Здравейте, колеги! Издирвам зъбни колела за лирата на Ц11м. Ако някой има такива за продан, да каже. Ако не се намерят за продан съм доволен и на чертеж на тея колела. Проблема ми дойде след покупката на въпросния струг. С колегата Sparow ходихме да го гледаме, но не проверихме само дали може да прави резби. Оказа се че не може, при опит за нарязване на резба със стъпка 0.5 излезе стъпка 2. Като цяло от стуга съм доволен, но това ми бръкна в трибуквието. За да не пускам друга тема ще опиша и още един проблем който ми се яви. На клина на напречния ход му беше подложена една пластинка която при огледа не я бяхме видяли. При движение на напречния ход тая пластина се движи когато си иска и каквато посока сметне тя за добре. От това при подрязване на чело или стъпала се получават уникални форми,но не и тези които ми трябват. Та въпроса ми е как се оправя това и по точно оправя ли се или трябва да го нося във Враца за ремонт. Не ми се иска да го пращам във Враца понеже като се обадих и ми казаха цената, ми порасна брадата и ноктите че да мога да се драпам.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Зъбни колела за лирата на струг Ц11м
Свий
X
-
От: Зъбни колела за лирата на струг Ц11м
Колегата sparow току що отнесе две средни колела за лирата на С 11 на едното пише С 11 А . Продължавам да търся из моите боклуци какво е останало от машините които бракувахме преди десетина години и заминаха на скрап .Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
-
От: Зъбни колела за лирата на струг Ц11м
Сърдечно благодаря за което. Интересува ме някакъв чертеж или каквото там трябва като данни за зъбните колела, в случай че не се намерят останалите, да ,мога да ги дам на някой който да ми направи липсващите.Последно редактирано от foggy2; 06-03-13, 14:34.
Коментар
-
От: Зъбни колела за лирата на струг Ц11м
Първоначално публикуван от foggy2 Преглед на мнениеСърдечно благодаря за което. Интересува ме някакъв чертеж или каквото там трябва като данни за зъбните колела, в случай че не се намерят останалите, да ,мога да ги дам на някой който да ми направи липсващите.Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Зъбни колела за лирата на струг Ц11м
А трябва да е като в долния . Гледаш по таблицата коя конфигурация на подреждането на лирата на кои резби отговаря . Така като гледам горното колело по някаква причина е друго . Там колелата трябва да са две .Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Зъбни колела за лирата на струг Ц11м
И аз това се чудех, явно ще трябва да търся и за там, тъкмо се зарадвах че ще мина метър, ама уви. Това горното колело което е така самотно е 38 зъба. Колко трябва да е другото. Гледам по схемата от документацията вариантите са 2 единия с 28 а другия е с 38. Явно ще редя втория вариант. Не се сетих днес да преброя зъбите на всичките колелета, но ще си запиша за утре.
Коментар
-
От: Зъбни колела за лирата на струг Ц11м
И така, след дълго мислене и задълбаване във все по дълбоките дебри на машиностроенето, намерихме решението на пролема на повърхността. Нямало нужда от толкова много зъбни колелета. Тъй като в таблицата средната двойка колела е паразитна, вобще не ми е едвало на акъла пуйчи, че те нямат никакво значение с колко зъба са. Функция им е да предадът движението и да го реверсират. Единственото условие е да е достатъчно голямо за да контактува с двете колела. Така стигнахме до извода че ми е необходимо само колело с 76 зъба. Изказвам огромни благодарности в лицето на колегите Sek.1 , Sparow_d, dimich87.
Един последен въпрос:
за какво подяволите са дадени тези подредби и какво им е предназначението им:
.
Ако някой ми отговори на разбираем език - получава бутилка домашна двоен припек с билки.
Коментар
-
От: Зъбни колела за лирата на струг Ц11м
Предполагам едното е за метрични и инчови резби, а другото за диаметрал-питчови и модулни. Поне на моя струг е така.
И определено с колко зъба е средното колело има значение, понеже е сдвоено. Обърни внимание на зъбите, сметни си 2-та варианта, и сам ще видиш че е така.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: Зъбни колела за лирата на струг Ц11м
Съгласно всичко формули които снощи изчетохме и прокоментирахме, когато едно колело е паразитно, т.е. не задвижва друг вал или каквото и да е, а само предава движението от задвижващото( в случая при мен 38 зъбното колело) към задвижваното (76 зъбното), единствената работа на паразитните колела е да предадат и реверсират движението. Погледнато чисто геометрично, разликата в диаметрите на колелата е просто с обръщането на средната двойка да може да се зацепи или външното задвижващо колело или вътрешното, а на долу в двата случая се предава на единственото задвижвано колело на подавателната кутия.
Коментар
-
От: Зъбни колела за лирата на струг Ц11м
Айде сега да се почесате пак там, дето не ви сърби!
Средното колело не е едно просто колело, ами сдвоено такова!!!
Ето ти на C11MT:
http://www.offroad-bulgaria.com/show...33#post1220833
Ако не искаш диаметрал-питчови и модулни резби - обикновено колело с къв да е брой зъби върши работа, защото му ползваш една и съща секция и като вход и като изход на въртеливото движение. Ако обаче искаш - не върши, защото тогава се ползва сдвоено колело, като едната му половина(с един брой зъби) е вход, а другата (с друг брой зъби) - изход.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: Зъбни колела за лирата на струг Ц11м
Всъщност да, втория случай е различен. Виноват, не поясних, че мен ме интересува единствено първия случай. На мен към дадения момент ме интересуват милиметровите резби. За сега ще карам по първата схема, докато намеря другите колела, ако вобще успея да ги намеря. Сега малко в страни от темата. Намерих кой да ми нареже зъбните колела. Има ли значение дали са шлайфани или не са? Човекът, който ще ми ги реже изрично ми заяви, че няма да може да ги шлайфа.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар