Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Почистване и предпазване на електрическите връзки (букси/конектори) от лош контакт, влага и вода

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Почистване и предпазване на електрическите връзки (букси/конектори) от лош контакт, влага и вода

    Понеже не виждам актуална тема по въпроса (повечето са 10 годишни) а от тогава всичко се е променило и развило ме интересува почиствате/профилактирате ли електрическите си конектори (на възлите по колата);за работа в зимни условия (и предпазването им от влага и вода).
    Ако да, какво използвате и какво са добрите практики към момента...

  • #2
    Близнаците в Америка бяха споменали една синя грес която е електро непроводима(както повечето греси), всеки конектор, който аз докосна после хубаво го обмазвам с грес, преди това почиствам (стара четка за зъби и т.н.).

    Не се ползва медна, графитна или каквато и да е електро проводима грес!

    Не се почиства с финни метални четки, риск от оставане на парченца, които да окъсят.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • Glow
      Glow коментира
      Редактиране на коментар
      Добре а ако клемите в купилунга са клеясали с какво ги почистване?

    • kameno karp
      kameno karp коментира
      Редактиране на коментар
      Това ли се оказа проблема на на датчика на КВ?

    • Glow
      Glow коментира
      Редактиране на коментар
      @kameno_karp
      Не точно, но мисля, че проблема се получи от влизането в една голяма локва. Датчика ще го гледам сменям тези дни..

  • #3
    Да ма поне на 5 години,няма да си играя всяка зима я.

    Ползвам Corossion Block - има го на флакон,има го и на грес,сега като се прибера ще намажа на малкия син електрическото колело,че не може така сухо да го кара,
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #4
      Това е греста Mobil MobilGrease XHP 222. Преди това почисти с контактен спрей, но гледай да е наистина контактен, а не проникващо масло с етикет за контактен спрей. Аз ползвам на Motip, бързо се изпарява и върши работа. Чистил съм платки на полу-умрели дистанционни за телевизори и след процедурата си работят.

      Ford Maverick II 2.3 XLT
      Ford Mondeo MK5

      Коментар


      • Glow
        Glow коментира
        Редактиране на коментар
        Имам една авио грес Synthetic Mobil 28 Aviation Grease, предполагам ще свърши работа и тя?

      • Asen Kushlev
        Asen Kushlev коментира
        Редактиране на коментар
        Тази я дават за смазване на лагери и механизми. Не видях да пише дали е електропроводима, но то и за синята не видях. Но синята я дават защита от корозия и вода. Купувал съм я за използване на лодки, приятел я маже на всичко по камионите му.

      • td120
        td120 коментира
        Редактиране на коментар
        Силиконова,диелектрична (без там разни EP и прочее , металсъдържащи добавки).

        Permatex Dielectric (tune-up) grease (силиконова) Permatex 22058

        Motorcraft XG-3-A (Silicone Brake Caliper Grease and Dielectric Compound) - за горните же цели и смазване на водачи и пр. по спирачната система

        Пликче силиконова грес от ВиК секцията за о-пръстени и пр. уплътнения (тънкана).Тие не е сигурно колко са "диелектрични",зер диелектричните трябва там да отговарят на разни изиквания по пробивно напрежение ,съпротивление и пр. и май не всяка силконова е диелектрична,затуй по кабеля на свещи -не.

        Също тъй и по хобимагазините продават там разни силиконови греси и жидкости.

        Тява горните на Мобил може и да вършат работа ,ама по запалителната система например нямат работа. Плюс туй могат спихна някои гумени уплътнения/чохълчета по куплунгите.

        P.S. XHP 222 мирише възхитително,същинско благовоние !

    • #5
      Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
      Това е греста Mobil MobilGrease XHP 222. Преди това почисти с контактен спрей, но гледай да е наистина контактен, а не проникващо масло с етикет за контактен спрей. Аз ползвам на Motip, бързо се изпарява и върши работа. Чистил съм платки на полу-умрели дистанционни за телевизори и след процедурата си работят.
      Темата е почти безкрайна и почти безсмислена.
      Имам десетина вида контактни спрейове (без преувеличение) и повечето са различни като препоръки за употреба, действие, че и миризма.
      С кой се почиства? Кой са кое приложение е подходящ?

      Всъщност стандартен автомобилен конектор който трябва да е херметезиран и е в добро здраве не изисква никаква намеса или профилактика.
      Скоро разглеждах някаква електрики в моторения отсек на един автомобилен дедо. Ами всички конектори бяха чисти и като нови.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • #6
        Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
        Темата е почти безкрайна и почти безсмислена.
        Имам десетина вида контактни спрейове (без преувеличение) и повечето са различни като препоръки за употреба, действие, че и миризма.
        С кой се почиства? Кой са кое приложение е подходящ?

        Всъщност стандартен автомобилен конектор който трябва да е херметезиран и е в добро здраве не изисква никаква намеса или профилактика.
        Скоро разглеждах някаква електрики в моторения отсек на един автомобилен дедо. Ами всички конектори бяха чисти и като нови.
        Виждал съм контактен спрей, който вътре си беше живо проникващо масло, дето всички му казват WD40, мазно на пипане и не се изпарява. Та затова обръщам внимание. Иначе и аз си мисля, че на което трябва производителя му е направил защита. Проблема идва вече от годините на МПС-то и качеството на уплътненията.
        Ford Maverick II 2.3 XLT
        Ford Mondeo MK5

        Коментар


        • #7
          Всяка хонда црв 1 във куплунзите и маншоните на вратите ,са пълни със една грес ...но не точно грес....с цвят на боза ...и смея да твърдя че там никога не съм срещал проблем освен със скъсани пречупени механично.Днес ползвах някакъв спрей за почистване на ел клеми,връзки и т.н след това вд40 оригинално ....щото 90% вероятно са копия на вд-то и грес каквато имам....Кабелните гилзи за муфи за кабели над 70 квадрата идват с такава грес ...бяла като масло ...обаче модел вид...незнам
          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • #8
            Мотип ,контакт клийнър и после електропротект пак на мотип. Навсякъде ги има и повечето им неща съм доволен как работят. Флаконите са големи изкарват доста време.
            Sent from my Nokia s fenerche

            Коментар


            • #9
              За почистване на ел контакти, ако са достъпни използвам остро ножче- никога шкурка. После ги намазвам тънко с "NO-OX-ID"- това вероятно е:
              "една грес ...но не точно грес....с цвят на боза" за която пише Анатолий (Ronin). Този химикал предотвратява окисляването на контактите.
              Купувал съм го от Амазон. Не е евтин, но се използва точно толкова, колкото трябва за нанасяне на тънък филм т.е съвсем малко и ще има и за внуците.

              ittso пише:
              "Всъщност стандартен автомобилен конектор който трябва да е херметезиран и е в добро здраве не изисква никаква намеса или профилактика.
              Скоро разглеждах някаква електрики в моторения отсек на един автомобилен дедо. Ами всички конектори бяха чисти и като нови."
              Потвърждавам го. В наши дни обаче конекторите са с много по-ниско качество и се окисляват доста бързо. Оптимизация на разходите- истинските неща са по-скъпи от тези произведени от китайски говнолин. Факт.
              Ако няма възможност за механично/ръчно почистване на контактите, пръскам икономично със спрей ACF-50 и раздвижвам нагоре-надолу, колкото мога.


              There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
              No wahalla.

              Коментар


              • #10
                Първоначално публикуван от Tramp Преглед на мнение
                За почистване на ел контакти, ако са достъпни използвам остро ножче- никога шкурка. После ги намазвам тънко с "NO-OX-ID"- това вероятно е:
                "една грес ...но не точно грес....с цвят на боза" за която пише Анатолий (Ronin). Този химикал предотвратява окисляването на контактите.
                Купувал съм го от Амазон. Не е евтин, но се използва точно толкова, колкото трябва за нанасяне на тънък филм т.е съвсем малко и ще има и за внуците.

                ittso пише:
                "Всъщност стандартен автомобилен конектор който трябва да е херметезиран и е в добро здраве не изисква никаква намеса или профилактика.
                Скоро разглеждах някаква електрики в моторения отсек на един автомобилен дедо. Ами всички конектори бяха чисти и като нови."
                Потвърждавам го. В наши дни обаче конекторите са с много по-ниско качество и се окисляват доста бързо. Оптимизация на разходите- истинските неща са по-скъпи от тези произведени от китайски говнолин. Факт.
                Ако няма възможност за механично/ръчно почистване на контактите, пръскам икономично със спрей ACF-50 и раздвижвам нагоре-надолу, колкото мога.


