Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво представлява струг с8 чисто нов

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Какво представлява струг с8 чисто нов

    Купих си първо едно ползвано с8 машинката работеше перфектно но междувременно ми изпадна едно чисто ново С8 от военна работилница още с консервиращата смазка ,купих и него.
    Взех че си продадох старата машинка нали вече си имах чисто нова , нещо за което съжалих после поне 10 пъти .
    Ще разкажа през какво преминах докато накарам машинката да заработи като качественна металообработваща машина.
    Засъхналата консертираща смазка се сваля лесно само с качествен Кореселин пробива се дупка в капачката напръсква се една зона от 10-20 кв. см. после се търка с бояджииска четка и мизерията пада. 3 шишита кореселин и половин ден търкане и засъхналата смазка падна.
    Качих си монофазния мотор наместих струга на мястото му в работилницата и си викам готов съм .
    Е да ама не.
    Тук започна сагата .
    Оказа се че съм купил заготовка за струг.
    Имаше си масло в скоростната кутия сипах само в кръставия супорт и Нортановата кутия, с цел да поработи няколко дни и да го сменя .
    Направих първото пускане и настъпи момент на ужас .Течеше масло от всяъде всяка капачка всяка зглобка всеки вал . Воя от скоростната кутия беще оглушителен.
    Гарнитури нямаше никъде , мазано с боя и монтирано без да се затегнат болтовете .Нямам думи.
    Повъртах го няколко часа така за да отадат чеплъците от зъбните колела и уж да се поразработело за да утихне така ме посъветваха някои местни спициалисти .
    Свалих всички капаци почистих от боята и ги залепих със силикон спря да тече масло ,воя остана.
    Започнах да стържа различни детайли направи ми впечатление че скоростната кутия е хлабава и мърда в задния край на паралелите, затенах я .
    Лоста на съединитела започна да изключва , натегнах съединитела с четвърт оборот и се оправи .
    Оказа се че не са регулирани никакви луфтове на кръстатия супорт. Разглобих го основно почистих навсякъде тук е момента да спомена че в скоростната кутия на супорта имаше стружки които са останали там след последната машинна обработка , никои не си беше направил труд да чисти там.
    Регулирах луфтовете прекарах всички ризби залепих и там капачките със силикон.
    Зглобих и пускам пак за проба с надежда това да е всичко .
    Оказа се че при пускане на стружка или опит за отрязване материала подскача заедно със шпиндела притова видимо с просто око.
    Свалих капака на скоростната кутия и капачката на шпиндела с цел да обера луфтовете на предния лагер.
    Предния лагер на тези стругове е конусна втулка.регулира се като се разхлаби предната гайка която е от към универсала после се разхлабва контра витнчето на конусната шпонка намира се от горната страна между двете гайки и се затегне гайката от към скоростната кутия, така и направих .
    Направо свалих предната гайка и контра винтчето но задната гайка не помръдвате на завинане само към отвиване. Тук е момента да отбележа че опита за обиране на луф беше направен с чук и секач още в завода производител.
    Последва демонтаж на шпиндела заедно с половината скоростна кутия.
    Конусната втулка излиза последна след като се демонтира шпиндела.
    Втулката е със стоманена външна част която е на конус в двата и края са описаните по горе гайки, котнара винтчето притяга един детайл като шпонка но е на клин и като стегнеш контра винтчето раздува и законтря втулката в централната и част .
    Проблема идваше от това че това клинче е изработено много дебело и не позволаваше на втулката да се свие за да обере луфта.
    Изпилих от него 5 десети . Монтирах всичко по обратния ред , вече нямаше проблем с обирането на луфта обрах го според пред предписанията до 2 стотни .
    Обрах всичкото масло и стружки от скоростната кутия , има пробка за точене но нейното ниво е много високо и остава около 1 кило масло което няма как да се източи вади си от там с парцала .
    Последва пак проба. Вече стружката беше перфектна а детайла гладък без следи от треперене, Воя от скоростната кутия остана.
    Пак свалих капака на скоростната кутия и загледах гневно под него ,в този момент съзрях от къде идва проблема с воя .
    Между първичния и вторичния вал има едно паразитно колело което е само на оста си към горния вал беше зацепено добре но към долния вал зъбите се докосваха само на върховете си , оста на това колело видимо е цилиндрична по всички видими повърности няма начин за реглаж.
    Като се свали предната капачка на скоростната кутия тази зад универсала от там може да се бръкне да се избие остта на въпросното колело.
    Избих оста и свалих колелото .Оста на това колелото се оказа ексцентрична за мое огромно облекчение , заварих на дебелия и край една гайка с помоща на която да регулирам луфта след монтажа. Набих обратно оста с колелото после обрах излишните луфтове вече можех да въртя оста с гаечен ключ и законтрих с контра винтчето .
    Затворих капака и пуснах струга няма и следа от воя.
    Пусках и спирах няколко пъти машината вече в пъти по тиха за да и се порадвам.
    Час по късно вече готов за работа и с отлично настроение за работа пускам струга за да изработя един детайл които ми бе нужен на момента и мотора иззаде странни звици и спря.
    Мотора купих чисто нов Български Няма да споменавам от кой производител за да не прозвучи като анти реклама поне не и докато не видя как ще се отнесат с мен и гаранцията която дават. Но това ще стане в първия работен ден за тях а именно 27 декември.
    Написах всичко това за да могат всички да прочетат и да знаят какво ги очаква след покупката на такова чисто ново желязо.
    И въобще не се очудвам защо фарираха толкова много наши машиностроителни заводи.
    Ако някой колега има проблем с такъв струг с радост ще помогна за отстраняването му.

  • #2
    От: Какво представлява струг с8 чисто нов

    Много пъти съм го писал и пак ще го напиша . Струговете от серията С 8 по проектно задание са стругови машини за ремонтно възстановителни работи . Това не е машина която може да работи на три смени 20 години прекалено много компромиси има в конструкцията . За това на времето тези стругчета ходеха по разни шивашки ; печатарски и други такива предприятия където в месеца един два пъти я го пуснат я не . Масово ги пращаха и по училищата . В казармата два такива съм пуснал за първи път във ВАРЕМ и нямаха проблеми . Явно си уцелил машина събрана на ленински съботник Вальо (drukman) си купи такъв от ВАРЕМ и няма грижи . В общи линии до сега от моите познати който си е купил такъв все е имал някакви проблеми .
    Последно редактирано от sek.1; 25-12-13, 18:18.
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • #3
      От: Какво представлява струг с8 чисто нов

      Мойто стругче също е от ВАРЕМ Лично го изкарах от фургона . Трябва ми рядко не очаквам от него да работи 20 години на 3 смени а просто да работи стабилно като нов струг.
      Детаилите са качествено обработени просто зглобката е под всяква критика искам тази информация да стане достъпна за всеки ришил да си купи такова . Нее лош струг харесва ми но не очаквах да имам толкова много работа по него.
      За Ленинския съботник си прав само не съм сигорен колко точно такива е имало в годината за тези некадърници дето са го зглобили.

      Писна ми да се мола на стругари да правя вкеки път подробен чертеж за дребни детайли и да чакам седмици за да ми изпълнят поръчката .
      Работил съм на струг преди доста години и знам как трябва да работи а този определено ме подразни как е събран.
      Нищо аз си го оправих. И понеже съм инат а то се дърпа и като фреза ще работи.
      Прикачени файлове

      Коментар


      • #4
        От: Какво представлява струг с8 чисто нов

        И въпреки всичко, новото си е ново и след всичко което си препипал по него съм сигурен че ще те слуша. Ако ползваш за фреза бормашината към струга която се вижда отсреща, ще трябва и нея да я преработиш доста. Но за това има отделна тема, намери я и чети.
        При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!

        Коментар


        • #5
          От: Какво представлява струг с8 чисто нов

          Честито за придобивката, макар че се е наложило да правиш ремонти.
          Дано от тук на татък да ти служи без проблеми.
          Що се отнася до боята като уплътнение, и моят е събран така но за сега не тече, явно на времето са я ползвали вместо силикон.

