Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ръжда в резероара-'кауза пердута' или..

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ръжда в резероара-'кауза пердута' или..

    Привет! Имам сравнително нов мотоциклет. Поради факта,че дълго време е седял в склад с празен резервоар, като следствие в резервоара се бе събрала много ръжда. След накисване с преобразувател, сипах мозайка и лашках до изнемога.Ръждата падна, последва пак преобразувател, който махна финната ръждичка.Вътре стана като нов-метала се виждаше.Но след 24 часа пак се покри с кафяво окисление.
    Искам съвет какво покритие да нанеса отвътре след обаботката.Имам и малка дупка на дъното на резервоара с диаметър около 2-3 мм, лепене или заварка?Надявам се да се включат в темата и реставраторите от форума..

  • #2
    От: Ръжда в резероара-'кауза пердута' или..

    Ползвай обикновен припой, широк ел. поялник за излишък на топлина и лесно подгряване. Преди това измиий резервоара със силен разтвор на прах за пране. Той пасивира до известна степен повърхнината. После дръж резервоара пълен.
    LZ1AIV

    Коментар


    • #3
      От: Ръжда в резероара-'кауза пердута' или..

      Има една паста за запояване на медни тръби на Ротенберг. Като намажеш с нея и загрееш с горелка се калайдисва директно ако е чисто.
      Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
      Вальо. О888 557Ч7Ч
      Silverado 1.3 i

      Коментар


      • #4
        От: Ръжда в резероара-'кауза пердута' или..

        Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
        Има една паста за запояване на медни тръби на Ротенберг. Като намажеш с нея и загрееш с горелка се калайдисва директно ако е чисто.
        Недей с тая горелка покрай тоя резервоар. Нищо, че си го измил.
        LZ1AIV

        Коментар


        • #5
          От: Ръжда в резероара-'кауза пердута' или..

          За общо подгряване може да се ползва и пистолет за топъл въздух. Ако е марков, може да разтопи и припоя по-добре от поялник. Разнасянето става с дървена шпакличка/самоделна/. При наличие на телоподаващо може да се вкара ръкохватката в резервоара и да се поддържа лек приток на въгледвуокис за обезопасяване.
          Последно редактирано от коко келеша; 12-06-11, 15:09. Причина: допълнение
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • #6
            От: Ръжда в резероара-'кауза пердута' или..

            Аз съм си чистил ръздявали гаечни ключове с фосфорна киселина преди 3 години. Един приятел ми я изнамери някъде от ХТИ. Изчистиха се с едно намазване, след което изби бяла сол от киселината. Изчистих я с вода, ключовете станаха матово бели и от тогава не са мръднали. Не знам до каква степен е приложимо за резервоар обаче. Другото което не знам е дали няма да пречи на спойката/заварката. Може би е по-добре да се оправи първо дупката и след това киселина.
            Аз не вярвам в чудеса!
            Разчитам на тях!

            Коментар


            • #7
              От: Ръжда в резероара-'кауза пердута' или..

              Ортофосфорната киселина е чудесен флюс за запояване. Вальо, тая паста на ротенберг ако кажеш къде я има ще си златен, че на мен ми я носят от Ю Кей.

              Ако дупката е малка най-добре с течен метал - при нагряване резервоарите имат лошото свойство да гърмят, дори при специалист.
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #8
                От: Ръжда в резероара-'кауза пердута' или..

                Благодаря на колегите за отоговорите-ще ги имам предвид при ремонта! Между другото, вижте на какво попаднах - ако някой може да ми донесе - ще черпя..
                http://www.tankerite.com/

                Коментар


                • #9
                  От: Ръжда в резероара-'кауза пердута' или..

                  Завари си дупката, не се занимавай с течни метали и други временни глупости. Така и така ще го обработваш отвътре. Това с гърменето си е вярно, ако има бензинови пари вътре. Ако за изпарени, резеорвара промит със спит и после с вода и подсушен няма да гръмне никога, става си обикновена тенекия.
                  "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ръжда в резероара-'кауза пердута' или..

