Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на електрод за профил черно желязо.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Избор на електрод за профил черно желязо.

    Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
    Аз, като новобранец в заваряването да попитам:- кому са нужни тези експерименти?
    И аз тва се чудя!?Ама щом даскала така казва,начи има полза от тях ! Особено голяма полза има, от това да пробваш заварка в "неправилната"полярност...а още по ценен е съвета- ампреража да не се променя независимо от позицията ....!

    Последно редактирано от welderargon; 12-02-14, 23:13.
    https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
    https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

    Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

    Коментар


    • #32
      От: Избор на електрод за профил черно желязо.

      Дали има полза или няма зависи само от това дали кратунката може да смели информацията, както и от моженето да се чете поднесената такава.
      Ето четиво......http://www.esabna.com/EUWeb/AWTC/Lesson1_1.htm ......постно, но пък ВЯРНО /няма никакво криволичене от теорията/ , дано е от полза на някого.

      Коментар


      • #33
        От: Избор на електрод за профил черно желязо.

        Аз практикувам по следния начин. Винаги имам по няколко вежена 2 и 2,5 мм. за "прикапване" на заготовките. Някой ще рече защо пък с вежен. По 2 причини.
        1 лесно пали и за точкуване бива.
        2 заварката не е от най-здравите и ако трябва корекция става по лесно.
        След това си заварявам детайлте с базични електроди. На последък емоната много ми пръска на страни. Дали да не прбвам да ги изсуша във фурната.
        Honda CR-V I 2000 г.
        0 осем 96 осем три 3 сто и 10

        Коментар


        • #34
          От: Избор на електрод за профил черно желязо.

          Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
          И аз съм правил теглич за ремарке с Вежен и съм прекарал сума камъни с него, но това не значи да ги препоръчвам на някой друг.
          Близо до Пловдив има една доста известна фирма в региона която прави и монтира тегличи всякакви,говорил съм с шефа много пъти какво ползва и отговора е освен вежен напоследък рутилови райдер !Показа ми различни тегличи участвали в ПТП с удари и в тях,без скъсано счупено и т.н !Фирмата също издава сертификати за тяхната продукция.На мен не ми дадоха,защото си го сглобявах сам като ползвах техни материали,карах с норд и емона !Тоя раидер ми се вижда афиф работа ама хората пари вадят с тях !
          Последно редактирано от Roninn; 14-02-14, 00:06.
          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • #35
            От: Избор на електрод за профил черно желязо.

            Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
            !Тоя раидер ми се вижда афиф работа ама хората пари вадят с тях !
            Не знам какво е това съвпадение, но току що ми дойде една кутия от тях. Завчера поръчах за проба и аз. Като добия впечатления ще пиша. Поръчах ги само заради цената, за неотговорни работи, но ще видим.

            Коментар


            • #36
              От: Избор на електрод за профил черно желязо.

              Абе игра си играете с тия тегличи, с тия рутилки, еле па с тия Райдери........Пишман майстор с пишман апарат, рутилки или телоподаващ апарат, нямат място при шасита, тегличи и др. супорти по колесните рами.

              Коментар


              • #37
                От: Избор на електрод за профил черно желязо.

                Първоначално публикуван от gogo77 Преглед на мнение
                Абе игра си играете с тия тегличи, с тия рутилки, еле па с тия Райдери........Пишман майстор с пишман апарат, рутилки или телоподаващ апарат, нямат място при шасита, тегличи и др. супорти по колесните рами.
                Относно телоподаващото какъв е проблема? Аз от скромния си опит съм видял че заварките стават доста здрави, даже по-здрави от основния материал. Няколко пъти съм наварявал валове за възстановяване и после на струга се работят много трудно. Учи ме да наварявам валовете познат, но ползваше базични електроди. С базичния електрод се работи доста по-леко. И аз съм пробвал базичните, но нямам билям опит с електродите и подходящ електрожен.
                Електрожена ми е трансорматорен с изправителни диоди. Трудно се палят повечето електроди, понеже напрежението на празен ход ми е около 40-42 волта. Но пък под товар не пада под 30 волта и веднъж запален електрода си работи добре.

                Коментар


                • #38
                  От: Избор на електрод за профил черно желязо.

