Не намерих точния подраздел, затова тук:
В техниката едва ли са останали старите добри салникови уплътнения с кълчищеното въже, напоено с парафин.
Сега пространството между вала и корпуса се уплътнява с челно уплътнение.(за желаещите да получат повече информация - на руски е торцевое уплотнение, на английски - axial packing).
Ето я и конструкцията на уплътнението.
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%...82%D0%B2%D0%BE
То се осъществява с притискането челно на на стационарна гривна от графит и въртяща се - от закалено стомана, или фолфрамокобалтова сплав. Възможни са многобройни варианти.
В нефтозавода масово се използваха още от 60-те години, а после и сами ги произвеждахме.
В автомобилите едва ли има челни уплътнения, там царуват семерингите.(нямам отговор на въпроса за етимологията на думата, повдигнат в друг раздел).
Какво повече знаете за челните?
В техниката едва ли са останали старите добри салникови уплътнения с кълчищеното въже, напоено с парафин.
Сега пространството между вала и корпуса се уплътнява с челно уплътнение.(за желаещите да получат повече информация - на руски е торцевое уплотнение, на английски - axial packing).
Ето я и конструкцията на уплътнението.
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%...82%D0%B2%D0%BE
То се осъществява с притискането челно на на стационарна гривна от графит и въртяща се - от закалено стомана, или фолфрамокобалтова сплав. Възможни са многобройни варианти.
В нефтозавода масово се използваха още от 60-те години, а после и сами ги произвеждахме.
В автомобилите едва ли има челни уплътнения, там царуват семерингите.(нямам отговор на въпроса за етимологията на думата, повдигнат в друг раздел).
Какво повече знаете за челните?
Коментар