Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за "временно" подсилване на купето Opel Vectra A

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за "временно" подсилване на купето Opel Vectra A

    Здравейте,става въпрос за Opel Vectra A както е известно имат проблеми с ръждата.
    Въпроса ми следния:
    Понеже в момента нямам финансова възможност за цялостно изкърпване,ще има ли някакви проблеми ако точкувам задните бомбета с подсилващи планки и между тях сложа една разпънка?Примерно с планки които са горе-долу близки до формата на бомбето?
    Мога ли да изкривя геометрията на колата по този начин?
    Знам,че не е правилно,но само като временно решение тъй като работата ще е от мен а метални пластини имам някакви останали,цъщо така в толкова стара кола няма смисъл да се наливат средства...Консултирах се със разбирач относно изгнилото и тои каза,че може да кара и зимата но не се знае след това дали в някоя дупка може да ми остане моста
    Поздрави
    Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

  • #2
    От: Въпрос за "временно" подсилване на купето Opel Vectra A

    Това което мислиш да направиш няма да навреди,но и ползата от него е минимална.Бомбетата държат само амортисьорите.
    Самия мост е закрепен към долните греди,там са и опорите на пружините.Ако тези места са относително здрави е добре.
    Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос за "временно" подсилване на купето Opel Vectra A

      Колега, ако решиш да бориш колата то начина е само един. Добавяш по една планка на планките които държат задният мост защото там е единия проблем на тия коли, късат задният мост от захватите и другия им проблем е гредите над задните пружини, там гният зверски и често пружините изпадат. Укрепи си тези места и няма да имаш грижи с автомобила.
      Който оцелее ще закусва!

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос за "временно" подсилване на купето Opel Vectra A

        Бомбетата както каза колегата по горе на опела държат само амортисьорите,моста е захванат с две уши долу ниско за гредички за купето и там едва ли е изгнило,по скоро гният опорите в които влизат пружините от към купето !Бих ти помогнал с кърпенето им без пари ако си наблизо !
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос за "временно" подсилване на купето Opel Vectra A

          Имам малко допълнение към въпроса:Понеже говорите за леглата на пружините откъм гредите- опасно ли е при здраво(изкърпено) горно легло на пружината(от към гредата), 'пъпката' в центъра на леглото на пружината да си е отишла, т.е. почти се е откъснала от основата

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос за "временно" подсилване на купето Opel Vectra A

            Не бих си причинил такъв ужас съзнателно! А по въпроса за разпонката - за да не събереш бомбетата със заварката, завари само по една планка и вържи тръбата с болтове. Може да има и винтово регулиране на дължината.
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос за "временно" подсилване на купето Opel Vectra A

              И да събере бомбетата,това няма пряка връзка с геометрията на ходовата част отзад.
              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
              Анатолий Пейчинов o8875о9815
              https://dvrbg.com/

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос за "временно" подсилване на купето Opel Vectra A

                Няма да се наруши геометрията на цял заден мост по този начин. Упорите на пружините понасят товара. Вари смело планките , за да не стане люлеещо се ландо без амортисьори. Ако не ги завариш прецизно - най-много да ти остане някое тампонче на амортисьор под напрежение.Гледай да е много малко Успех!
                Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос за "временно" подсилване на купето Opel Vectra A

                  Погледни си задните греди , които държат пружините. На моята каталяска , пружините бяха влязли в гредите. Кърпих с 3 мм ламарина преди повече от 5 години. Лятото си бях в Бг и я поогледах отдолу-ами почити не е мръднала. Това което е изкърпено все още е ок, но ръждата си продължава , там където не е кърпено. Според мен не си заслужава трудът по кърпенето за толкова стара кола. Иначе вектра А си е желязна каруца ако не беше прословутото гниене.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос за "временно" подсилване на купето Opel Vectra A

                    Първоначално публикуван от 88mm Преглед на мнение
                    Имам малко допълнение към въпроса:Понеже говорите за леглата на пружините откъм гредите- опасно ли е при здраво(изкърпено) горно легло на пружината(от към гредата), 'пъпката' в центъра на леглото на пружината да си е отишла, т.е. почти се е откъснала от основата
                    Ако се е откъснала пъпкътъ,намираш подходяща тръба и сменяш.Основната и роля е да центрера пружината.
                    Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос за "временно" подсилване на купето Opel Vectra A