                  Първоначално публикуван от gogo77 Преглед на мнение
                  Абе игра си играете с тия тегличи, с тия рутилки, еле па с тия Райдери........Пишман майстор с пишман апарат, рутилки или телоподаващ апарат, нямат място при шасита, тегличи и др. супорти по колесните рами.
                  Ако приемем че колите са с самоносещо шаси с какво друго освен телоподаващо да използват,по моя преценка доста рами на джипове са по метода с телоподаващо от завода !Относно производството на тегличи,използват трифазна правотокова трансформаторна кракра и бъди сигурен че хората знаят какво правят,имат ковашки цех,термообработвам и закаляват всичко което е необходимо на място !
                  Последно редактирано от Roninn; 14-02-14, 22:57.
                  Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                  Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                  Анатолий Пейчинов o8875о9815
                  https://dvrbg.com/

                  Коментар


                  • #39
                    От: Избор на електрод за профил черно желязо.

                    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                    Не знам какво е това съвпадение, но току що ми дойде една кутия от тях. Завчера поръчах за проба и аз. Като добия впечатления ще пиша. Поръчах ги само заради цената, за неотговорни работи, но ще видим.
                    На жена ми бащата последните месеци използва само такива и е доволен и това при условия че в гаража има златни запаси от бьолер и ок есаб,медни алуминиеви базачни и всякаква екзотика електроди!Ще ги пробвам скоро и ще пиша.
                    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                    Анатолий Пейчинов o8875о9815
                    https://dvrbg.com/

                    Коментар


                    • #40
                      От: Избор на електрод за профил черно желязо.

                      Първоначално публикуван от gogo77 Преглед на мнение
                      Абе игра си играете с тия тегличи, с тия рутилки, еле па с тия Райдери........Пишман майстор с пишман апарат, рутилки или телоподаващ апарат, нямат място при шасита, тегличи и др. супорти по колесните рами.
                      На скоро по Дискавъри гледах как правят автокаравани.Вземаха готово шаси за автобус оборудвано с двигател,трансмисия и ходова част.Срязаха шасито и го удължиха като при това за заварката използваха телоподаващ апарат,а и другите части дето трябваше да бъдат коригирани също бяха заварени с него.При това не се говореше за единични бройки,а за по-голямо производство.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Избор на електрод за профил черно желязо.

                        Не искам да налагам мнението си на никого, обаче когато се налага да се правят такива интервенции по шаситата, то е добре да се направят от специалист. Той най-добре ще прецени как да процедира по изпълнението. Едно е да удължаваш шаси, друго е да гориш стоманата по супортните точки на шасито. В повечето случай след неумело заваряване, поправянето след това става невъзможно (връщал съм такива клиенти многократно). Гредите и всичко носещо по едно шаси са изработени от "студена" стомана.......те не са винкели......Частично ни спасява географското положение, но това не ни дава право да правим свободни съчинения от храброст.....Отговорноста е голяма, още повече, че подобни самоделки излизат и на пътното платно.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Избор на електрод за профил черно желязо.

                          Дай дефиниция и критерии на които да отговаря тоя специалист,просто опит или образование с профил,щото аз съм завършил това,имам кетап,диплома,и разряд,обаче не се наемам да направя нещо ако не съм сигурен или вече проверил как става работата,та как да стана специалист?
                          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                          Анатолий Пейчинов o8875о9815
                          https://dvrbg.com/

                          Коментар


                          • #43
                            От: Избор на електрод за профил черно желязо.

                            Ами специалиста трябва да знае какъв метал ще заварява, с какво да го завари, може ли да се завари и т.н.. Естествено ако е учил и за това ще му е само от плюс, тапии и разряди отдавна не са критерии за достоверност . По-важен е според мен опита........изометрия, стиковане, подготовка преди заваряване, заваряване и наваряване. Да знае физическите показатели на заварката, полагане на сърце или просто усилване или разлагане на силите посредством планка или изработка на кутия.......Ако нещо куца по изпълнението е добре да се ползва технология на заваряване (масово се пренебрегва поради високата цена) Специално за отговорните заварки по шасита, стрели, валове и др.детайли работещи в тежки условия всичко е важно. Желателно (да не кажа задължително) е след заваряване да се извърши и контрол от независима институция. Чак тогава сертификат, че теглича е направен качествено. Не е сериозно да се метерее едно ремарке закачено на теглич, заварен с рутилов електрод. Достатъчно е само малко да се приложи сила на усукване и заварките ще се сцепят дори да стоят в покой (може за 1 час, може и за 1 седмица), просто е въпрос на време. На такъв електрод не се доверявам никога.........и вие недейте.

                            Коментар


                            • #44
                              От: Избор на електрод за профил черно желязо.

