Колеги от скоро съм собственик на струг ц11 от стария модел.Струга имаше проблем в маслената помпа това го управих но незнам правилно ли са разположени тръбичките слет помпата.Рових по форумите нищо неможах да намеря по темата та молбата ми е ако може някой да качи снимки или схеми по смазването на струг ц11 ето го струга.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Смазване на струг ц11
Свий
X
-
От: Смазване на струг ц11
Привет колега! Нямам схема ,но по спомени мога да ти кажа основните места за разполагане на тръбичките за мазане. Първото и едно от най-важните е насочване на струя към мястото където вилката на съединителя се трие и премества фланеца на съединитела вляво /дясно за да предаде движението на вала. После лагерите на шпиндела преден и заден и имаше май още един лагер на входящия вал отзад. Една към механизма за превкл. на скоростите. Аз даже мойта от прозорчето я пуснах да струйва и едни зъбни колела които са много високо и по принцип се мажат от по долните които са в маслото. И сложи повечко масло почти да покрие долното прозорче което е за нивото на маслото. Масло М10Д руско от битака по 3лв литъра и си ти!Успех и много кинти да изкарваш с стругчето
"Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
Ат.Буров.
-
От: Смазване на струг ц11
Явно помпата ти е много износена. Моя струг след като го вземах не качваше масло. Но не е знайно колко години не е работил. Даскала ми каза че поне 2 години не е пускан. Като го отворих, развих една от тръбичките и през нея напълних помпата. След въртене на ръка дойде маслото. Зимата в големите студове явно се е сгъстило маслото и на прозорчето не идваше при първоначалното пускане. Отворих го и се оказа че идва, но няма силна струя за да го пръсне на прозорчето и пада направо долу. Тръбичката ми е малко къса там. След около час работа чак започва да хвърля по прозорчето през зимата. Иначе сега нямам проглеми. Помпа търси от струг, но може да се пригоди и от друго. Ако не сменяш с помпа от твоят модел струг, обърни внимание да върти в правилната посока. Има капацитети, които са свикнали на някой струг на горе да им е правия ход, а надолу да им е реверса. Отиват на друг модел с надолу правия ход и нагоре реверс. Решават че им е неудобно така и сменят посоката на въртене от електромотора. Обаче се получа въртене на помпата в обратна пососка и не качва никакво масло. Да не си попаднал на този проблем. Може просто при твоята инсталация да не са по същия начин разположени фазите и от там работа в обратна посока. Мой познат прецака на С11 по този начин съединителя от прегряване. Не съобразил посоката на въртене при инсталирането и в един момент остана без съединител.
Коментар
-
От: Смазване на струг ц11
Димича е прав. Погледни на входящия вал на ремъчната шайба трябва да има табелчица с посоката на въртене.Съобрази се с това."Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
Ат.Буров.
Коментар
-
От: Смазване на струг ц11
Тия дето обръщат посоката от двигателя освен че нямат помпа, някои от оборотните редове не са това, което пише на табелката, а и самохода им би трябвало да не работи като хората.
...което не променя факта че някои умник може и да го направи. На мен ми беше обърнат двигателя за бързия ход например, беше изключил съединителя в съпортната кутия, нямаше го камъчето дето го зацепва, беше излязал един щифт на лостовия механизъм на съединителя, беше махнат 3 позиционния стоп ограничител а супортната кутия явно не беше виждала масло от много време, защото беше пълна със стружки от всякакъв калибър, влезли през дупката където е бил ограничителя. За щастие истински поражения нямаше - всичко си е перфектно в момента. Но пък тия "неизправности" ми свалиха цената на придобиване с доста, та никак не се сърдя на умника, сътворил чудесата.
По темата - гледай да има масло върху съединителя, лагера на входящия вал и лагерите на шпиндела. Чак после разпредели останалите тръбички така че да мажат квото друго има. Понякога дори тръбичка насочена към капака разпределя маслото върху по-голяма площ. Помпата трябва да вдига масло и на студено и на топло. Поне мойта го прави безгрижно. Тръбичката трябва да е на няколко милиметра от стъклото на прозорчето за да се вижда ясно.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: Смазване на струг ц11
Ако посоката е правилна виж да не е запушена смукателната тръбичка на помпата . Тези помпи са зъбни и трябва страшно много да се износят за да не качват въобще масло . Спарки помня я твоята историяБез цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Смазване на струг ц11
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеТръбичката трябва да е на няколко милиметра от стъклото на прозорчето за да се вижда ясно.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар