Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Поялник

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Поялник

    Колко мощен поялник да си купя за запояването на четките на стартер?

    И как най-ефективно се почистват поръхностите за запояване там? Имам опит със това, но не съм запоявал никога толова мръсно нещо, от четките е оплепнал фин прашец, който от въртенето се е спркъл към всичко калай хваща след много търкане и пак само частично, а колофон и каквото аз използвам нормално не хващат.

    Ако някой има идея как да почистя там добре ще съм благодарен ако сподели...

  • #2
    До: Поялник

    Газов поялник.друг трудно.

    Коментар


    • #3
      До: Поялник

      ако нямаш киселина подръка използвай таблетка аспирин

      Коментар


      • #4
        До: Поялник

        Първоначално публикуван от Насов Преглед на мнение
        Колко мощен поялник да си купя за запояването на четките на стартер?
        Насов, не се занимавай с глупости а отиди да ти ги направят в специализиран сервиз.
        http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

        Коментар


        • #5
          До: Поялник

          Четките на стартера не са съвсем тривиална спойка, но напълно възможна в домашни условия.

          Ясно е, че всичко трябва да се почисти, иначе нищо не правим.

          Препоръчително е да се използва високотопим припой (чист калай), за да не се стопи от големите работни токове. Високотопимият припой с чист колофон не върви (бързо изгаря), трябва да се работи с кисел флюс. Поялникът трябва да е способен да стапя този високотопим припой.

          Иначе, с обикновен нискотопим калаено-оловен припой и колофон съм запоявал 2-3 стартера, досега не са се разпоявали. За тази цел съм използвал тривиален 30-50 ватов поялник, а в друг случай - газов. С газовия е песен.

          За сметка на това ми се е разпоявал фабрично запоен (аз си бях виновен - двигателят не пали, акумулаторът - голяяяяям, а аз - упорит)

          Коментар


          • #6
            До: Поялник

            стартер за малка кола който черпи малко ток може да се запои с калай.
            за по големи токове дизел например не е препоръчително.
            може със приплескване на обувката или със сребърен припой.
            но ако има наблизо сервиз за стартери и сервизния работник е кадърен иди.в много сервизи запояват с калай.
            или иди при хладилен техник да ти го запои със сребърен припой.

            Коментар


            • #7
              До: Поялник

              Четките не съм ги виждал, но вероятно са медно-графитни.
              Там не става със запояване - става с пресоване или там каквато е технологията.
              Калая може и да хване, ама като се напече тази ми ти четка - ще береш ядове.
              Послушай Йордан Колев.
              Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
              LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
              Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

              Коментар


              • #8
                До: Поялник

                Първоначално публикуван от Радослав Райчев Преглед на мнение
                Четките не съм ги виждал, но вероятно са медно-графитни.
                Там не става със запояване - става с пресоване или там каквато е технологията.
                Калая може и да хване, ама като се напече тази ми ти четка - ще береш ядове.
                Послушай Йордан Колев.
                Четките вървят обикновено с късо кабелче. Когато се каже "запоявам четки" обикновено се има предвид точно това кабелче. Ако не е такъв случаят, всичко казано дотук е излишно - самите четки не се запояват.

                Коментар


                • #9
                  До: Поялник

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Четките вървят обикновено с късо кабелче. Когато се каже "запоявам четки" обикновено се има предвид точно това кабелче. Ако не е такъв случаят, всичко казано дотук е излишно - самите четки не се запояват.
                  Знам.
                  Точно за спойката на това кабелче към четката говоря.
                  Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
                  LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
                  Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Поялник

                    Гасена солна киселина. Ела да ти сипя.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Поялник

                      Първоначално публикуван от Радослав Райчев Преглед на мнение
                      Знам.
                      Точно за спойката на това кабелче към четката говоря.
                      Към четката това проводниче си е свързано. Проблемът е проводничето към четкодържателя. А съм правил и с обикновен припой или, чрез заваряване с графит. Тогава наистина няма никакви ядове.
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • #12
                        До: Поялник

                        Да, с пункшвайца е по-правилно. Ама нямам.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Поялник

                          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                          Да, с пункшвайца е по-правилно. Ама нямам.
                          Eстествено, че на пункшвайц се правят!!!
                          Никой не ги пои с калай.
                          Яко безмислена тема
                          http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                          Коментар


                          • #14
                            До: Поялник

                            Има си високотемпературни припои. Тая спойка не е натоварена механично ако не е дизел.
                            Не се сещам къде има пункшвайц.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Поялник

                              Вярно е, че спойката с калай не е най-правилната, но при майсторлък става горе долу. Правил съм такива на много мощни стартери и номера минава. Използвам високо температурен припой, а вместо флюс ползвам ръждочистител. Той съдържа голям процент фосфорна киселина.
                              Тайната ми е в употребата на медни втулки които се нанизват върху кабелчетата и се разплескват леко. Номера е кабелчето на четката да не е калайдисано предварително, а само потопено в края в ръждочистителя. Втулката я правя от подходяща по-тънкостенна медна тръбичка. След преплескването капвам вътре от ръждочистителя и я пълня с калай. Използвам добре нагрят и калайдисан 250 ватов поялник. По време на спойката стискам с плоски клещи кабелчето към четката близо до спойката за да се охлажда и да не се калайдиса и втвърди защото после се пречупва.
                              Aкълa e кaтo жeнскoтo нepaзпoлoжeниe. Нe ти ли дoйдe нa вpeмe, нe гo и чaкaй!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X