Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ръждясали болтове и гайки, възобновяване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ръждясали болтове и гайки, възобновяване

    Имам две шепи болтове и гайки ръждясали които свалих от броните на джипа с помощта на WD40. В какво трябва да ги накисна че да се поочовечат (да им се пооправи видът) и след това с какво трябва да ги обезмасля. Сега съм ги накиснал в спирачна течност което май е грешка, но нямах друго.

  • #2
    От: Ръждясали болтове и гайки, възобновяване

    В магазина има нови бе

    Спирачна течност е ок, може и нафта, и няма нужда да ги обезмасляваш после.
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #3
      От: Ръждясали болтове и гайки, възобновяване

      За ръжда-солна киселина. За масла и други органични боклуци-сода каустик.

      Ама по-добре ръждилниците в резерва, и нови от магазина.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #4
        От: Ръждясали болтове и гайки, възобновяване

        Имам същия проблем.
        Болтовете и гайките са ужасно ръждясали.
        Не искам да купувам нови.
        Искам да използвам тези заради това, че са оригинални и по главите (на болтовете) има релефни букви на производителя и твърдостта на съответния болт.
        Детайлите за сглобяване обаче са "абсолютно нови" В смисъл, светят !!! Прясно боядисани, лакирани. Блестят !
        И тия ръждиви болтове и гайки
        Решил съм да ги поцинковам. Студено.
        Вярвам, че ги топят в киселина преди да ги топнат в електролита и това ще ги почисти от ръждата ...
        Мисля да пробвам вторник-сряда само с два болта/гайки. После ще решавам.
        Допускам, че ще се наложи корекция на резбите след това въпреки, че покритието е тънко.
        ______2
        Е = MZ

        Коментар


        • #5
          От: Ръждясали болтове и гайки, възобновяване

          Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
          ...Решил съм да ги поцинковам. Студено.
          Вярвам, че ги топят в киселина преди да ги топнат в електролита и това ще ги почисти от ръждата ...
          Мисля да пробвам вторник-сряда само с два болта/гайки. После ще решавам.
          Допускам, че ще се наложи корекция на резбите след това въпреки, че покритието е тънко.
          Правилно.Цинка ги запазва след това години наред.Обаче,трябва да бъдат почистени механично(телена четка,песакоструй,шкурка).За да падне ръждата със солна киселина са необходими много часове,не рядко над 12,който са вредни за материяла.Отслабват го.В киселината се топва за малко ,преди галванизацията,само за обесмасяване.
          0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

          Коментар


          • #6
            От: Ръждясали болтове и гайки, възобновяване

            Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
            Имам същия проблем...
            При теб става въпрос за реставрация и основен приоритет е запазването на максимум оригинални елементи, при това възстановени в оригиналния им вид. Поцинковането е много добра защита от практична гледна точка, но въпросните болтове и гайки, най-вероятно не са били такива в оригинал, а са били никелирани. За подобни цели (реставрация), макар и не точно МПС, аз прилагам електрохимично почистване. Електролитът е 5%-ен р-р на натриева основа, напрежението 12В, токът 3-4А, анода (+) на съда (метален), катода (-) на детайла, за около денонощие. Накрая по детайлите остава една черна паста, която се измива с вода. След тази обработка няма нужда от някакво нарочно обезмасляване.
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • #7
              От: Ръждясали болтове и гайки, възобновяване

              Подкрепям по-по- горното мнение за първоначално механично почистване на болтовете и бурмите. Аз го правя с телена четка с бормашина.Тегава работа, особено когато става въпрос за голямо количество болтове , бурми и разни дребни и др. детайли, но крайния резултат осмисля "мъчението" Ако е малка ръждата, почистващите вани се справят с нея, но обикновено се налага да се препоцинковат някои от детайлите защото тук там остава ръжда. Резбите ги почиствам предварително, както и ако има подбитости по главите, премахвам ги с пила. Става въпрос за оригинални болтове, чиято смяна не е желателна, както в случая на Димо. След поцинковането пак прокарвам резбите с метчици и плашки флашки. Поцинковането е студено.
              Gnome Rhone AX2 800 1938
              Yamaha XT600Z 1VJ 1986
              Husqvarna Te 510 1989
              Argvmentvm ad novitatem

              Коментар


              • #8
                От: Ръждясали болтове и гайки, възобновяване

                Да, болтовете са били поцинковани, но цинка е паднал, ожулен при експлоатацията ... Не са били никелирани.
                Значи, ще ги почистя механично и след това ще ги поцинковам студено. После - флашки/плашки.
                ______2
                Е = MZ

