Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Калайдисване на резервоар.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Калайдисване на резервоар.

    Имам резервоар метален резервоар от Дайхатсу Фероза. Има няколко мънички дупчици. От това което четох и си мислих си правя извод че е най добре да се калайдиса. Има ли тук някой който може да сподели опит с такова начинание. Как се прави, не е ли опасно да се нагрява, трябва ли специално оборудване или един добре подготвен калайджия би свършил работа?
    Последно редактирано от Ясен; 30-06-08, 17:54. Причина: правопис

  • #2
    До: Калайдисване на резервоар.

    И аз имам същия проблем на "работния" УАЗ.
    Веднъж калайдисвано. Не държи .
    Та си мислих за мултиметал......
    Уморените коне не ги убиват , нали ??

    Коментар


    • #3
      До: Калайдисване на резервоар.

      На мнение съм че така няма да си решиш проблема. Щом веднъж се е продупчил, значи отвътре е гнил. Ще го закрепиш някой и друг месец, колкото после пак да се ядосваш.

      Най-добре потърси дали няма кой да ти направи нов. Най-добре от неръждавейка, но може и от черно, че неръждавейката е скъпа, а направатя - още повече.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #4
        До: Калайдисване на резервоар.

        Единственото решение при гнил резервоар е друг резервоар. Всичко друго е палиативна мярка. Няма смисъл. Най добре се разходи по моргите и си намери пластмасов, пасващ поне приблизително. Ако искаш ще ти подаря един пластмасов от трипер събиращ 80л
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #5
          До: Калайдисване на резервоар.

          Калая след като се раздруса пада, така че
          както казаха колегите си потърси друг.

          Коментар


          • #6
            До: Калайдисване на резервоар.

            То много зависи какъв припой се използва. Калая не е чист калай, а смес на калай, антимон, олово и др. Различните смеси имат различна температура на топене и различни качества. Този за улуци не става щото не е пластичен и се пука и пада, но обикновено се ползва той защото се намира лесно. Другото е и самата процедура на калайдисване която коренно се различава от запояване. Резервоара първо трябва да се калайдиса и чак след това се запоява. Калайдисването е съвсем тънък слой калай нанесен върху повърхността на ламарината. За тази цел се използват флюсове, а не киселини което е масова грешка. Киселина се използва само при поцинкованата ламарина, а при останалите основно е нишадър или биволска лой. Въобще бавна и пипкава процедура почти забравена във времето. Когато бях малък все още се ползваха бакърени котли, менци, тави и джезвета, а те имаха нужда от редовно калайдисване. Не съм виждал циганин калайджия от тогава.
            Aкълa e кaтo жeнскoтo нepaзпoлoжeниe. Нe ти ли дoйдe нa вpeмe, нe гo и чaкaй!

            Коментар


            • #7
              До: Калайдисване на резервоар.

              Аз имах същия проблем само ,че дупчиците бяха много повече + една голяма дупка
              Един калайджия ми го залепи.Засега нямам течове.

              Коментар


              • #8
                До: Калайдисване на резервоар.

                Вероятността да се взриви при калайдисване е висока. Но пък има добри страни - ще събира повече след това. Ако тръгнеш с телоподаващо , оксижен или ?!? електрожен?!? ще гръмне 100%.

                Временно имаш някакви шансове да го запушиш с влакнест кит. Преди кита обаче трябва да се подготви много добре , а самия кит да е проверен , че не се разваря в бензин.

                Абе най- добре - друг резервоар.
                0888932647

                Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                Коментар


                • #9
                  До: Калайдисване на резервоар.

                  Резервоар от неръждаема ламарина мога да си направя и сам. Заварял съм ламарина с телоподаващо с неръждаема тел. Ламарина 0.8*1000*2000мм е 158.8лв /персей Варна/ телта е скъшичка, гърловини едно друго. Предполагам 250-300 лв с 1 ден мой труд.

                  Всъшност аз мислих да си направя половинка резервоар, а на другото място да сложа от тези малки тумбести бутилки за газ. От 0.8*1000*1000мм - 79.4лв /продава се на половин лист/ ще стане 32 литра резервоар.

