Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Да го направим за два дни!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Да го направим за два дни!

    Чувал съм, че старите коне все зелена трева сънуват, и лудо препускане без седло.

    И, след като за 40 години изчертах хиляди листи чертежи, сънувах снощи сън от предишната си работа, но в новите икономически реалии.

    С няколко мои бивши колеги Джиорджо, Сокол, и Стефан работим в частна фирма и ни трябва до два дни ролкова маса (ролганг) с дължина 6 м. със седем ролки ф250-300, всички задвижвани. Горният ръб на ролките 1000мм. Ширината 600мм. Ще транспортира за дървен материал, или железни пръти - до 1000кг/м.л. от масата.

    Събрахме се пред голям бял лист и извадихме флумастерите.

    1. Подбираме подходяща тръба за ролките ф273х4,19 (често срещан размер), после височината на оста на лагерното тяло. Тази височина + половината диаметър, извадени от 1000 ни дава височината на основната рама. Тогава някой може да се заеме с рамата, безда чака останалите. Снабдява с профил "П" и други спомагателни . Чак етре ще му трябват мектата но отворите за лагерните тела.
    (Заб. добре е лагерите да са самонагаждащи. По-малко главоболия при монтажа)

    2.Ролката с оста представлява известна трудност. Първо нарязването на тръбата на по 600мм. После в тръбата двустранно да се снеме на струг отстъп за челните фланци. Това може да стане по два начина: или на специален струг с голям диаметър на шпиндела, или с помощта на люнет. Иска се известен стругарски майсторлък. Избираме да съберем фланците с оста (фланците влизат с малък луфт) и после ти заваряваме отвътре с тръбата.

    3. Оста от едната страна се работи по вътрешния отвор на лагера, от другата - първо за лагера, после - по-малък диаметър за задвижването. Всички това в един захват на центрови отвор в задния мост.

    4.Да решим задвижването. Редуктор и двигател ги мислим последни. А задвижването има поне два варианта:
    -с вериги и двойка верижни колела на всяка ос. Намирането на вериги и колела (в никакъв случай нямаме време да ги изработваме!!) е въпрос на късмет.
    -пробваме и задвижване с общ вал по дължината, с надянати хипоидни венци на всяка ролка и пиньони на надлъжния вал. Ако се намерят нужния брой диференциални кутии от маломощно задно предаване на малък автомобил, да пробваме.

    5. Ако сме се спрели на верижна предавка, е нужно пробно да сглобим една двойка, за да проверим междуосовото разстояние (може да сме позабравили малко теорията!). Чак тогава даваме на колегата с рамата точните разстояния между отворите. Желателно е да се пробият на станок, някаква конзолна бормашина.

    6.За условията, в които ще работи всяка секция от ролганга не е нужно боядисване.
    и, тъкмо сме стигнали на половината от работата, един от нас - най-младия (накарай калпавия на работа - да те научи на акъл . дядо ми Киряк) рече "Еврика!". Защо, кай, да не наденем на тези ролки една транспортна лента (май в Перник ги правеха, или в Марица Изток-Запад??) и ни остава при подходящо натягане да задвижим само една ролка.!!!!

    Каквото и направихме.

    Ученото си е учено!

    Остава Жиоржо да направи за две-три кафета екзекутивните чертежи на Аутокада.

    Който не е помирисвал посиняла стружка от Ст45, белите искри на шлайфа - не може да изпита това удоволствие на работата! Па макар и на сън!

  • #2
    До: Да го направим за два дни!

    Ето един безплатен урок по конструиране.
    Благодаря бачо Симеоне, беше ми удоволствие да го прочета.
    Само със смонагаждащите лагери не съм съгласен. Не са ли доста по-скъпи?
    Проблема при монтажа на обикновени лагери аз бих го решил по "бабешкия" метод-налагане на сглобената ролка с лагерните тела върху рамата, бележене на местат на отворите, и пробиване.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #3
      До: Да го направим за два дни!

      Който не е помирисвал посиняла стружка от Ст45, белите искри на шлайфа - не може да изпита това удоволствие на работата! Па макар и на сън!
      отдавна забравен аромат..
      добра работа..
      много добра..

      По мое време нямаше аутокад, имаше Ротринг

      Коментар


      • #4
        До: Да го направим за два дни!

        За два дни трудно ще стане доста е механичната машинна обработка. В двора на работата ми седи цяла никога не ползвана поточна линия произведена някога в Интрансмаш ралките са малки около 70-80 милиметра всичките задвижвани с верига . Секцийте са дълги около метър и всяка има мотор с редуктор мотора е с регулируеми обороти и по електронен път се регулира скороста на цялата линия. Утре ще я снимам.
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • #5
          До: Да го направим за два дни!

          И що аз нямам колеги наоколо ... Всичко сам. И отсякъде кибици, да пречат и чупят.
          Скъпо ли вземат за бургаско жителство?

          Коментар


          • #6
            До: Да го направим за два дни!

            Аз ли не разбрах, или темата си е за "Спам и чат" Ако сънуваш хубав сън, на яве после почваш деня с много кеф....и понякога така го и завършваш (дай боже всеки му) Виж ако се търси помощ, тогава е друго
            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

            Коментар


            • #7
              До: Да го направим за два дни!