                Коментар


                • #9
                  От: Ръждясали болтове и гайки, възобновяване

                  Най-достъпният и безопасен начин е да се накиснат в оцет. По някога си е необходимо да поседи детайла до седмица обаче.
                  0888932647

                  Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ръждясали болтове и гайки, възобновяване

                    Нови! То нови най-лесно. Ако слагам нови ще са "неръждавейка", а те са доста на брой и ще си дойде една цена ... това първо, второ - стандартните нямат много връзка с оригиналните (пример - няма такива с шестогранна глава и с "дупка" за кръстата отверка едновременно, главата на коларските болтове DIN 603 също е доста различна от оригината, има и още), трето - искам да си ползвам оригиналните от джипа, четвърто - живот и здраве догодина мисля да слагам други брони (правени). Така че най-удачно в моя случай е възобновяването на старите болтове и гайки.
                    Това за поцинковането и после прокарване на резбите - не го разбирам, та нали с плашката ще се свали цинка баш от най-уязвимата част на болта - резбата. Това с електрохимично почистване изглежда най-добро, но нито съм химик нито имам къде да го направя. С оцета изглежда най-реализуемо, обаче какъв оцет, и след това с какво да ги измия от оцета.
                    Въпрос - ако намажа някъде на "открит" метал спирачна течност дали на намазаното ще ръждяса по-бързо или по-бавно. Според мен по-бързо. Затова искам да знам след като сега ги кисна в спирачна течност после с какво да ги отмия от нея така че да спра "разпадането" на метала и спирането на ръждата.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ръждясали болтове и гайки, възобновяване

                      Добре де,другата година като сменяш броните няма ли да ползваш сьщия размер болтове?Колко толкова болта са,че не излиза сметката да са нерьждавейка ми си заслужава цялата тая игра сьс стари и рьждясали болтове?


                      Спирачна течност се чисти в брейк клиньр или флакон за чистене на спирачки.Само той е на цената на 3-4 болта тук обаче та и за това горните вьпроси.
                      TOYOTA SEQUOIA ‘11
                      W140 S420 '99

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ръждясали болтове и гайки, възобновяване

                        По скоро отговарям относно "проблема" на Димо. Не съм се изразил точно по нагоре, последователността е следната:- почистване от ръжда, в случая механично, прокарване на резбите, поцинковане, прокарване отново на резбите. Последното прокарваване не отнема от цинковото покритие в повечето случаи, а е нещо като "калибровка" на резбата.

                        По "специални" болчета и бурми М3, М4 ако резбата е видимо добра, само почиствам механично и ...поцинковане. След него -монтаж.
                        Последно редактирано от gnomerhone; 24-06-12, 20:44.
                        Gnome Rhone AX2 800 1938
                        Yamaha XT600Z 1VJ 1986
                        Husqvarna Te 510 1989
                        Argvmentvm ad novitatem

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ръждясали болтове и гайки, възобновяване

                          Зависи от две неща - колко дълбоко са ръждясали и от какъв възел са свалени. Щот болтовете на автомобилите, а и не само там не са дърводелски пирони - извади един, па закови друг. Обикновено не се правят от самоковско тенеке, имат определена якост и те така. На Москвич 412 например, болтовете на шарнирите имаха щампован един Х на главите и бяха много здрави - знам го от опит да ги престъргвам. И никой нормален автомонтьор не би ги сменил с обикновени.
                          Сега, ако е за някаква декоративна цел - броня или нещо подобно, по-добре нови. И между другото неръждаемите болтове не са някакво универсално решение за вякакъв случай. Те са подходящи за броня, за генерация и такива неща.
                          Колкото до почистване от ръжда - първо механично, после един по един с четката и разтвор за сваляне на ръжда. Рецептата я има във форума.
                          После цинк, после пренарязване на резбите. По мързеливия начин - само да ги хвърлиш в някаква кутия с нещо - не става.
                          Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                          имат право да гласуват на избори.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Ръждясали болтове и гайки, възобновяване

                            Става, става.
                            Кисна ги 24 часа в ръждопреобразувател и стават нови. Е, вярно, после, искат и някакво покритие.
                            Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ръждясали болтове и гайки, възобновяване

                              Първоначално публикуван от Driftacha
                              ...ръждопреобразовател,но трябва да се внимава,вреден е за здравето!!!...
                              Един от българските е (орто)форфорна киселина + спирт (изопропилов в случая) + боя. Едното се използва широко като хранителна добавка (в кока-кола например, от там и градските легенди как разгражда метал), а другото - ми по-вредно е от етиловия, но много по-малко вредно от метиловия.

                              Или пише нещо специално на бутилката?
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X