Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Може ли да върнем това ц8 към нов живот ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Може ли да върнем това ц8 към нов живот ?

    Здравейте, след поредната нужда от предстъргване на шайба , вал и други дреболии, обикаляне по стругари и разправии... Реших най- накрая да взема нещо за домашна употреба. Беше ми попаднал един ц11, уж уговорих покупката, транспорта... Накрая се оказа, че струга е продаден...( Сега се препродава в интернет...) Та накрая взех това ц8... Беше ми на близо , на добра цена и така. Приключенията започват. Приемам всякакви съвети и части. Като за начало открих проблем при стъргане на по дълъг детайл. Освен че дава до около десета конусност, забележете на снимката как стават едни шарки, пръстени, като има промяна в диаметъра. Освен това се забелязва и някаква цикличност като че ли ? Това е на самоход с подаване около десета.

  • #2

    Коментар


    • #3
      Ако сте подпрял детайла с задното седло и има конусност , то трябва да центровате седлото с изместване , към вас или обратно в дависимост накъде е конуса насочен! На седлото откъм вас долу ниско има регулировъчен винт за тази операция.
      Относно следите по детайла /гладкостта / , това може да се дължи на материала, който обработвате в комбинация с не добре заточен нож или по големи хлабини !
      "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
      Ат.Буров.

      Коментар


      • #4
        Детайла не е подпрян. Конусността за момента я отдавам на износени паралели или луфт във шпиндела( на втулка е) . Но промяната в шарката и диаметрите е доста по-рязка... Гладкото е с по-голям размер , матовото е по-тънко.Луфтове съм обирал навсякъде На вид всичко е прилично....

        Коментар


        • #5
          Луфтове си обрал по спорта. Скоростната кутия се регулира спрямо паралелите,това за конуса. За шарката.....задния лагер и най вече аксиалния пред него. Бронзовата втулка също се регулира стига де не е бил хептен без масло.

          Коментар


          • #6
            Аз го взех с масло...гъсто , но има. Може ли да кажеш как да регулирам бронзовата втулка ? Скоростната кутия гледам, че ляга на призматичния паралел за задното седло. Според мен така се "самоцентрова" или бъркам ?

            Коментар


            • #7
              Детайлът се огъва при обработване и е нормално да има някакъв конус. Ако причината е тая, малкият диаметър трябва да е откъм универсала.
              Това че е дебел не трябва да те подвежда. Всичко се огъва. Отделно са напреженията в заготовката.
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #8
                Тръгнах да подпирам по дълго желязо в въртящия център да видя как ще стърже тогава и ново 20... Първо въртящия център , въобще не беше на центъра... Разгледах задното седло, разбрах как се регулира...и след 2-3 опита го докарах до положение да прилича да е центрично спрямо универсала. Подпирам едно желязо, завъртам и какво да видя , въртящия център играе около седлото. Оказва се , че реално стяга само на задния край на конуса и опред си се разхожда. Първата снимка е от интернет , втората е на моето седло .Да разбирам ли , че това желязо (пинола? ) е разстъргано и то неправилно...

                Коментар


                • stefsab
                  stefsab коментира
                  Редактиране на коментар
                  С фенерче виж как е конуса навътре. Изчисти го ако има нужда.

                  Намажи конуса с боя и виж нов морз как ляга в седлото.

                  Едно време имаше заводски райбери за вътрешен конус за морз 2, 3 и т.н.
                  Ако имаш такъв виж размерите в момента и дали има материал за райбероване при сегашното положение.

              • #9
                Понеже ми липсва капака на лирата(търся такъв) , някой може ли да снима таблицата за реденето на колелата?

                Коментар


                • #10
                  Аз продължавам да си човъркам когато имам време и желание , та каква трябва да е хлабината на вретеното в бронзовата втулка ? Другото което е , има ли лек на луфта на пинолата в задното седло ?

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X