Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос от сферата на технологиите за боядисване.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос от сферата на технологиите за боядисване.

    Здравейте.
    Имам един въпрос, който е малко по задълбочен.Става дума за боядисване на автомобил, боята е акрилна, Клар-ако има значение, в комплект с разредител и втвърдител на Новол.Рецептата която са ми написали е 100:50:10-кое какво беше не помня, но това не е проблема, винаги мога да попитам.Става дума за следното, да речем че реша да я боядисам сам и си наема камера.Да речем че ми дадат и хубав пистолет, с няколко дюзи барабар.
    Как да си смеся боята, за да имам такъв вискозитет, че за дадена дюза да постигна хем да се разлива, хем да не се стича.

    Това което знам е че 100:50:10 е препоръчаното, а добрия бояджия си мери вискозитета и по него определя втвърдителя и дюзата, след което с една-две ръце прави такъв гланц, че в най лошия случай му се налага само да с най финната паста да я полира после, колкото да обере прах и мараня.

    Дайте ми акъл, като за начинаещ?Имам гараж, малко компресорче и пистолет райдър, мога да поръчам боя и да направя малко опити...

  • #2
    От: Въпрос от сферата на технологиите за боядисване.

    Здравейте колега!

    На първо място вискозитета на боята(лака) не се определя според размера на дюзата.
    После дори и най големият майстор не е застрахован от стичане(оливане на жаргон) на лаковото покритие.
    Трето-вискозитета на боята не е толкова важен,тя трудно олива защото съхне много бързо,а вискозитета на лака се определя от фактори като:температура и влажност на въздуха,температура на лака,вид на втвърдителя(бърз,среден или бавен)...и се мери с бояджийска мерителна линия.
    Четвърто-размера на дюзата определя правопропорционално работното налягане.
    Пето-освен опит си трябва и компресор,професионален с висок дебит влагомаслоотделител и съответните филтри на входа и на изхода.
    Шесто-може да не ви се вярва,но това си е ПРОФЕСИЯ и то не от лесните,така че каквото и да става няма да постигнете желаният резултат.
    И последно-ако наистина се наемате с подобна задача,подгответе си колата до шприц и я закарайте на някой колега да я довърши,макар че се съмнявам да намерите такъв,освен ако не ви е добър познат.

    П.С.Това не е всичко,нахвърлил съм ви само някои неща.Има още много фактори определящи крайният резултат.
    Знам,че не сте очаквали подобен отговор,но реалността е такава.Няма магическа формула!...и по-добре!!!

    Поздрави!
    Тука трябваше да стои една умност, ама по-насетне ще спиша някоя.

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос от сферата на технологиите за боядисване.

      Имам горчив опит с тази боя и не ти я препоръчвам.Не "залепва" хубаво към основата и след това, леко да я чукнеш и се отлепя.Като здравина е под всякаква критика, въпреки няколкото ръце лак отгоре.Помисли за RM, глазурит или нещо подобно.
      DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
      Skype: pach_bs

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос от сферата на технологиите за боядисване.

        Колегата Тодоров009 е прав до голяма степен.В случая ти щи пръскаш акрил=лак.Обикновенно се ползва дюза 1.3-1.5.Налягането на въздухът се определя от вида на пистолета-конвенционален или HVLP.При разрегдането се спазва пропорцията 100 лак-50 втвърдител-10 разредител.Ако боята е по-гъста,може да се преразреди.Ако нямате опит е много вероятно да похабите боята и да изхарчите ненужно едни пари за камера.
        Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос от сферата на технологиите за боядисване.

          Благодаря ви за отговорите... разбира се че не се сърдя, просто се интересувам.Да, колата аз я си я правя и проблема засега остава боядисването.Отказано ми беше боядисване дотук два пъти.

          Липсата на опит е много лошо, но допуснах грешката на две не толкова важни коли да си платя за услугата.Резултата не ми хареса, а сега имам кола която е важно как ще стане.
          Разбирам че е професия и хората се хранят с боядисването на коли, надявам се просто да получа такива съвети, които да ме убедят или откажат от идеята.