              Хвали се серсемина, най-немилостиво. А на мене тука джигера ми се надува от завист.
              То, и аз да имам такъв отбор - и аз ще се хваля. А вместо това, живея в мексикански сериал(((

              Коментар


              • #8
                До: Да го направим за два дни!

                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                Хвали се серсемина, най-немилостиво. А на мене тука джигера ми се надува от завист.
                То, и аз да имам такъв отбор - и аз ще се хваля...
                ами, прав е човека, определено..

                между другото, се замислих за аромата - въглеродни и конструкционни - миришат еднакво - на топъл бурьол..

                а, ако е материала нещо лъскаво и мазно - то не ти остава време да го душиш - кефа е друг..
                Последно редактирано от Veni1; 16-12-09, 21:56.

                Коментар


                • #9
                  До: Да го направим за два дни!

                  На бурьол миришеше в богатите времена, по социализма. Сега ако мирише на масло и мръсно - пак берекет версин. А то обикновено мирише само на горяло желязо((

                  Коментар


                  • #10
                    До: Да го направим за два дни!

                    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                    На бурьол миришеше в богатите времена, по социализма. Сега ако мирише на масло и мръсно - пак берекет версин. А то обикновено мирише само на горяло желязо((
                    И днес в завода в който работя си се ползва бурьол, даже и се разхищава-ползват го в бутилки от веро да пръскат върху свредлата на бормашините. А системата за събиране, и наново напомпване отдавна е претопена в кремиковци.
                    Ама то в този завод още не е дошъл 10 Ноември...
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • #11
                      До: Да го направим за два дни!

                      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                      На бурьол миришеше в богатите времена, по социализма. Сега ако мирише на масло и мръсно - пак берекет версин. А то обикновено мирише само на горяло желязо((
                      Смени си стругаря Борьола не е чак толкова скъп, нито е дефицитен и на който не е мундар, си го ползува.
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар


                      • #12
                        До: Да го направим за два дни!

                        Ми, няма пари. Да имах - щях да купя здрави машини, то сега какви има ...
                        Какво да правиш помпите на фреза, която години е стъргала стъкло. Там размерите идват с магия, ти - бурьол ... Така и ставам на маймуна с точните детайли.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Да го направим за два дни!

                          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                          На бурьол миришеше в богатите времена, по социализма. Сега ако мирише на масло и мръсно - пак берекет версин. А то обикновено мирише само на горяло желязо((
                          Задължително работя с бурьол не е скъп пет литра е 16 лева разрежда се 20 към едно. Много икономисва инструмент един нож на ВСК Кентавър струва вече към 15 лева . Аз си правя сам ножовете пластини дал господ без борьол отива за една седмица с борьола кара по половин година .Системата за охлаждане на машините е изключително проста и много лесно се поддържа има една помпа един контактор и един казан. На който му липсва миризмата на борьола мога да му пратя по един парцал натопен в казана или някой ръкав от старите ми работни дрехи гарантирам трайно умирисване Можете само да се радвате че за някои заводи не е дошъл 10 ноември аз като млад инженер видях с очите си къкво става след успешна масова приватизация два завода заминаха на скрап . На последните две снимки са ножовете мое производство в груб вид заварявам с месинг и боракс пластини за държач заточвам и работя. Не са толкова красиви като заводските но са с пъти по добри.
                          Прикачени файлове
                          Последно редактирано от sek.1; 17-12-09, 07:02.
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • #14
                            До: Да го направим за два дни!

                            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                            И днес в завода в който работя си се ползва бурьол, даже и се разхищава-ползват го в бутилки от веро да пръскат върху свредлата на бормашините. А системата за събиране, и наново напомпване отдавна е претопена в кремиковци.
                            Ама то в този завод още не е дошъл 10 Ноември...

                            До сами селото Равда има(ше) прекрасно обзаведен със съвременни машини завод за производство на стружкоотвеждащи линии. Само това! В системата на Роботика Ст.Загора си избраха това място, че да има и малко хотелче близо до морето.

                            Тези линии ги изкупуваше завод "Красный пролетарий", а от него останаха хоби-стругчетата, с които се облажиха двайсетина колеги от форума.

                            А за ролганга основното не беше изработката, а организацията. Избор на конструкция, съобразена с това какво може бързо да се намери наоколо в складове, магазини, камарите скрап. Който си спомня, лагерни тела "оттатък" се произвеждаха всякакви и да купиш беше голям късмет. Отгоре на всичко с капсулирани лагери, че с канавка на външната черупка и отвори към сепаратора, та да се гресират! Без такива никакви срокове няма да се спазят: чертежи, отливки, механична обработка...
                            Пък в екипа ни всеки един можеше да подскаже на стругаря, фрезиста как да пристъпи към обработката (технологична карта), ако оня се почесва, сам да тури престилката и застане до струга. Джорджо все налиташе на обработващи центри, ама нямахме.

                            Последният, понеже отсъстваше от съня ми (живее в друг квартал на града), като прочете горното, веднага ще излезе с контрапредложение на всяко техническо решение. Обзалагам се и печеля!!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Да го направим за два дни!

                              Мозъчния щурм е хубаво нещо, ама има един голям проблем - трябва да имаш комплект различни специалисти, и всичките - с много широка обща култура. За експресно решаване на комплексен проблем, трябва да имат и много богата култура по профила си, не просто знания, а цялата култура на занаята си. Значи - тежки професионалисти. Пък такива вече почти няма.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X