                    Пълни глупости за гърменето , моя резервоар на джипа си ги измих отвътре хубаво и след това го закърпих като имаше не повече от 6 - 7 дупки на всяка една съм сложил ламаринка около 5см. и съм ги обиколил с цели шевове , и не гръмна .
                    [B]Mercedes Benz w123 [/B]
                    [B]Ford Escort xr3 [/B]
                    [B]Aro 10 [/B]
                    Плачи! Там близо край град София
                    стърчи, аз видях, черно бесило,
                    и твой един син, Българийо,
                    виси на него със страшна сила.
                    0896042536

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ръжда в резероара-'кауза пердута' или..

                      Като работех в ТЕСИ пробваха серпентините (с турболатор) във вана с вода. За да не ръждясат после във ваната слагаха някаква химия-Калиев незнамквоси. Дали не беше сулфат, ма да не те излъжа... Водата става жълта, и после серпентините не ръждясваха доста дълго време. Ясен да каже какво е съединението.

                      Друг метод против ръждясване на резервоар-поддържай го постоянно пълен. Не е майтап, поне моторите са с малки резервоари, и поддържането им пълни не е голям проблем.
                      А дупката може да я калайдисаш. Ако е малка-нещо около милиметър, до два най-много може само с калай. при по-голяма-кръпка която да се запои.

                      Заварката също е възможна, но при мерки против гръм. Както коко каза-пълни с някаква заваръчна смес, или СО2, и може да се звари. Но и там си трябва майсторлък, че резевроарите са си от тънка ламарина, а и щом се е пробил от ръжда-значи около дупката е много отънял. Аз бих заложил на калая.
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ръжда в резероара-'кауза пердута' или..

                        Първоначално публикуван от Ivan_Botevgrad Преглед на мнение
                        Пълни глупости за гърменето ,
                        Много се радвам че твоя не е гръмнал, но гърменето си е факт, не заблуждавай човека.
                        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ръжда в резероара-'кауза пердута' или..

                          Първоначално публикуван от Ivan_Botevgrad Преглед на мнение
                          Пълни глупости за гърменето , моя резервоар на джипа си ги измих отвътре хубаво и след това го закърпих като имаше не повече от 6 - 7 дупки на всяка една съм сложил ламаринка около 5см. и съм ги обиколил с цели шевове , и не гръмна .
                          Иване, на един колега части от мозъка му още стоят по тавана на цеха в Sunsystem. Вярно, че не беше резервоар, а варел от някаква химия, но като гръмна едното дъно беше се издуло като полусфера, а другото при излитането си отнесе половината глава на човека. Остана на място разбира се.
                          Отделно от това тъст ми ходи половин година с рани по лицето от набитите стъкла от маска за заваряване. При опит за рязане на старо казанче от пестицид някакъв с елекртожен.

                          Така, че гърменето не е мит, по-добре да се вземат мерки, не струва почти никакво усилие или нещо друго, но си заслужава да се застраховаш против гърмене.

                          Умната!
                          Има ли желание-има и начин!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Ръжда в резероара-'кауза пердута' или..

                            Днес резервоара замина за пълно 'съживяване' - отстраняване на старата боя, кърпене,боядисване вън и вътре / вътре със специален грунд/..Ще се заваряват дупките. Ще посна снимки след като го взема.Благодаря на всички!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ръжда в резероара-'кауза пердута' или..

                              Резервоарите гърмят, понякога и без следи от миризма преди началото на работата. Не си правете майтап.

                              Какви предпазни мерки могат да се вземат:
                              1. Напълване на резервоара с азот или въглероден диоксид
                              2. Напълване и продухване с ауспухови газове от БЕНЗИНОВ двигател (може и на газ). С дизелов НЕ СТАВА, на празен ход той изпуска почти чист въздух! И естествено - това трябва да се прави на открито, газовете са отровни.
                              3. Продухване с водна пара - до загряване на целия резервоар до поне 80 градуса.
                              4. Измиване със спирт (да махне горивото) и после с вода (да махне спирта).

                              И да знаете - гърмят резервоари от бензин, нафта, пропан-бутан, метан, разтворители и всякакви горящи вещества. Гърмят и при заваряване, и при рязане, а понякога - от ел. искри или силен удар между твърди предмети наблизо.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X