                              Първоначално публикуван от gogo77 Преглед на мнение
                              Ами специалиста трябва да знае какъв метал ще заварява, с какво да го завари, може ли да се завари и т.н.. Естествено ако е учил и за това ще му е само от плюс, тапии и разряди отдавна не са критерии за достоверност . По-важен е според мен опита........изометрия, стиковане, подготовка преди заваряване, заваряване и наваряване. Да знае физическите показатели на заварката, полагане на сърце или просто усилване или разлагане на силите посредством планка или изработка на кутия.......Ако нещо куца по изпълнението е добре да се ползва технология на заваряване (масово се пренебрегва поради високата цена) Специално за отговорните заварки по шасита, стрели, валове и др.детайли работещи в тежки условия всичко е важно. Желателно (да не кажа задължително) е след заваряване да се извърши и контрол от независима институция. Чак тогава сертификат, че теглича е направен качествено. Не е сериозно да се метерее едно ремарке закачено на теглич, заварен с рутилов електрод. Достатъчно е само малко да се приложи сила на усукване и заварките ще се сцепят дори да стоят в покой (може за 1 час, може и за 1 седмица), просто е въпрос на време. На такъв електрод не се доверявам никога.........и вие недейте.
                              Значи ако правилно съм те разбрал,не е важно какво си учил а да имаш опит,понеже първото го има,второто не (опита) ,и примерно трябва да правя някаква промяна по конструкцията отивам при някой специалист ,обаче както се питаше в оная реклама,как да го включа бе момче.....перефразирам ,как да го позная тоя специалист че е такъв.Изплува и още един въпрос,значи ли че всеки заварчик с кетап и опит,може да се нарече специалист който да прави промени по конструкцията на автомобил,тоес да изчислява динамични натоварвания,сили на усукване,и да се приеме че неговата интервенция по мпс-то е извършена като специалист !

                              Гого,не забравяй че все пак това е оффроуд форум и вероятно всеки трети в тая тема има поне две заваръчни машини ,също поне половината си вадят хляб с това ,къде професионално,къде частно,кой както може.
                              Дали теглич се прави с рутил или базачен е тема за други специалисти,когато шефа на фирмата с тегличите ми каза че ползва райдер,замълчах,но толкова ми е проличало,че човека се принуди да обяснява на дълго и нашироко.Както казах аз за мен използвах норд и ев 50,бих използвай и цо-то ако трябваше,имам ремарке от 74 година правено с вежен,само през последните месеци съм прекарал над 14 кубика чакъл с него,пазя си бележките от кантара с които става ясно че съм го товарил с 1200 кг.Огънах му тръбата между двете колела,подсилих с винкел отгоре и отдолу междуосевата тръба,заварих с цо-2 и пак до победата,скъсана заварка няма никъде през 40 годишната експлоатация.
                              Това че един детайл изготвен с базачен електрод ще се "скъса" на 2000 кг. а същия с рутилов на 1500 кг.,незначи че детайла не е качествен като нормално върху него се прилагат усилия до максимум 250 кг. примерно !

                              пп Промених му и центъра на тежеста на въпросното ремарке,щото на теглича пише на Италиански (непрофесионален език) максимален натиск 70 кг. та "напаснах" непрофесионално, ремаркето към теглича като преместих ушите към рамата.
                              Последно редактирано от Roninn; 16-02-14, 23:22.
                              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                              Анатолий Пейчинов o8875о9815
                              https://dvrbg.com/

                              Коментар


                              • #45
                                От: Избор на електрод за профил черно желязо.

                                Това че един детайл изготвен с базачен електрод ще се "скъса" на 2000 кг. а същия с рутилов на 1500 кг.,незначи че детайла не е качествен като нормално върху него се прилагат усилия до максимум 250 кг. примерно !
                                Това, че си натоварил ремаркето с 250 кг. не означава, че се прилага сила равна на 250 кг. Иначе, като се има в предвид якоста на електродите при удължаване и температурата нещата придобиват друг характер. Нали си учил за това....наистина ли твърдиш, че с рутил или МИГ/МАГ ще завариш теглич и ще гарантираш за качество. Дори и на лека кола с леко ремарке/за товарните и дума да не става/. С такива изпълнения може да се кара на offroad, но не другаде. На бая чудесии съм се нагледал /и още ги виждам/. Знам и няколко трагичи случая..... и то с болид. Толкова го бяха втвърдили от заварка болида, че направо се разпадна. Не се бъзикайте с тези работи.

                                ПП..........вероятно знаеш какво правиш, но все пак............ EBV50 е екстра както си забелязал и сам
                                Последно редактирано от gogo77; 17-02-14, 00:12.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X