                  Той този резервоар няма да е по темата щото няма да може да корозира и да го защитаваме после.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Калайдисване на резервоар.

                    Първоначално публикуван от GEORGINESHEV Преглед на мнение
                    Вероятността да се взриви при калайдисване е висока. Но пък има добри страни - ще събира повече след това. Ако тръгнеш с телоподаващо , оксижен или ?!? електрожен?!? ще гръмне 100%.
                    Преди години на Жигулката един майстор ми завари резервоара след като го напълни с вода и направи цяла кръпка с обикновен електрожен...
                    0+

                    Коментар


                    • #11
                      До: Калайдисване на резервоар.

                      Първоначално публикуван от GEORGINESHEV Преглед на мнение
                      Вероятността да се взриви при калайдисване е висока. Но пък има добри страни - ще събира повече след това. Ако тръгнеш с телоподаващо , оксижен или ?!? електрожен?!? ще гръмне 100%.



                      Абе най- добре - друг резервоар.
                      Aко се заварява,за да се избегне взрива,резервоара се пълни с пяна(веро+вода+клатене).Тогава е безопасно.
                      Виден столичен ихтиолог

                      Коментар


                      • #12
                        До: Калайдисване на резервоар.

                        Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                        Ако искаш ще ти подаря един пластмасов от трипер събиращ 80л
                        Няма да се побере. Иначе е добро решение. Ферозовия е 60л.

                        Проблема е че вероятността на намери читав ферозов клони към нула. Няколко колеги имаха горчив опит с това. Още по-гадното е че отвън изглежда добре, обаче отвътре пак си е гнилоч.

                        Ако има време и нерви, може да отвори стария като консервена кутия, да види какво е вътре, и по негово подобие да си направи нов. Или да намери някой да му направи. Ако го стъкмят от неръждавейка ще е вечен. Но тежи на джоба.

                        Друг вариант е примерно от Голф. Мисля че ще се побере. Ама е към 40л.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Калайдисване на резервоар.

                          Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
                          Aко се заварява,за да се избегне взрива,резервоара се пълни с пяна(веро+вода+клатене).Тогава е безопасно.
                          Аз съм гледал как заварят с CO2 пълни се и с един тройник се пуска да върви CO2 то постоянно а през другия се заваря.
                          Другия вариант е да се продухва с ауспух от дизелова кола. Газовете са инертни, не се получава условия за запалване.
                          Продухва се предварително и после през цялото време докъто се заваря.

                          Ама аз не бих заварял де.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Калайдисване на резервоар.

                            Първоначално публикуван от Deian_g Преглед на мнение
                            Резервоар от неръждаема ламарина мога да си направя и сам. Заварял съм ламарина с телоподаващо с неръждаема тел. Ламарина 0.8*1000*2000мм е 158.8лв /персей Варна/ телта е скъшичка, гърловини едно друго. Предполагам 250-300 лв с 1 ден мой труд.

                            Всъшност аз мислих да си направя половинка резервоар, а на другото място да сложа от тези малки тумбести бутилки за газ. От 0.8*1000*1000мм - 79.4лв /продава се на половин лист/ ще стане 32 литра резервоар.

                            Той този резервоар няма да е по темата щото няма да може да корозира и да го защитаваме после.
                            Еми какво чакаш? Това е добро решение. И щом си в състояние да го свършиш сам, изобщо не се колебай. Това, което можеш да си сършиш добре сам, в 99.999% от случаите е най-доброто решение.

                            Иначе газова бутилка отдолу не мен не ми е по вкуса. Макар и малко вероятно, но все можеш да я удариш в някой камънак. Някога.
                            Обаче мнението ми е силно субективно по отношение на газта.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Калайдисване на резервоар.

                              Ако сложа там бутилка ще и сложа и щит.
                              Но пък за газ просто няма друго решение. Мястото в багажника едвам стига за пойнтера ми. Абсурд е да му туря и една бутилка там да се опъва на нея. Слагането на бутилка в багажника е прецакване на цялата кола. Това си е моето мнение.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X