                      Ето тука има малко снимки на изкърпване на задните греди на старата ми вектра:
                      http://frysco2103.snimka.bg/automobi...a.464221.all.2

                      Надявам се да са полезни.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос за "временно" подсилване на купето Opel Vectra A

                        Първоначално публикуван от Frysco Преглед на мнение
                        Ето тука има малко снимки на изкърпване на задните греди на старата ми вектра:
                        http://frysco2103.snimka.bg/automobi...a.464221.all.2

                        Надявам се да са полезни.
                        Ние с теб освен ладите и вектри сме карали... , та по темата към пусналия колега, предишната ми кола беше вектра А, но за съжаление ръждата... та задните пружини ми бяха влезнали направо под задната седалка, и задния ми мост се беше откъснал от едната страна при преминаване на една дупка, добре че не се движих бързо, и тогава ми се спука предното стъкло от усукването на купето, та от там в сервиза, нови греди, по-яки планки, почти целия под ми беше сменен, нови прагове и нямах ядове, та колега непременно си оправи и не рискувай да я караш само с козметично закърпване, за съжаление имам само 3 снимки на компа ми от ремонта:

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.jpg
Прегледи:1
Размер:145.2 КБ
ID:5534351
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:8.jpg
Прегледи:1
Размер:82.7 КБ
ID:5534353Натиснете снимката за да я уголемите

Име:13.jpg
Прегледи:1
Размер:102.1 КБ
ID:5534352

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос за "временно" подсилване на купето Opel Vectra A

                          късат задният мост от захватите и другия им проблем е гредите над задните пружини
                          Точно там е кърпена и то не веднъж но ръждата пак е тръгнала по мое мнение (не професионално)там е относително здраво въпреки ръждата.
                          Не бих си причинил такъв ужас съзнателно! А по въпроса за разпонката - за да не събереш бомбетата със заварката, завари само по една планка и вържи тръбата с болтове. Може да има и винтово регулиране на дължината.
                          Винтовото регулиране малко трудно ми се струва да го направя но може и да се опитам.
                          !Бих ти помогнал с кърпенето им без пари ако си наблизо !
                          От София съм колега гледам,че си от Пловдив маи няма как да стане но благодаря за отзифчивостта
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:vectra.jpg
Прегледи:1
Размер:108.6 КБ
ID:5534414Ето на тези места е тръгнала като горе ляво е много изгнила гредичката но като гледам няма опорна стоиност...
                          Самите бомбета горе са тръгнали и преди са правени но личи,че не са обработвани с нищо.
                          Искам да я окрепя защото мислех да слагам спорто окачване и да я сваля малко но като отидох на канал да огледам хубаво въобще не ми хареса и се отказах,защото според мен ако сложа по-твърдо окачване напрежението в купето ще е още по-голямо.
                          Направи ми впечетление,че като дигна на крик примерно или като качвам бордюр се усеща разлика в затварянето на вратата т.е се усуква купето.Това нормално ли е и до каква степен?
                          Много благодаря за мненията на всички!
                          Поздрави!
                          Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос за "временно" подсилване на купето Opel Vectra A

                            Не е нормално. И бъди уверен, че всяко парче ламарина заложено в колата под формата на гредички и ребра има значение.
                            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                            Из "Златния телец"

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос за "временно" подсилване на купето Opel Vectra A

                              Колега, относно /....Направи ми впечетление,че като дигна на крик примерно или като качвам бордюр се усеща разлика в затварянето на вратата т.е се усуква купето.Това нормално ли е и до каква степен?/

                              Не е нормално чак толкова да се усуква, много е важно доколко са здрави праговете ти, и ако са сменяни, как е било заварявано... преди да ми сменят праговете, като вдигах на крик за смяна на гума, така ми се усукваше купето че не можех да отварям вратата, но праговете ми се бяха буквално оголили от ръжда и през дупката се виждаше вътрешната част, та след заваряването на новите прагове, нямаше мърдане и вратите се отваряха и затваряха нормално както е вдигната на крик, та виж си праговете как са, също и виж дебелите профили които се намират под предните легени надлъжно да не са изгнили...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X