Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Консервационно масло - има ли смисъл?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Консервационно масло - има ли смисъл?

    Здравейте. Имам въпрос:
    Ще спре ли корозията по купето консервационно масло (проникващо масло или други подобни спрейчета разни), като краен случай, за стари кошници при които качественото боядисване и обработка ще надмине няколко пъти себестойноста на возилото.
    Мисълта ми е ако се мажат периодично шуплите и пукнатинните дали ще помогне според вас.
    Съгласен съм че има много недостатъци - ще събира прах там където е намазано, ще цапа, и ще мирише на нефт и химия. Но все пак това е компромисен варант.
    Ръжопреобразувателите само временно решават проблема, до колкото знам.
    Отворен съм и за други идеи. Стига да не оскъпят колата 3-4 пъти.

  • #2
    От: Консервационно масло - има ли смисъл?

    Маслото помага само при чисти от ръжда детайли. За ръждопреобразувателите не си прав, спират по-нататъшното образуване на ръжда.
    подаръци за мъже от FACOM
    промоция на читави инструменти

    и на хоби такива

    тел. О879 Ч8Ч 2З5

    Коментар


    • #3
      От: Консервационно масло - има ли смисъл?

      Може да се използва и парафин да речем на Боди като по-евтин. Трябва ти компресор и пистолет за антикор заедно с удължаващото маркуче, което има разпръсквач в радиална посока. След като разпечаташ опаковката я нагряваш на водна баня до 70-80 градуса и пръскаш в кухините.
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • #4
        От: Консервационно масло - има ли смисъл?

        Благодаря за отговора.

        Мисълта за маслото ми беш, че ако проникне хубаво ще си остане там и ще прилепне към повърхностите. Така водата няма да може да действа. Иначе тя ръждата ще си стои, няма да я махам.

        Смятам да си направя скоро малко експерименти примерно с ръждиви пирони и буркан със солена вода.

        Коментар


        • #5
          От: Консервационно масло - има ли смисъл?

          Ниско бюджетните решения са: консервационен парафин, грес, трансмисионно масло. Отработеното масло става за кухини, но не и на открити детайли по купето, защото се отмива бързо (личен опит). Някъде из темите четох и за олио (за готвене), било ефективно, но не съм експериментирал. Прахта върху омаслената повърхност удължава живота на антикорозионното покритие в случая.

          Коментар


          • #6
            От: Консервационно масло - има ли смисъл?

            За другите да но това с олиото за готвене не го пробвай, след време гранясва и се разнася една смрад.

            Коментар


            • #7
              Re: Консервационно масло - има ли смисъл?

              Първоначално публикуван от justy Преглед на мнение
              Здравейте. Имам въпрос:

              Ще спре ли корозията по купето консервационно масло (проникващо масло или други подобни спрейчета разни), като краен случай, за стари кошници при които качественото боядисване и обработка ще надмине няколко пъти себестойноста на возилото.
              Мисълта ми е ако се мажат периодично шуплите и пукнатинните дали ще помогне според вас.
              Съгласен съм че има много недостатъци - ще събира прах там където е намазано, ще цапа, и ще мирише на нефт и химия. Но все пак това е компромисен варант.
              Ръжопреобразувателите само временно решават проблема, до колкото знам.
              Отворен съм и за други идеи. Стига да не оскъпят колата 3-4 пъти.
              Здравей колега!

              В зависимост къде е корозията ти препоръчвам най-евтиният и дълготраен вариант (с години):

              1. За открити части - буквално - студено поцинковане т.е. боядисване с боя със съдържание на цинк около 99% САМО и единствено от марката "Цинга". Цената е около 33-35лв. (по спомени) за кутия от 1 кг. (ще се изненадаш - кутията е доста малка, защото то на практика си е метал - цинк и... тежи)
              Технологията е проста - почистване на повърхноста от грубата ръжда, обезмасляване и ... нанасяне. Минималната корозия НЕ ПРЕЧИ дори спомага за по-добро сцепление (все пак само 1-2% от материала е свързващото вещество - лак). Ако говорим за прагове, подкалници и долната половина на вратите - по твое осмотрение - пръскаш с каквото ти хареса - та дори и в срей се продават по-груби защитни покрития (до колкото разбирам идеята ти е дълговечна консервация и на второ място визия - нали така?). Това ти дава 3+ год. на рахатлък

              2. Кухини (може би тях имаше предид като питаш за консервиращо масло?) - Аз лично за врати използвам най-евтиния и стар метод - сваляне на корите и мазане с max. гъстото масло което имам под ръка. Лошото е че трябва да се прави ката (всяка) година. Винаги гние гадната снадка м/у двете ламарини ... Е ако имаш възможност да инвестираш в някой консервиращ спрей - това ще е най-добре.
              Удобното е че същият става и за прагове благодарение на тръбичката, с която може да се пръска през отворите за оттичане на водата.
              За гореизброените процедури ще ти стигне бюджет от max. 100лв. и ден - два търкане и мазане, но ... след това ще си свиркаш дълго време.
              Дано сън бил полезен!
              Поздрави!

              Коментар


              • #8
                От: Консервационно масло - има ли смисъл?

                Ръждопреобразувателят пасивира ръждата - превръща железния оксид(ръждата), в железен фосфат, който е неактивен, т.е. спира ръждата.
                Маслата и восъците не могат да свършат никаква работа в случая - под тях ръждата продължава да работи.

                Коментар


                • #9
                  От: Консервационно масло - има ли смисъл?

                  Здрасти отново,
                  пропуснах да дам малко отзив за студеното поцинковане с Цинга (без да съм им рекламно лице ):

                  Дистрибутора им който ми я продаде (мисля беше 2007г.) първо ми показа собственния си микробус - беше боядисал около 1/2 квадрат нарочно без никакво друго покритие от горе и ... имаше 2-3 малки точици ръжда тук-там - това беше всичко - на фона на другата не намазана ламарина си изглеждаше - направо бонбон.

                  След личната проба върху предната ми Хонда (внос от Швейцария - разбирай много луга и ръжда) там където търках, пасивирах, нанасях двукомпонентни китове (епоксидни) и т.н. мъки и разходи - проблемите дори се задълбочиха... Според мен не може да се изчисти 100% всичката ръжда и за 6-12 месеца отново навдига всичките "вълшебни" препарати заедно с кита и боята. А там където бях минал с цинга (о чудо!) - нищичко - а дори ме беше домързяло да пръскам с боя (хондата беше сив металик и цингата не личеше от самолет).
                  Още нещо МНОГО ВАЖНО:
                  Ако се мъчиш да спреш ръжда само от едната страна (на медала ) на открита повърхност - си обречен на неуспех. Рядко (при одраскване) ръжда навдига боята само от проникване от вън. Най-често (и най-гадно) работи от вътрешна страна - на вежди (от вода проникнала в багажника), на врати, на прагове - знаеш от къде... Затова ВИНАГИ обработвай и двете страни!

                  Поздрави!

                  П.П. Мисля че имам някои снимки на старата ми хондичка, където се вижда за какво говоря, та ако на някой му е интересно - мога да пращам...

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X