Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Едно-две въпросчета за неръждавейка .

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Едно-две въпросчета за неръждавейка .

    С полиране, може ли тръба неръждавейка да изглежда като никелирана, и ако може, трябва ли да се бработва след полирането с някакъв препарат, за да се запази блясъка ?
    И с какво е най добре да се заварява ?
    Искам да си правя теглич от такава тръба, та се чудя как ще изглежда като лъскавина .
    Мерси !

  • #2
    До: Едно-две въпросчета за неръждавейка .

    Не съм специалист но предполагам,че може например като мивките алпака-те са неръждавейка.Ама не знам обработката каква е за да изглеждат лъскави.
    Николай Папазов

    Коментар


    • #3
      До: Едно-две въпросчета за неръждавейка .

      Може! Най-лесния и достъпен начин е с кече и финна шлайф-паста. Може и на ръка, но е по-лесно с елекртически или пневматичен инструмент (дрелка). Желателно е да става със сравнително ниска скорост, защото иначе може да се получи нежелано посиняване на места от изгаряне на хрома...
      За да изглежда добре, преди полиране, детайлът трябва да се обработи много старателно, защото след полиране личат и най-дребните дефекти по повърхността.
      Бих препоръчал матиране, вместо полиране, така се сриват повърностните дефекти и неравности... Извършва се с телена четка от стоманени телчета с високо съдържание на хром (това което наричате неръждавейка), или с бронзови телчета. В никакъв случай с телчета от обикновена стомана, защото в последствие, неръждавейката се превръща в ръждавейка...
      Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
      Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

      Коментар


      • #4
        До: Едно-две въпросчета за неръждавейка .

        Неръждаеми тръби се продават на доста места и биват три вида:полирани, сатенирани и матови.Неръждаемата стомана се заварява най-добре с аргонова апаратура.Местата на заварките почерняват и посиняват след по-продължително нагряване с електрода. За да се постигне отново блясък, се обработва с няколко вида шкурки(от 60 до 180, може и по ситни), след което се полира на кече, парцалена шайба и полир паста(доста е трудоемко).Местата недостъпни за механично почистване, могат да се третират с "декапинокс"или подобни препарати под друго название.
        Ferrum dum ignis candet cudendum est.

        Коментар


        • #5
          До: Едно-две въпросчета за неръждавейка .

          След полирането не е ли по-добре да се положат няколко слоя прозрачен лак,за да не потъмнее с времето?
          С "Фармахим" - непобедим
          Дизел - само дънки!

          Коментар


          • #6
            До: Едно-две въпросчета за неръждавейка .

            Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
            .
            Бих препоръчал матиране, вместо полиране, така се сриват повърностните дефекти и неравности... Извършва се с телена четка от стоманени телчета с високо съдържание на хром (това което наричате неръждавейка), или с бронзови телчета. В никакъв случай с телчета от обикновена стомана, защото в последствие, неръждавейката се превръща в ръждавейка...
            Добавям само, че най доброто матиране(сатениране)се прави със скочбрайт(абразивна лента, специално създадена за целта).За да се получи добре е нужно да се движи абразива само в една посока.
            Ferrum dum ignis candet cudendum est.

            Коментар


            • #7
              До: Едно-две въпросчета за неръждавейка .

              Първоначално публикуван от m20_maniqk Преглед на мнение
              След полирането не е ли по-добре да се положат няколко слоя прозрачен лак,за да не потъмнее с времето?
              Не, неръждавейката не търпи боя или лак,люпят се.За да се почисти неръждаем детаил, е необходимо само да се избърше със спирт.
              Ferrum dum ignis candet cudendum est.

              Коментар


              • #8
                До: Едно-две въпросчета за неръждавейка .

                Първоначално публикуван от Blacksmith Преглед на мнение
                Не, неръждавейката не търпи боя или лак,люпят се.За да се почисти неръждаем детаил, е необходимо само да се избърше със спирт.
                Да,като се замисля си прав.Тя няма и от какво да потъмнее,виждал съм мивки на по 30 години,никъде няма потъмняло.Това със скочбрайта е добра идея,ще стане хубаво,защото е доста фин.Като боядисвахме коли,матирахме шприц-кита там където не може да се бръкне с водната.Скоро чистих една ЦАМ-ова бензинова помпа с него,стана леко матова,като нова.Дали да пробвам скочбрайт-ефекта на мивката в къщи и да снимам за да видите резултата?Да се надяваме,че майка ми няма да ме изгони за дълго време от къщи...
                С "Фармахим" - непобедим
                Дизел - само дънки!