          Коментар


          • #6
            От: Какво представлява струг с8 чисто нов

            Имаше една субстанция обикновено в цвят червен херметик много приличаше на боя.
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #7
              От: Какво представлява струг с8 чисто нов

              Червения херметик го знам . По моя струг беше мазано с нещо като бяла блажна боя някъв компонент които стои шуплест и напукан и няма никакъв шанс да уплътни каквото и да било. На Нортановата кутия беше намазана само долната половина кадето уж трябва да има масло.

              Коментар


              • #8
                От: Какво представлява струг с8 чисто нов

                на някой фатмак му се е водил като бройка, кой ще му гледа дали работи - важното е било да е наличен и изглеждащ нов............а и кой-знае колко части са ползвани за действащите.
                ________________________________________________
                Subaru OUTBACK 2,5
                Hyundai TUCSON 2.0

                Коментар


                • #9
                  От: Какво представлява струг с8 чисто нов

                  Тия стругчета във ВАРЕМите в повечето случаи въобще не са пускани . За две години служба само веднъж ми се наложи да го пусна и се скъсах да бърша грес и да чистя универсала . В поделенията обикновено в парка си имаше голяма механична работилница . В нашето имахме струг С 11 и фреза ФУ 320 на които нямаше кой да работи и те си седяха почти нови .
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • #10
                    От: Какво представлява струг с8 чисто нов

                    Имам проблем със стругчето който не знам как да реша и ми е нужна помощ .
                    Проблема е следния когато доближа ножа за рязане до детайла и подавам съвсем бавно започва да дъдре когато подавам на яка струшка спира да дъдре подавам да речем 3-4 мм. и забавям стружката демек започвам да подамам пак съвсем малка стружка и пак започва дъдренето .
                    Дъдрене има и при линейно подаване стържа да речем детайл които стърчи 100 мм. от универсала и е фи 50 и пускам съвсем малка стружка примирно 3 десети и повърхноста не върви гладко стружката е нормална но детаила като се загледам прилича на обработван с миниатюрен ударен секач стои като назъбен.
                    При по яка стружка е съшото .
                    Държи се все едно ножа подскача .Ако пробвам да работя с по широк отрезен нож примерно 5 мм. веднага щом го допра до фи то започва да дъдре и дъдренето се усилва само до мента в които не дръпна ножа на зад от детаила повърхноста е пак като обработена със секач.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Какво представлява струг с8 чисто нов

                      На мене ми прилича на не добре наточен нож. И при мене се е получавало в началото, когато не можех да заточвам ножовете си. Скоро не ми се е случвало. Преди време на един детайл се случи, но ножа не е бил подходящ за материала. След смяна на ножа си дойдоха нещата на място.
                      Другото, което е важно че определен нож работи на малка стружка и високи обороти, други на голяма стружка и ниски обороти. Има доста дебели книги за правилно подбиране на режима на рязане и няма как да се опише за няколко реда. Аз самия не знам доста неща и когато се появи подобен проблем се допитвам.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Какво представлява струг с8 чисто нов

                        Аз имам някъква дебелостенна тръба, която често използвам за разни неща... примерно 55х29мм...Ст3 ли е Ст20 ли беше...не помня ....Е нема такова лайно...квито и ножове и обороти да подбрам, само се дере...никаква гладкост.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Какво представлява струг с8 чисто нов

                          Пробвал съм и с нож със сменяема пластина с него направо е кошмар.
                          Не ми се вярва да е от ножоовете .
                          Прави го и на месинг .
                          Днес ще снимам детайли .

                          Коментар


                          • #14
                            От: Какво представлява струг с8 чисто нов

                            Имаш луфтове за обиране, виж къде са обери до положение да не ти затяга и пробвай. Почни от шпиндела и виж дали ти държи добре универсала, мисля че ще е по добре въпреки че при малките стругове този елемент в работата им съществува почти винаги.
                            При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Какво представлява струг с8 чисто нов

                              Да нямаш луфт във вретеното.Предполагам ножа ти е центрован.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X