Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за плазма

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за плазма

    Преди няколко дена си купих една плазма-китайска от Хасково.За първи път пипам такова ''нещо''-в комплекта има 3 елетрода и 3 дюзи,само дето явно от моето незнание и нещо прецаквам електродите,появяват се нагар или направо се дупчи електрода и спира да работи плазмата,само се опитва да запали.Пише че е безконтактна,а аз допирам дюзата и така правя опити да режа и си мисля,дали от това не връща метал през дюзата и да отива на електрода и от там да го поврежда.Къде според вас греша и от какво се появяват тези дупки по електрода и нагари и от там спира да работи?Има и едно копче-2Т и 4Т с една крива,ако някой може да ми каже за какво е? Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P_20201123_135149.jpg
Прегледи:590
Размер:223.8 КБ
ID:6674894Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P_20201123_134953.jpg
Прегледи:508
Размер:358.9 КБ
ID:6674895
    Прикачени файлове
    Yamaha Yz450F
    Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
    Всичко с ''рошави''гуми!

  • #2
    Грешиш по няколко параметъра, и аз бях така в началото

    Плазмата ти има т.н. пилотна дъга, тоест трябва да пали във въздуха, БЕЗ да се допира до метал.

    Принципно при работа е добре НИКОГА да не се допира метала с дюзата.

    Въздуха, и по-точно налягането му е мега важно, по-ниско и е зле, по-високо и НЕ пали дъгата. Има вариант да не си вързал правилно въздуха отзад в плазмата.

    Нужен е и дехидратор преди плазмата, сух въздух е нужен за добра работа.

    Колко ти е дебита на компресора и на каква налягане си настроил компресора и плазмата?

    Масата ако е зле също е проблем.

    Проблем е и ако е слаб тока, кофти кабели, кофти разклонители, кофти предпазител, при мен това беше 60-70% от причината.

    Снимай отзад плазмата, снимай дебита на компресора, снимай на колко е настроена плазмата и на колко е настроен компресора като налягания и колко ампера ти е плазмата?

    За четене и гледане в тубата:

    Ру - https://cdnmedia.220-volt.ru/f/a0/ru...173/173661.pdf
    Анг -
    https://images.homedepot-static.com/...af1f38f661.pdf
    Последно редактирано от BatGeorgeone; 23-11-20, 21:45.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #3
      Тази я дават 60А мисля . Любопитно ми е дали ще може да реже 20мм както я дават.
      "Няма как да обясниш нещо на човек, с когото ви делят два вагона книги!" Тодор Колев

      Коментар


      • #4
        Плазмата е 60 А.Въздуха няма как да объркам при свързването-отзад си има дехидратор с изход.Компресора сам съм си го правил-зилова глава с 2.2 ел.мотор и 80 литрова газова бутилка.Настроил съм манометъра на плазмата на 5 атм.Компресора ми вдига 7 и изключва,пада на 5 и пак включва.Подозирам че като падне на 5 и аз се опитвам да режа,и събарям още въздуха.Копчето не разбрах за какво е-2Т и 4Т?Благодаря за съветите,определено там е истината.
        Yamaha Yz450F
        Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
        Всичко с ''рошави''гуми!

        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          2т/4т принципно др ползват при заваряване, не при рязане. 2Т заварява като стар трансформаторен електрожен, има контакт(натиснат бутон) има има дъга, при 4т наискаш бутона палиш дъгата пускаш бутона/педала то си заварява, за да спреш натискаш пак бутона, нещо такова четох.

          Налягането се променя спрямо амперите за рязане, движиш се в един диапазон +- 1-2 единици налягане, повече ампери повече налягане.

          Намери си хубаво неръждиво желязо, 2-4мм дебело, ламарина нещо такова, почни с ампери около 35-45 според дебелината.

          Дъгата трябва да пали във въздуха без контакт, провери дали работи.

          Въздуха трябва да излиза веднага при натискане на бутона във въздуха, после въздуха спира секунда две след отпускане на бутона, така охлажда дюзата.

          Старай се да не допираш дюзата до метала, почвай от въздуха и полека лека влизаш в детайла за рязане, дюза към метал около прав ъгъл 1-2мм от метала като дистанция в началото докато свикнеш.

          После по звука ще режеш и без да гледаш.

          Когато режеш, има таблици с каква скорост се движи дюзата спрямо дебелината на метала и ъгъла на рязане, ако връща пръски и виждаш пламък режеш бързо, ако не виждаш пламък и не пръска режеш с добра скорост(или една идея по-бавно, търси баланса и по звука).

          В комплекта имаш дистанционер, едно телче, ползвай го в началото и прави прави срезове докато настроиш и свикнеш с машината, не прави дълги срезове в началото докато не настроиш перфектно въздуха, според мен не ти стига дебит.

          Напави снимки на налягането на компресора и отзад плазмата и кажи с колко пада и къде държи докато правиш срез, накарай някой да следи за това щото е най-важното за сега при теб.
          Последно редактирано от BatGeorgeone; 24-11-20, 09:21.

      • #5
        Два такта, държиш копчето постоянно за да работи. Четири такта, натискаш да запали и пущаш, за да огасне натискаш на ново.