          А, иначе, не бих отказал и съвети, какви да са първите стъпкикои грешки да не правя, все ще намеря какво друго да боядисам

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос от сферата на технологиите за боядисване.

            Първите стъпки въобще при подготовката или при самото боядисване?Какъв опит имаш и какъв е резултата който търсиш?
            Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос от сферата на технологиите за боядисване.

              За подготовката, мисля няма да е трудно да се справя-в гаража и с наличния компресор мога да си пръсна сам шприца, с кит имам малко опит, пък и кривините си ги изправям с чукчетата, така че да остане съвсем тънко кит.Имам око и ръка за кривини, пък и има и други, по-опитни очи и ръце да ме коригират.
              Тъй че по скоро питам за самото боядисване.
              Постановката е следната, правя Лада 1600, реставрирам си я в оригинален вид.Колата е на 28 000, но е имала тежък удар отпред и в момента съм свалил калниците и си обработвам наново сменените детайли по коша-страница, маска, престилка, два калника, капак и част от рамката на прозореца-долната, където са пръскалките.Правена е 1980, тъй като предното стъкло е от тогава, има и лепенка за преглед от 1981.Заварени са с оксижен и са боядисани направо върху транспортния грунд.Чистя ги до голо, чистя ръждата до метал и смятам да пръсна цинков грунд на лакпром.Препоръчаха ми го, пък и действително 1 кг кутия си е 1 кг.Отгоре на него ще пръсна грунд ВЛ, пак на лакпром, тъй като имам отлични впечатления от здравината и адхезията му.Ръбовете и фугите в които не мога да бръкна и да почистя, ще наквася с ръждопреобразувател, а после ще дезактивирам със соден разтвор и след грунда ще ги фугирам със полиуретанов уплътнител.Страницата откъм гумата-синтетичен шагрен, който ще боядисам в цвета на колата, както си е и оригинално.Пода на колата има впечатляващо малко поражения, предимно от заварките на рога и калника долу.Ще му пръсна и там шагрен където е малко и една ръка смес на парафин с битум.Кухините-с парафин.
              Тук там имам чукнато, което изправям с чукчета и подложки, за да остане само една тънка ръка кит за изглаждане.Нея ще я слагам върху ВЛ грунда.След това ще награпя останалата част от колата и ще пръсна шприца.Колата е разглабена-врати, капаци са свалени, стъклата също, салон няма.Отпред се чудя дали да пръсна малко боя по роговете и стената, за да сложа моста и волана или по добре да сглобя една рамка на колела... колата е доволно лекичка в момента.
              И остава да се пръсне.Съвместимоста на грунда, кита, шприца и боята ще си ги проверя предварително.Но кола досега не съм пръскал и затова искам да разбера предварително с какво ще имам работа и дали ще мога да се справя, за да знам дали да упорствам.

              Иначе варианта да я дам да ми я боядисат и после да съжалявам, вече съм го играл.Донякъде затова съм се амбицирал сам да си я китна и шприцна.

              Пропуснах да спомена че факторите пари и време не са от голямо значение.

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос от сферата на технологиите за боядисване.

                Е горе долу така трябваше да почнеш от начало. Очевидно имаш базови познания и не се очаква да боядисваш ролса на нейно величество. Така задачата става изпълнима. На твое място бих избрал реактивен /двукомпонентен/ грунд за голия метал. Може и малко по-скъп да дойде , но наистина се захваща добре. От там нататък невъзможни неща няма.
                0888932647

                Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос от сферата на технологиите за боядисване.

                  Добре, нека го коментираме.Аз избрах тези два грунда, по следните критерии-цинковия е активен към метала, освен това го дават с по високо съдържание на цинк от другите им продукти тип 3 в 1 или аналогичните цинково-фосфатни.Съдържанието на цинк е за сметка на лаковата добавка и недостатъците са високата цена (17 лв за 1 кг) и нуждата от второ покритие.Грунда ВЛ пък го избрах заради добрите му качества на здравина на покритието и адхезия.Общо взето, това е което ми трябва за един грунд.
                  Но съм отворен за по добри варианти, ако ги има.

