Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Цинга или оловен миниум след пясъкоструй?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Цинга или оловен миниум след пясъкоструй?

    Здравейте, всички. От доста време се интересувам от защита на ламарините от ръжда. Прочел съм доста и изградих мнение, че добър начин за борба с ръждата е бластиране, студено поцинковане и епоксиден грунд. Наскоро научих за оловния миниум. Прочетох и онази дългата тема от 19 страници. Сега съм разколебан.
    Имам отскоро много запазена Волга 24 ,която е изминала 10000 км след което е стояла в гараж. Няма нищо изгнило по нея, но от влагата в гаража е започнала повърхностна ръжда по дъното. Искам да го пясъкоструя и боядисам. Бях решил ,че ще използвам цинк и епоксиден грунд, но сега не знам. Дайте ми съвет.

  • #2
    Интересува ме и какъв е опитът ви с използването на "силикон за покриване на застъпването на два листа ламарина" - как се нарича това не се сещам. Дъното съм решил да не пръскам с шагре, но има ли смисъл да запълвам фугите или е по-добре да оставя кухините да дишат? Снимката е примерна:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:s7djOSdQ-o1zD_1uA-NnLtX2OWc-1920.jpg
Прегледи:455
Размер:616.9 КБ
ID:7007996 При волгата има доста неприятна пролука ,която остава от едната страна на прага. Дали да я запълня или да обработвам редовно с парафин? Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20250813_125107.jpg
Прегледи:454
Размер:667.5 КБ
ID:7007995

    Коментар


    • #3
      Аз съм върл противник на пясъкоструенето ! Пробвай отвътре навън да пръскаш със спрей за кухини. Братския съветски опит за дъно е .......нафта Пръскаш отдолу, там полепва прах и мръс всякаква, след 3-4-5години пак.....
      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • #4
        Нафтата е супер. Понеже волгата е купена само като купе й е бил сложен дизел от Мерцедес. По дъното има омаслявания, които са държали битумното покритие влажно и съответно доста лепкаво. Там където е сухо пада на люспи.
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20250813_125144.jpg
Прегледи:436
Размер:690.3 КБ
ID:7008008 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20250813_125427.jpg
Прегледи:437
Размер:562.6 КБ
ID:7008009 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20250813_125413.jpg
Прегледи:438
Размер:515.0 КБ
ID:7008010




        Интересно ми е защо си против пясъкоструенето, какви са доводите?

        Коментар


        • #5
          Оловния миниум е класиката в антикорозионната обработка . Още намирам разни железа минати с оловен миниум преди 40 - 50 години и още не са мръднали . За цинковите покрития които се нанасят не по класическите методи топло и студено е рано да се каже колко са добри . Просто сравнително от скоро се появиха на пазара .
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • #6
            При пясъкоструенето се отнема материал. Това не е проблем за масивни детайли но за ламарина....
            Оловния миниум сигурно се намира по продавалниците но по принцип боя на оловна основа поне в България е забранена за прождаба от 30 години и има защо - висока токсичност при използване. Това дето в момента го има по железариите като "оксидна боя" най често е дижелезен триоксид (Fe2O3).
            Миниумът (Pb2O3) работи добре само при контакт с със стоманата защото се получава химическа реакция а не само механично покритие. Ако между повърхността и слоя има цинк, грунд или друго ефекта е като при обикновенна блажна боя, че и по лош даже.

            Коментар


            • #7
              На времето се продаваше оловен миниум на прах. Смесвахме го с безир и "мацане"....

              Принципно почти всички оловни съединения са водоразтворими. В ЕС олово и съединенията му са забранени.

              Външен парапет на открито, на 60 .г,. с основа оловен миниум и обикновена алкидна боя 2 пъти боядисван, няма грам ръжда....

              В момента не знам за технология за химическа защита на метала еквивалентна на оловния миниум.

              Най-близко е горещото поцинковане, стига да е приложимо.

              Има цинкови спрейове за авто употреба, но не знам кое как и колко държи.

              Коментар


              • kartechar
                kartechar коментира
                Редактиране на коментар
                ТурнИ му и малко бронзов прах и две кремъчЕта, па гледай сеир !

              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                При положение че продават свободно всякакви размери пиратки да правиш нещо което може да те осакати или убие нещо не виждам смисъл .

              • mendi
                mendi коментира
                Редактиране на коментар
                Е то всички знаем за миниум и "бронз" дето бронза е алуминиева пудра ама и тя не се продава из железариите. Иначе тази комбиация може би е отнела най много ръце и пръсти.
                Но темата беше за корозионна защита. Не за двойните приложения

            • #8
              Иска ми се да покрия миниума с епоксиден грунд. Дали да го забъркам с безир? Разбрах, че с каквото и да ги смеся, важно е носителят да засъхва бавно, за да се получи взаимодействие с метала. Ако ползвам съвременен безир епоксиден грунд дали ще покрие добре и здраво след това?