        Коментар


        • #6
          Определено супер полезна информация и от двамата.Днес взех от Еконт-а 5 електрода,та мога да пробвам.Дистанционера ми е две колелца които чрез пръстен се монтират зад дюзата,не съм го слагал,и до там ще стигна.Обърка ме това че мой познат,има лидълска плазма,и като взех моята ми каза да опирам дюзата в метала.Бях сигурен че някъде във въздуха е проблема,сигурно нямам дебит,засега ще съм с този компресор,само ще взема още една бутилка за да я свържа към него.Вчера с последния електрод,рязах 5мм стомана,срез около метър-наистина когато уцеля скоростта не виждам пламък и искри и реже много добре,а когато забързам,се виждат искри и връща пламъка.Явно трябва свикване,предстои ми изработка на една силова броня,там ще потренирам,само дето днес свалих таблото на жената на колата за смяна на радиаторче на парното,и утре като приключа ще експериментирам с плазмата.Според вас,налягането от 5 атм на манометъра на плазмата добре ли е?Разбирам че от дебелината на рязания метал,зависи налягането.Благодаря за информацията.
          Yamaha Yz450F
          Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
          Всичко с ''рошави''гуми!

          Коментар


          • #7
            Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
            .....Според вас,налягането от 5 атм на манометъра на плазмата добре ли е?.....
            Според нас налягането трябва да е толкова колкото пише в инструкцията към машината . Минималния дебит на компресора - също .
            С тая самоделка дето имаш е малко бошлаф работа .

            Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
            ......Разбирам че от дебелината на рязания метал,зависи налягането.Благодаря за информацията......
            Не разбирай такова нещо . Това е глупост. Не знам откъде си го чул .

            ПС. Още нещо : без дистанционер трудно ще правиш качествен срез .
            Всяка плазмена горелка реже най- добре при определа дистанция между върха на дюзата и металната повърхност ( която стойност също трябва да я има в инструкцията към машината) .
            . По време на рязане тази дистанция трябва да се подържа постоянна . Колкото и точна да ти е ръката - ще е трудно . Тука няма саморегулиране на дъгата като при заваряването . Те хората затова са дали и въпросния дистанционер .

            Изобщо този тип машина не е съвсем подходяща за ръчно рязане . Що не попита тука преди да си дадеш парите ?
            Последно редактирано от Vlado_Ts; 24-11-20, 17:21.
            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • ivo929
              ivo929 коментира
              Редактиране на коментар
              Към момента имам този компресор-правил съм си го САМ,разбирам че не е нищо особено,но и аз не търся някакви профи резултати,просто да си спестя рязането с флекса.Знам че е най добре не тази китайска таратайка,ама нали и ти знаеш-парЕте са определящи.Работата с метал ми е хоби,от което понякога вадя по някой лев.Та,ще видим,ще пробвам и така.Досега няма нещо което да съм се захванал и да не става,трудно,лесно-все ще върши работа.Та така....

            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Не точно ама близко -> Разбирам че от дебелината на рязания метал,зависи налягането.

              Исках да кажа, че в зависимост от дебелината на рязания метал се настройва ампеража а той върви ръка за ръка с коригиране на налягането.

              И Владо хубаво ти казва да четеш инструкциите но в тях не пише, че с китайска плазма, с китайски манометри с правен компресор налягането по манометрите може да сочи едно а реално да е в китайски барове, които нямат едно към едно релация с реалните барове, с други думи манометрите са за ориентир и после с практика, емпирично се настройва всичко

              Успех и вече си минал половината път, малко ти остава докато почнеш да си режеш като с горещ нож масло.

            • Vlado_Ts
              Vlado_Ts коментира
              Редактиране на коментар
              "Исках да кажа, че в зависимост от дебелината на рязания метал се настройва ампеража а той върви ръка за ръка с коригиране на налягането."

              В общия случай и това не е съвсем вярно , но не ми се влиза в подробности .

              Що се отнася до налягането : дали машината е произведена в Китай или на о-в ТамбуктУ , то тя е настроена да работи при определено налягане . Ни по- високо , ни по- ниско от границите на +/- 0,5 бара. Защо е така - също не ми се обяснява . Същевременно Производителя не се интересува дали Клиентът е закупил реномиран компресор или самоделка от Зил . Важното е да осигурява въпросното налягане и необходимия дебит .
              .. а Иво е грамотно момче и е наясно, а и е негова грижа да постигне горното с въздуха.

          • #8
            Благодаря на всички за отговорите по темата,определено разбрах нещата които не ми бяха ясни.Мисля че вече всичко ще е наред.
            Yamaha Yz450F
            Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
            Всичко с ''рошави''гуми!

            Коментар


            • #9




              ivo929 от къде си?

              Коментар


              • #10
                След като се чух с колегата Асен(aig),който ми обясни много неща,мисля че нещата ще се получат.От Казанлъшко съм колега.
                Последно редактирано от ivo929; 27-11-20, 15:40.
                Yamaha Yz450F
                Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                Всичко с ''рошави''гуми!

                Коментар


                • #11
                  Мисля че сме на 1км разстояние,за това пуснах клиповете.Успех.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X