Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мотор на 24 волта ...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Мотор на 24 волта ...

    Търсих подобна тема, но не открих нищо ...

    Става въпрос за електро-мотор на 24 волтова инсталация, със зарядно. Пробег около 20-30 км. , при изрядни батерии. Скорост 40 км/ч. Въпросът ми е следният: понеже "желираните" му акумулатори са на изчерпване, а място има достатъчно - би ли имало проблем с два малки киселинни акумулатора, ако се спази пак да е всичко на 24 волта. Заводски си беше с батерии 12v 12 ah x2 свързани последователно, контролер и зарядно на 24 волта, малко по голямо от това на ... GSM например. Ако му се "окачат" два акумулатора последователно свързани, но с по голям ампераж би ли се отразило това, на нещо по електрониката. И друг вариант: един обикновен киселинен акумулатор или сух, последователно свързан с "желиран", 12 волтов, 12/18/ амперчасов ... За тежеста не е проблем: и оригиналните му акумулаторчета си тежат доста.
    Благодаря предварително ...
    Последно редактирано от rpkn; 17-05-10, 16:24. Причина: пояснение ...
    [I][SIZE=1]...системен администратор-винаги има начин...:)[/SIZE][/I]

  • #2
    До: Мотор на 24 волта ...

    Акумулаторите трябва да са еднакви. Най-добре сухи. Амперажът, колкото по-голям, толкова по-добре.
    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

    Коментар


    • #3
      До: Мотор на 24 волта ...

      Първоначално публикуван от rpkn Преглед на мнение
      Търсих подобна тема, но не открих нищо ...

      Става въпрос за електро-мотор на 24 волтова инсталация, със зарядно. Пробег около 20-30 км. , при изрядни батерии. Скорост 40 км/ч. Въпросът ми е следният: понеже "желираните" му акумулатори са на изчерпване, а място има достатъчно - би ли имало проблем с два малки киселинни акумулатора, ако се спази пак да е всичко на 24 волта. Заводски си беше с батерии 12v 12 ah x2 свързани последователно, контролер и зарядно на 24 волта, малко по голямо от това на ... GSM например. Ако му се "окачат" два акумулатора последователно свързани, но с по голям ампераж би ли се отразило това, на нещо по електрониката. И друг вариант: един обикновен киселинен акумулатор или сух, последователно свързан с "желиран", 12 волтов, 12/18/ амперчасов ...
      Благодаря предварително ...
      Не би трябвало да е проблем. Просто трябва и двата да са еднакви и да подбереш зарядно с подходащ ток - 1/10 от С. Има възможност и със оригиналното да стане, ама трябва да се премери.
      Добре е и да са херметични, че при евентуално падане да няма проблеми.

      Коментар


      • #4
        До: Мотор на 24 волта ...

        благодаря за отговорите ... наясно съм горе долу с нещата, ама ми споменаха, че по високият ампераж на киселинните батерии, както и непълната им зарядност и разрядност можело да увреди контролера и зарядното на мотора, та реших да питам ако някой се е сблъсквал с това ...
        [I][SIZE=1]...системен администратор-винаги има начин...:)[/SIZE][/I]

        Коментар


        • #5
          До: Мотор на 24 волта ...

          Може би са имали предвид това, че като не е добре зареден акумулаторът, естествената реакция на моториста е да подава повечко газ, за да компенсира намалената мощност и съответно контролерът работи на малко по-голямо натоварване по-дълго време, заради по-големия капацитет на батерията. Но не мисля, че това ще е проблем - той така или иначе работи на сериозно натоварване, а разликата не е голяма.
          Така че бутай си големите акумулатори и внимавай с течните - при падане да не е счупят и разлеят.
          Аз лично съм привърженик на течните, ама ако има чалъм да са херметични ще е най-добре.

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X