              Коментар


              • #9
                След безира един хубав лак за дърво и тук-таме малко маджун на фугите 😀 майтапа на страна в авторепарарурата след пясъка - епокси после филери, кит, шегрени, база и лак това е професионалната система

                Коментар


                • #10
                  Волгата мина пясъкоструй. Сега разбирам защо има противници. Всички кухини се наблъскаха с пепел и "пясък". Снимката долу е след издухване с компресор през заводските отвори. Напълно недостатъчно е.
                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250918_113025.jpg Прегледи:0 Размер:198.5 КБ ID:7010754

                  Още чистя ,но му хванах цаката. Наложи се да пробия немалко отвори, за да имам достъп до вътрешността на праговете.

                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20250917_181826.jpg Прегледи:0 Размер:372.9 КБ ID:7010755
                  Каросерията е в чудесно състояние. Най-лошо е положението в десния праг.

                  Не знам как да постъпя. Нафта, горяло масло, парафин и каквито и да е мазни смеси ще забавят ,но няма да спрат развитието на ръждата или бъркам?

                  На ръба съм да отворя праговете отгоре и да изпесакоструя ръждивите петна.

                  Оловният миниум свързва ли се с такава ръжда? Повърхностна е ,но има и леки люспи.

                  Коментар


                  • stefsab
                    stefsab коментира
                    Редактиране на коментар
                    Избягвай да пипаш с голи ръци изчистения метал. Ползвай каквито имаш ръкавици.

                  • drukman
                    drukman коментира
                    Редактиране на коментар
                    Защо не използва сух лед? След него нищо не остава.

                • #11
                  Никой ли не иска да се включи?

                  Коментар


                  • мариновдт20
                    мариновдт20 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Здравей, има един Украйнец канала му е "Part boks" , увлекателно, и подробно обяснява, ако не си го гледал. По рецепта от там бърках ръждопреобразовател, работи и съм доволен, но съм неграмотен. За кухини калиев нитрат и мазнина, пак от този канал. Успех.

                • #12
                  Звучи като бабини илачи ама за коли. Ще го прегледам ,благодаря!

                  Коментар


                  • #13
                    Колега ако не можеш да постигнеш заводско покритие, а ти не можеш защото нямаш условията или финансовата подготовка, ти остават само бабини илачи или скъпите неща от магазина, които надали много ще се различават като ефект от доказаното през последните десетилетия опит на бедния народ.

                    Истината е, че третиране трябва редовно, с хубава подготовка преди това. Всяка есен или късно лято и ако има поражения и напролет или дори и зимата на конкретни места.

                    Друг фактор - след всяко каране зимата добро измиване и подсушаване, малко го правят и това най-много съхранява автомобила и намалява щетите от зимната корозия.

                    В този ред на мисли, всички "нови" коли имат плътни пластмаси, които задържат кал и мизерия и след няколко години на външен вид кола слънце, а когато се наведеш и ако надзърнеш зад пластмасите всичко е като Опел падал в морето и после оставен в гората за 20-30 години

                    Аз на мои автомобили първото нещо, което махам са пластмасите, после редовно миене и мацане с мазнотии, в домашни условия по-добро не мога да предложа, ако имам сух гараж това е решението, но малцина могат да си го позволят за всичките си автомобили.
                    Бъдете живи и здрави!

                    Коментар


                    • #14
                      Оловният миниум си е законът против ръждата. Но трябва да се нанесе навсякъде равномерно, и да се изчака известно време да направи покритието. След това върху него може и грундове, и други защитни покрития. Таква обработка осигурявя за дълъг период от време сигурна защита против корозията. Ако някой не е наясно защо оловен минум, може да пита химиците, те ще му обяснят точно и пордробно.
                      -Чем занимаетесь по жизни?
                      -Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.

                      Коментар


                      • #15
                        Първоначално публикуван от KingofROAD Преглед на мнение
                        Оловният миниум си е законът против ръждата. Но трябва да се нанесе навсякъде равномерно, и да се изчака известно време да направи покритието. След това върху него може и грундове, и други защитни покрития. Таква обработка осигурявя за дълъг период от време сигурна защита против корозията. Ако някой не е наясно защо оловен минум, може да пита химиците, те ще му обяснят точно и пордробно.
                        За съжаление след оловен миниум не можеш да положиш нищо друго освен блажна (алкидна) боя.
                        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                        Из "Златния телец"

                        Коментар


                        • KingofROAD
                          KingofROAD коментира
                          Редактиране на коментар
                          С тези модерни химии все трябва да има нещо, което да хваща... Пък и ако е за шасито, ще има модерен оранжев цвят за известно време... :-)

                        • I.Stoyanov
                          I.Stoyanov коментира
                          Редактиране на коментар
                          Че то какъв му е проблема да го изпръска после с черна боя. Аз така направих предницата на баба Йота, преди време като ме удариха. По твой напътствия и с мой акъл, аз така направих - миниум (разбъркан с някакво подобие на безир (нищо общо с ленения безир, някакъв на алкидна основа е), после автоемайл лак и вече 5-та година не е мръднАЛО!

                        • KingofROAD
                          KingofROAD коментира
                          Редактиране на коментар
                          Ами дай отзиви и снимки, ако не те затруднява. И на мен ми е интересно. Оловното покритие върху желязото действа като патината, спира достъпа на кислород, и ръждата съответно.

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X