го ползвам и след изсъхването му избърсвам с коресилин.Ако не е изчистено до блясък остават след това малки язвички като оксидирани.След това миниум и накрая боя.При подобноа обработка на метали гаранция ,че не ще Ви направи проблем с години и то доста.

              Коментар


              • #8
                До: Ефекта от преобразовател на ръжда.

                И аз ползвам преобразовател стар български зелен...стикер няма по шишенцата но ефекта е черно като оксидирано......това бялото го няма.....аз по принцип търкам до блясък ,шкурка,флекс,телена четка и после задължително ръждопреобразовател с парцала и после грунд и боя.....инъче тръгнала ръжда я спира само ъглошлайф......
                Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                Анатолий Пейчинов o8875о9815
                https://dvrbg.com/

                Коментар


                • #9
                  До: Ефекта от преобразовател на ръжда.

                  Аз също съм използвал на ламарините където е възможно тоя начин.Зачистване шкурка ъглошлаиф и тогава преобразовател.А колегата е прав и за миниума това ми е било винаги основата върху голия метал.Но в праговете и гредите на шасито ще трябва само химия друг начин не виждам.
                  0887284106-Митко
                  http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
                  http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

                  Коментар


                  • #10
                    До: Ефекта от преубразовател на ръжда.

                    В праговете и гредите си нанасят разни парафинови уплътнители, има специални пистолети с разпръсвачи, които влизат през отворите (има ги заводски на повечето коли) ако не се нанесе достатъчно гладко палиш го за малко - ляга перфиктно и гасиш - лесно запалими са ...
                    VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
                    SXS-Restorations 0886513079
                    Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ефекта от преубразовател на ръжда.

                      Чул съм за тия уплътнители.Дори един съсед наскоро пръска в праговете на една Астра. Но в/у необработен метал и непочистен по някъкъв начин от ръжда макър и наскоро появила се нямам на представа какъв ефект ще има във времето.Няма ли ръждата под него да си прояжда метала? Ако има някой някъкви наблюдения да споделя.
                      0887284106-Митко
                      http://www.youtube.com/watch?v=6Fdg05yHhKk&NR=1
                      http://www.youtube.com/watch?v=wnMy5yek-ks&feature=more_related

                      Коментар


                      • #12
                        От: До: Ефекта от преубразовател на ръжда.

                        Ръждата иска кислород, ако и го отнемеш по някакъв начин - спираш деиствието и, тези уплътнители освен, че запечатват, карат влагата да става на капки и да не може да направи контакт с металът, има хора които нанасят такива продукти и на нови коли, давайки им допълнителна гаранция с-у корозия...
                        VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
                        SXS-Restorations 0886513079
                        Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек

                        Коментар


                        • #13
                          От: До: Ефекта от преубразовател на ръжда.

                          Мисля, че трябва да се прави разлика между ръждочистител и ръждопреобразувател. Втория прави ръждата на грунд ако се вярва на етикета.
                          Aкълa e кaтo жeнскoтo нepaзпoлoжeниe. Нe ти ли дoйдe нa вpeмe, нe гo и чaкaй!

                          Коментар


                          • #14
                            От: До: Ефекта от преубразовател на ръжда.

                            За стария не знан, но новия ръждопреобразувател на оргахим е смес от 50% ортофосфорна киселина и 50% изопропилов алкохол (изопропанол), и малко зелена боя. Продава се по магазините на горе-долу двойна-тройна цена, сравнено с цената на химикалите, ако си го направите сами. Какъв е крайния ефект - не знам. Знам само че метална повърност, намазана с чиста ортофосфорна киселина, посивява. Знам също и че ортофосфорната киселина е много добър флюс за запояване на ламарини от стомана и неръждавейка.

                            По дефиниция ортофосфорната киселина не влиза в реакция със желязото, а само с окисите му. В някои смеси добавят допълнително и инхибитори (уротропин, например, освен ако не бъркам).

                            Имаше 2-3 теми из форума на тая тема. Потърсете.

                            Солната киселина пък (пак по спомен, не съм пробвал) се използва за премахване на самия окисен слой. След обработка с нея остава гол метал, стига ръждата да не е толкова, че киселината да не може да проникне през окисния слой.

                            Сега за "уплътнителите". Това е нещо като течен парафин или от сорта. Има го на всички по-известни марки - BODY, CarSystem и т.н. Предназначено е за обработка на вътрешни повърнисти - гредички, шасита, врати (отвътре) и т.н. Доста поризводители го слагат още в завода, например моята Skoda Fabia беше напъскана навсякъде с такова, като я взех от магазина.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X