Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Купе от композитни материали? За и Против?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Купе от композитни материали? За и Против?

    В друга тема от купува-продава се дискутира въпроса за купе от композитни материали и неговите предимства. Много хора се интересуват от възможността да заменят отделни елементи на автомобила си с такива от композитни материали (например предния капак) с цел намаляване на теглото. Освен това е любопитно как стои въпроса с големите производители и защо те например не се ориентират масово към тази технология? Аз ще се постарая да проверя какво се намира из „нета” по въпроса, а ако някой има повече информация ще се радвам да я сподели тук. Освен това Стефан и разполага с такова купе така, че имаме и опитен образец, който освен това е в действие...
    VPetrov.photography

  • #2
    Работата стана дебела Веднага обаче ще разочаровам тия които искат да сменят части за олекотяване. Това ще доведе до утежняване, и то съществено, освен дето струва безсмислени пари. Един детайл ще струва ужасяващо, щото трябва да се платят и матриците, и стапелите, и всичко. По цената нещо може да се върже само ако се произведат много едни и същи детайли.
    Още едно принципно уточнение. Тая история има смисъл ако не е по технологията на Трабанта. В него всичко е като в тенекиените коли, просто ламаринените панели са сменени с пластмасови. Това веднага дава куп преимущества, и даже запазва евтината технология на сглобяване на колата, но си остава път наникъде.
    Тая кабина за която говорим няма нищо общо с това. Това е монокок, цяла черупка. Стените И сами по себе си също са кутии. Като се добавят и свойствата на композита, при удар и преобръщане такава обемна конструкция не мени геометрията, и от нея не се откъсват детайли. Това е идеологията на танка, истинските БТР-и, самолета Ил-2.
    Производствената цена на такова нещо е несравнимо по-висока от всички останали технологии, и може да се сравнява само с производството на дървена кабина. Обаче механичните и специалните свойства на композита могат да се модифицират по желание на производителя. Ресурса на пластмасата може да е сравним единствено с дървото, и надхвърля на порядък ресурса на желязната и алуминиевата кола. Общото олекотяване на конструкцията идва не толкова от по-ниското относително тегло на материала спрямо желязото, за същата якост пластмасата е къде по-дебела от ламарината, колкото от принципно различната технология на осигуряване на коравина, якост, вибро- и удароустойчивост на обемната композитна конструкция. По-добро от това може да бъде само дървото, само по себе си изумителен композит, обаче от клонки и клечки както казва малкият Близнак излиза вече неприемливо скъпо, и даже специалните шпертплати не се модифицират дори до противокуршумна броня. Което веднага ги изхвърля от конкуренцията.
    Въпроса е безкраен. Ама а да видим кой какво го интересува

    Коментар


    • #3
      В момента работя по калъпа на предния капак на моята Уаз-ка. Идеята ми е да пробвам да направя по него капак на база епоксидна смола с доста пластификатори /за постигане на механична издръжливост/. Когато се получи нещо /добро или лошо/обещавам да публикувам сравнителен материал, в това число и фото.
      Специални благодарности на Пламен Тенев с варненския Patrol. Не го позновам лично но от него почерпих идеята.

      Коментар


      • #4
        Това не се прави от епоксидна, а от полиестерна смола. Епоксидната старее бързо. Не можеш да забъркаш и кофа епоксидна смола ако нямаш могъщи хладилници, реакцията е екзотермична и кофата се самозапалва пред смаяния ти поглед. Не можеш да вкараш мечтаните пластификатори на ръка с пръчката в консервена кутийка. Тия добавки са от единици до десети от процента, а хомогенизатора е машина, която струва колкото струва ... За времето на стягането сам не успяваш да направиш практически нищо, въздуха се разкарва много бавно. Някакво решение е вакуумно пресоване, само че работи на вече отработени детайли, без опит пак не става.
        С полиестерната смола има други проблеми. Покрай нея трябва много ацетон, иначе хич да не е, ще залепнеш кат муха на китайска лента А па той е силно пожаро- и взривоопасен.
        Респираторите се задръстват много бързо, а без тях праха от стъкломата си е чист рак на белия дроб(((
        Обаче пък знам една фабричка в София, зад летището, там правят кво ли не от тоя материал, и имат всичко. А па най-безценното е, че собственика е достатъчно шантав, за да не гони такива идиоти като нас)) Пак там ходи един друг луд, който знае технологията в тънкости, и по неграмотната ми преценка е жив бог на промишления дизайн. Съвсем без пари няма как да стане, обаче хората са ми помагали не веднъж, и наистина знаят за кво става дума ...

        Коментар


        • #5
          епоксидна смола

          1988, 1989 работих в Института по приложно минерология към БАН там за разни хитрини бъркахме стотици килограми епоксидна смола скоростта на втвърдяване се регулераше с добавяне на чист спирт това решава и проблема с температурата бъркаш спокоино в кофа задължително полиетиленова със самоделна бъркалка на бормашина от големите така са направени фундаментите на гигантските кристали в музея Земята и Хората за някои цели добавяхме зеолити и каолинит Като цяло може да стане но полиестерната е хиляда пъти по подходяща

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X