Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ВИГ - УДГ 161

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ВИГ - УДГ 161

    Това е новата машинка с ,която се сдобих,още щом изгорих първия електрод ,стана вечно моя.Заварява по хубаво и меко от фрониуса
    Машината не е инвертор ,а най-обикновен конвенционален апарат.Украинско производство.
    2/1 електрожен/аргон.Има пулсов режим.150-60ампера.Плавно регулиране.DC заварява всичко без алуминии,но работя по въпроса да стане и AC.
    Гаста минава през машината.Нямам още никъква окомплектовка.Най важното ,не е особено тежка -около 50килограма. и е монофазна.Колегата,от който я купих,носеше същия апарат ,само че жълт на цвят,с по малко копчета ,регулиране на тока с въздушна междина. и само АС.Но разума в мене надделя.
    Ето и снимките.Намерил съм шланг ,но трябва да измисля как да го взема.100лв. преди малко звънях в един магазин за заваръчна техника и казаха ,че цените варирали но били около 150 до 500лв.
    ето и снимките.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:007.jpg
Прегледи:1
Размер:146.9 КБ
ID:5907359
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:004.jpg
Прегледи:2
Размер:100.0 КБ
ID:5907360
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:008.jpg
Прегледи:1
Размер:79.3 КБ
ID:5907361

  • #2
    От: ВИГ - УДГ 161

    Да ти е честито! Не лоша машината,бачкал съм с такава само че жълта ,няма HF палене а пали с драскане обаче пък има затихване на дъгата ,пулс и т.н. ... Накъде по етикетите пишеше че съвместно разработена с ЕСАБ или по лиценз не си спомням точно ... !
    Последно редактирано от welderargon; 26-11-10, 18:59.
    https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
    https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

    Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

    Коментар


    • #3
      От: ВИГ - УДГ 161

      Някой знае ли защо,има 2трафа в машината,като на единия по периферията е навит много тънка жица,иначе са навити с медна шина.Испълнението е доста добро.2трафа,не съм сигурен дали исправитела е диоден или тиристорен,не се вижда.най отгоре една платка с един куплунг като някой самолет клапан за гаста и т.н.Отворих я да сменя маркучите за аргона,че от стоене или примеси в газа за се нацепили яко.След малко ще кача и снимките.

      Коментар


      • #4
        От: ВИГ - УДГ 161

        Помоли sparkybg или твоя човек от катедрата да ти спретне една платка за високо честотно палене!
        https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
        https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

        Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

        Коментар


        • #5
          От: ВИГ - УДГ 161

          По принцип няма ли? Ако не,аз имам разни схеми за паленето,апарата не е много усложнен и може да се измисли нещо,а и място бол има.
          И с къкво всъщност спомага пулсовия режим за заваряването?

          Коментар


          • #6
            От: ВИГ - УДГ 161

            Единственото ,което ми идва на акъл за 2та. трафа е единия да е за мма ,другия за виг.но ме съмнява да е така.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:004.jpg
Прегледи:1
Размер:197.9 КБ
ID:5236759
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:005.jpg
Прегледи:1
Размер:116.5 КБ
ID:5236758
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:006.jpg
Прегледи:1
Размер:150.7 КБ
ID:5236757

            Коментар


            • #7
              От: ВИГ - УДГ 161

              Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
              По принцип няма ли? Ако не,аз имам разни схеми за паленето,апарата не е много усложнен и може да се измисли нещо,а и място бол има.
              И с къкво всъщност спомага пулсовия режим за заваряването?
              Няма! Нали в пост #2 точно това ти бях написал за да го имаш в предвид като го взимаш!
              Много интересно е направен (руска работа) Пали с Lift но гасенето e с прекъсване на дъгата от кочето това е така заради затихващия режим .Затова не е лошо ако решиш да му слагаш дистанционно палене да го види някой който се занимава с електроника..
              А за пулсовете -полезни са особено при работа с тънки материали от 0,6 до2-3 мм и особено за работа с неръждавейка ,импулсното осигурява по малко нагряване на материала от там и по малки деформации и по добре изглеждащ шев .Ако в дългата почивка ми остане малко време имам идея да направя едно клипче за работа с пулсове за да се види нагледно за какво става въпрос ....
              https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
              https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

              Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

              Коментар


              • #8
                От: ВИГ - УДГ 161

                Значи втория траф мисля е дросел (този без тънката жица). А тънката жица е третичната намотка на трафа (вторичната е силовата, тази с 150-те ампера а на първичната подаваш 220волта). Би трябвало третичната да е за управление на оперативната верига на машината (платката за упварление) понеже там се иска друго напрежение, различно от това което ти е на ръкохватката. При нащо телоподаващо се ползва одтелно малко трафче, но тук може да са решили да го направят така... макар че според мен при заваряване ще има голям импеданс в напрежението на третичната намотка като се има в предвид че вторичната ще товари трафа на 100%
                Моите снимки...
                https://www.facebook.com/Photography.by.Ivanko
                https://500px.com/ivankoo

                Коментар


                • #9
                  От: ВИГ - УДГ 161

                  Руска работа....аз си мислех да не е за двата режима-виг/мма или тънката жица да е високочестотно запалване...
                  На телоподаващото ми ,силовия траф беше с нормален проводник около 3мм. ,а дросела беше със подобна шина.Но тука и двата са с горе долу еднаква шина намотани и с П образни магнитопроводи..

                  Коментар


                  • #10
                    От: ВИГ - УДГ 161

                    Да, това е странното, защото нот това което четох когато си правих моя електрожен, дроселите се правят от Ш образни ламели за да са с твърда характеристика а агрона/ММА се прави от П ламели за да има стръмнопадаща характеристика.
                    Ако можеш направи по хубави снимки на двата трафа да се вижда повече, както и кажи горния колко кабела има и на кеде отиват, трябва да има 2 по 2 и да са вързани последователно (или паралел) и единият да ходи към + (или -) на къкохватката а другия към изправителя. ако е така си е дросел
                    Моите снимки...
                    https://www.facebook.com/Photography.by.Ivanko
                    https://500px.com/ivankoo

                    Коментар


                    • #11
                      От: ВИГ - УДГ 161

                      Освен захранване на електрониката, може да е намотка, през която електрониката гледа какъв е тока в момента. Иначе казано - обратната връзка на електронното управление.

                      ПП: Оле майко! Това има повече жици от инвертора ми!!!!
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #12
                        От: ВИГ - УДГ 161

                        Аха, т.е. да върши работата на Токов Траф. Може и така да е, но не мисля че ще дава точни резултати като е навит около няколко навивки на вторичната. Тъй, че според мен е по-реално да е за оперативната верига, че аз друг траф не виждам за нея
                        Моите снимки...
                        https://www.facebook.com/Photography.by.Ivanko
                        https://500px.com/ivankoo

                        Коментар


                        • #13
                          От: ВИГ - УДГ 161

                          Първоначално публикуван от Ivanko Преглед на мнение
                          Аха, т.е. да върши работата на Токов Траф. Може и така да е, но не мисля че ще дава точни резултати като е навит около няколко навивки на вторичната. Тъй, че според мен е по-реално да е за оперативната верига, че аз друг траф не виждам за нея
                          Бе всичко може. Какви ли не приумици съм виждал.

                          Плавното намаляване на тока към края си е важна екстра против кратери. Днес си поиграх малко с мойто че беше прашасало.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #14
                            От: ВИГ - УДГ 161

                            Наистина всичко може... Особено при руснаците, там няма изключения.
                            Чакаме Добри да направи по-добри снимки да се види и ако може да каже на каде е вързана и тънката намотка
                            Моите снимки...
                            https://www.facebook.com/Photography.by.Ivanko
                            https://500px.com/ivankoo

                            Коментар


                            • #15
                              От: ВИГ - УДГ 161

                              Абе снимах,но нищо не се вижда.Но ще обесня накраткто.
                              От първия /долния/ траф,излиза един куп кабели,които се събират на гърба на машината в някъкъв клеморед,оттам ,част от тях отива към диодите ,а друга в платката. От горния траф на обща шина се събират дебели кабели и са към + ,-.Надявам се да е добре обяснено.Снимките ще се опитам да отбера някоя и да ги кача,но наистина са много кофти..

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X