                  А иначе, не е ролса... но идеята е да има перфектен гланц.Все пак, колата ще е експонатче, а не за да си возя зелките

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос от сферата на технологиите за боядисване.

                    Първоначално публикуван от Frysco Преглед на мнение
                    А иначе, не е ролса... но идеята е да има перфектен гланц.Все пак, колата ще е експонатче, а не за да си возя зелките
                    Е ти нали ще я възстановяваш а не тунинговаш по американски тертип - какъв перфектен гланц от ВАЗ? Майтап да става.

                    В общи линии първото покритие върху гол метал е добре да съдържа ортофосфорна киселина. Не че съм много навътре с химията но реактивните грундове за това са реактивни май - щото разяждат повърхностния слой метал и се впиват в него. Ако разчоплиш на по-новите коли боите до метал накрая попадаш на едно такова /най-често сиво/ и не можеш да го свалиш лесно. За него говоря. В цинковия който споменаваш май има само лакова добавка - тоест само позалепва отгоре и толкоз. После се ожулва с обикновена отвертка на люспи до лъскаво.

                    Абе когато си възстановявах боята на CRX-чето без да жаля средства в глазурит така ме посъветваха. Само че техния не е ефтин и е бежов. От Новол съм взимал и по-ефтиничък ама не му помня цената.
                    0888932647

                    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос от сферата на технологиите за боядисване.

                      Еее, трябва да е стъкло.Така я искам... може да не се вписва много в заводската и характеристика, но пък ще го пишеме добавка от мен

                      Иначе, ортофосфорна киселина с лаково покритие ми звучи точно като ръждопреобразувателя на Вюрт.Цинковия грунд е реактивен, не разяжда нищо, а се свързва с метала.Слоя който се образува е е неподатлив на корозия...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос от сферата на технологиите за боядисване.

                        Не съм го ползвал в интерес на истината. Просто първоначално ми се видя недообмислено да слагаш производно на лакпром по кола. Но пък аз в последно време ползвам техен /на световрачане/ лак върху металик. И си и много хубав даже. Поне при нанасяне. Виж колко време ще издържи на слънце - не знам.

                        Така че очевидно спор няма да има.

                        От тук нататък - понеже из съм пишман самоук бояджия само едно мога да те посъветвам - разреждай повечко боята. По лесно се нанася. На повече тънки ръце, но не прави толкова портокалова кожа и оливания. После при полирането е по-лесно.
                        0888932647

                        Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос от сферата на технологиите за боядисване.

                          Въщност реактивния грунд е пасиватор,свързва се с повръхностния слои на метала и не позволява последващо окисляване.Кофтито е,че не позволява нанасяне на епоскиден грунд отгоре.
                          За лакирането,точно това е тънкостта,да уцелиш баланса между разреждането на боята и дебелината на нанасянето.
                          Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос от сферата на технологиите за боядисване.

                            Ако е пасиватор и цинковия грунд е излишен...той разчита на реакция с метала.

                            Добре, дайте съвети как да целя баланса, в смисъл, как да определям разреждането преди да пръсна?

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос от сферата на технологиите за боядисване.

                              Първоначално публикуван от Frysco Преглед на мнение
                              Ако е пасиватор и цинковия грунд е излишен...той разчита на реакция с метала.

                              Добре, дайте съвети как да целя баланса, в смисъл, как да определям разреждането преди да пръсна?
                              Ако боята е читава,обикновенно като я разредиш 100:50:10 стои леко гъста и понася разреждане до 30% вместо 10.Има обаче бои,които още при смесването са твърде редки,направо ти се иска да има нещо с което да ги сгъстиш.
                              Общо взето като смесиш боята и извадиш линййката гледаш как се стича боята,дали се оттича бавно,на капки (все ище е гъста),или тече на струика.Обаче докато му свикна отне някоя и друга годинка.
                              При боядисването на цяло купе винаги има място където застъпваш началото на нанасянето на боята с края-е там винаги остава леко портокалово .
                              Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X