                Коментар


                • #9
                  До: Едно-две въпросчета за неръждавейка .

                  Първоначално публикуван от m20_maniqk Преглед на мнение
                  Да,като се замисля си прав.Тя няма и от какво да потъмнее,виждал съм мивки на по 30 години,никъде няма потъмняло.Това със скочбрайта е добра идея,ще стане хубаво,защото е доста фин.Като боядисвахме коли,матирахме шприц-кита там където не може да се бръкне с водната.Скоро чистих една ЦАМ-ова бензинова помпа с него,стана леко матова,като нова.Дали да пробвам скочбрайт-ефекта на мивката в къщи и да снимам за да видите резултата?Да се надяваме,че майка ми няма да ме изгони за дълго време от къщи...
                  Не пробвай на мивката, ще я съсипешако си мераклия, мога да ти покажа видове обработка на неръждавейка.
                  Малко инфо:неръждаемата стомана(инокс), не я лови магнит(изключение прави само руската неръждавейка), може да се заварява и с СО2 (със стоманена тел), и с електрожен, с обикновени електроди.Но, завареното поле вече е ръждаемо.
                  Ferrum dum ignis candet cudendum est.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Едно-две въпросчета за неръждавейка .

                    Първоначално публикуван от Blacksmith Преглед на мнение
                    Добавям само, че най доброто матиране(сатениране)се прави със скочбрайт(абразивна лента, специално създадена за целта).За да се получи добре е нужно да се движи абразива само в една посока.
                    Сега се сещам, че за матиране има и специални четки от някакви полимерни влакна, продават се в повечето железарии...
                    По отношение на видовете т.н. неръждавейки, аз бих ги разделил според химическият им състав, но ще се окажат трицифрено число...
                    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Едно-две въпросчета за неръждавейка .

                      Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                      Сега се сещам, че за матиране има и специални четки от някакви полимерни влакна, продават се в повечето железарии...
                      По отношение на видовете т.н. неръждавейки, аз бих ги разделил според химическият им състав, но ще се окажат трицифрено число...
                      Дааа, но общоприетото име е инокс, същото, като флекс и гедоре.
                      Ferrum dum ignis candet cudendum est.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Едно-две въпросчета за неръждавейка .

                        Първоначално публикуван от Blacksmith Преглед на мнение
                        Не пробвай на мивката, ще я съсипешако си мераклия, мога да ти покажа видове обработка на неръждавейка.
                        Малко инфо:неръждаемата стомана(инокс), не я лови магнит(изключение прави само руската неръждавейка), може да се заварява и с СО2 (със стоманена тел), и с електрожен, с обикновени електроди.Но, завареното поле вече е ръждаемо.
                        Да,поради тази причина е тъпотия да си направиш прагове за колата да кажем,от неръждавейка.Самите те няма да изгният,но мястото около заварката и останалата ламарина ще.Скоро някой ми пропагандираше неръждаеми прагове...Бих се радвал да видя разни обработки на неръждавейка.Между другото имам чувството че на Варшавата ми резервоара е от ламарина с някакви примеси,силиций може би,защото след песъкоструя го валя 100 пъти дъжд,а няма никаква ръжда.Може и да е горещо поцинкован,не знам...
                        С "Фармахим" - непобедим
                        Дизел - само дънки!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Едно-две въпросчета за неръждавейка .

                          Сега остава да добавим подробността, че НЕ МОЖЕ да правиш теглич от неръждавейка. Механичните и свойства са буклук, а теглича минава за натоварен възел.
                          А иначе се заварява с аргон, ако изобщо е заваряема. Има някои се заваряват само с лазери, електронни пушки и взрив.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Едно-две въпросчета за неръждавейка .

                            Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                            Сега се сещам, че за матиране има и специални четки от някакви полимерни влакна, продават се в повечето железарии...
                            По отношение на видовете т.н. неръждавейки, аз бих ги разделил според химическият им състав, но ще се окажат трицифрено число...
                            Например Х18Н10Т, или 10х17н13и2т...

                            Коментар


                            • #15
                              До: Едно-две въпросчета за неръждавейка .

                              Първоначално публикуван от Blacksmith Преглед на мнение
                              Дааа, но общоприетото име е инокс, същото, като флекс и гедоре.
                              От innoxidable - неръждаем.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X