                ACF-а в България откъде купуваш, нашите механици те гледат лошо само, като погледнеш към флакона.

                Коментар


                • #11
                  Поръчвм го от Amazon, eBay UK...
                  Никога не съм виждал да се продава у наше село, но сега го потърсих и изскочи това в някакъв сайт BBQ Europe, срещу 22 ойро! Варвари!!
                  "Поддържайте вашата скара за барбекю или опушвач да изглеждат чисто нови с ACF-50 Антикорозионен спрей!"

                  Имаш богати и прибрани механици Аз също го ползвам много икономично- няколко капки са напълно достатъчни.
                  There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                  No wahalla.

                  Коментар


                  • #12
                    Първоначално публикуван от Tramp Преглед на мнение
                    Поръчвм го от Amazon, eBay UK...
                    Никога не съм виждал да се продава у наше село, но сега го потърсих и изскочи това в някакъв сайт BBQ Europe, срещу 22 ойро! Варвари!!
                    "Поддържайте вашата скара за барбекю или опушвач да изглеждат чисто нови с ACF-50 Антикорозионен спрей!"

                    Имаш богати и прибрани механици Аз също го ползвам много икономично- няколко капки са напълно достатъчни.
                    Седи в заключеното шкафче при belzona-та и другите химийки за неприятни ситуации и лично не съм ползвал, ама след твоя пост се сетих за него.

                    Коментар


                    • #13
                      Това с педерасткия цвят покрива спецификации на военните за ползване в летателни апарати,предпазват рамата им,от тая спецификация по-добра едва ли ще намериш,тук е около 35 долара флакона,аз обичам да е течно,че по-лесно се работи в малки количества - аз си го плащам и нямам самолет за пръскане / за съжаление /.
                      TOYOTA SEQUOIA ‘11
                      W140 S420 '99

                      Коментар


                      • Tramp
                        Tramp коментира
                        Редактиране на коментар
                        "Това с педерасткия цвят"
                        Аууу...какви думи! И то от Калифорния!
                        Какъв е цвета на спрея на Corrosion Block (Aerosol)? Произвежда ги същата компания. Не съм проверерявал дали са с идентични спецификации.
                        От години на лодката ползвам грес Corrosion Block (синя на цвят) и е ОК.
                        Когато трявбва да влизат в контакт х'алумин и джилязо, бате, ги намазвам тънко с Duralac Anti Corrosive Jointing Compound (жълта тубичка)
                        Неотдавна пуснаха Duralac Green. Малко по-евтин е, но на мен религията ми забранява да използвам "екологични" продукти. Това особено силно се отнася за противообрастваща боя. Гледам да е възможно най-отровната.
                        Изобщо в последните години използвам продукти за авиацията- по-скъпи са, не са еко или политкорекнтни, но вършат работа т.е в крайна сметка са по-евтини.

                    • #14
                      Има го и при "биячите на ръжда"

                      Като гледам цената при производителя е почти същата, така че ... колкото -толкова
                      Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
                      За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

                      A1+

                      Коментар


                      • #15
                        Първоначално публикуван от ИВАН НЕДОКЛАНОВ Преглед на мнение
                        Има го и при "биячите на ръжда"

                        Като гледам цената при производителя е почти същата, така че ... колкото -толкова
                        В ибей си е наполовина на тази цена.

                        Коментар


                        • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
                          ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
                          Редактиране на коментар
                          Как се получава цената да е по-ниска от тази на производителя ?

                        • Гаврил Груев Хлътев
                          Гаврил Груев Хлътев коментира
                          Редактиране на коментар
                          Явно не си запознат с RRP и изискванията на всички големи вериги към производителите. Накратко:
                          Производителя е длъжен на своя сайт за продажби на дребно да има цени доста по-високи от тези , на които продава на едро на веригите магазини.
                          другата гл.т. - ТРЯБВА да им продава МНОГО по-евтино от цената му на дребно.
                          Крайния потребител винаги е гледан като тъпак, който трябва да плати прескъпо за нещо евтинко.

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X