Изискванията към системата са осветление на стая и коридор малък телевизор на 12в.-осветлението час а телевизора 3 за денонощие. зареждане на два телефона и един таблет. Всичко е на 12волта. След като купих панел. контролер и акумулатор 12в. 45Ач. последните две ги наместих в желязно сандъче нагласих и бушони 2-3 и 5А. Всички клеми и накрайници са запоени. Аз бях до тук. Племенника пое щафетата. На 19години е и му е и първи и самостоятелен проект. Месец и половина два всичко беше както трябва но преди три дена тока свършил. Вчера отидох да видя какво става. Всичко което е свързвал -правилно е свързано- не хлабави а се чудя как са стояли по местата си без да се самоизмъкнат. Към акумулатора гайки М6 на ръка се въртят. Та помислих си аз контролера се е предал от лошите връзки. Отивам днес с нов контролер оправям запоявам всички връзки и ядец. При замерванията и с двата контролера показанията са еднакви. Меря само напрежение но не и А. Панела сам дава около 23в. а като го свържа към контролера пада на 10в. и малко колкото е и акумулатора-закачен към системата или разкачен се тая- в момента. Къде ли е проблема.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проблем със соларна система.
Свий
X
-
На кое казваш инвертор.
Тока към акумулатора трябва да премериш...колко време мина след като сложи новите неща.
На контролера панел, акумулатор,товар трябва да са свързани....ако имаш инвертор 12/220 ,къде го свързваш?
Новия акумулатор зареден ли е....
Това (тоя тип) контролерчета са доста особенни и могат да ти скъсат нервите понякога....
Виж в настройките дали следи акумулатора срещу саморазряд и виж прага....Виж първо батерията в какво състояние е!Последно редактирано от Roninn; 03-11-23, 18:20.Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
Коментар
-
Вероятно се е предал акумулатора.
Дали дефект или просто е разреден и панела не успява да го зареди - Божа работа!
Свали го от системата, зареди го със зарядно от 220 и след това следи какво си случва.
Следенето на ток, не толкова напрежение като си върне в системата.Враг усраине
Коментар
-
Вчера сложих друг акумулатор 60Ач. свален от кола която няма да се кара няколко дена. За сега работи. Зареждах другия акумулатор в домашни условия и си мисля че той е виновника. Днес го върнах на доставчика. Това е за сега.
Коментар
-
Това, че панела дава 23 волта, а като го свържеш към контролера пада на 10 и нещо, не го разбрах.
При свързан акумулатор е възможно , но при разкачен-не.
Акумулаторът е паднал и то доста под номиналния волтаж.
Консумацията не е съобразена със заряда, 45Ач са много-ама много малко за желаните разходни параметри. Дори тягов акумулатор, ако го мъчите на толкова дълбоки разряди, ще сдаде багажа бързо.
Но пак е странно, че дори контролера да има изключване на товара под определен волтаж, явно не го прави.
Вземете ток за консуматорите от контролера, а не от акумулаторите.
И по-добре за някой лев повече МРРТ контролер,
ПВМ контролерите са доста по-прости и по-неефективни.
Колега продаваше някъде из темите МРРТ EPever 20 A. Моята система е с такъв и съм предоволен.
ПП: Кнтролерът изключва консуматорите под определен волтаж, когато са свързани към неговия изход.Последно редактирано от TigerHunter; 06-11-23, 19:02.Your conscience is all you can take to your grave.
- 1 like
Коментар
-
Сам панела дава 23в. Като го свържа към контролера а той е свързан с акумулатора -10.1 10.2в.- пада на напрежението на акумулатора. За проба свързах един умрял автомобилен акумулатор който показваше 11.2-11.3в. При включване лед лентичката святка и веднага гасне. Поне десетина опита и резултата е святка и веднага гасне. После сложих читав и за сега всичко е на ред. Според мен ограничителя по напрежение работи. А как е паднал чисто новия акумулатор на 10в. Дефектен акумулатор или чужда помощ -че има и такъв вариант Хитър Петър- ама никой нищо не казва. По принцип ток се взима от контролера ама рядко ходя там та знам ли.За контролер МРРТ ЕР днес разбрах и ги разгледах. 20А дали са достатъчни панел 375вата.
-
Предостатъчни са. Аз карам два по 250 вата с 20А Епевър МРРТ.
Такъв контролер би ти давал по-висок заряден ток, дори при по-оскъдна светлина.
Паднал е, защото повече е черпено от него, отколкото е зареждал. През деня не е проблем, ама вечер телевизии, лаптопи....
-
Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнениеА има ли модел МРРТ контролер който да подържа батерията и директно от 230В?
Тоест възможност за 2 източника на енергия: соларен панел и контакт но едновременно включени в контролера?
- 2 likes
Коментар
-
Точно така е. Има вход за термометър следящ температурата в бойлера. Софтуера е писан за тази цел. Няма инвертор, веригите са галванично разделени - от соларните панели подава прав ток към нагревателя с малки загуби (при инсталирана мощност 2,4 kW получавам при хубаво време 2,2kW).
Търсенето на mppt charge controller with ac input дава вече контролери с инвертор по подходящи за темата.
-
Това обаче, когато не си оф грид. Тоест имаш ток от електромер.
-
То и аз имам но не точно от електромер или поне не е мой
Та затова хвърлям по некой белтък на тия системи, тоест "план Б" - за по голяма нужда.
Ако изключим един хидрофор на бунара, енергийните ми потребности там са под 300 свещи и то по нашенски - на има!
Да не говорим, че ако не е точно хидрофора нямам особена нужда да вдигам над 12V.
-
Преди десетина дена ми върнаха акумулатора с протокол на който пише че всичко е както трябва. Изпратих го на ранчото без да ходя там. Вчера отивам на ранчото и какво да видя. Два умрели автомобилни акумулатора а тяговия на зареждане на два км. от ранчото. Единия от колата който свалих и дори след зареждане не може да я запали. От контролера към акумулатора бях пуснал два кабела по 6кв. с накрайници каквито трябва. да ама и трите акумулатора са за различни накрайници. Хитър Петър -баджанака- пуснал два кабела по два квадрата и половина дълги по метър и нещо от контролера и с щипки към някой от акумулаторите. Ток се взема директно от акумулаторите. В това време дойде племенника -студент електроника в Пловдив първи курс и рядко ходи там- и взе да мрънка че съм отрязал буксите от панела към контролера и съм ги запоил. Какви са тези спойки какви са тези глупости професора казал че за тези работи си има букси и т.н. каза кандидат инженера и накрая каза че със запояването съм можел да повредя солара а аз запоявах с газов поялник. Разбрахме се аз повече нищо да не барам и той да се оправя. Отървах се за сега.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от EIvanov Преглед на мнение...В това време дойде племенника -студент електроника в Пловдив първи курс и рядко ходи там- и взе да мрънка че съм отрязал буксите от панела към контролера и съм ги запоил. Какви са тези спойки какви са тези глупости професора казал че за тези работи си има букси и т.н. каза кандидат инженера и накрая каза че със запояването съм можел да повредя солара...
Коментар
-
Кандидат инженера преди два месеца си купи първия поялник ... акумулаторен и няма друг. Дължина 100на мм. и 10мм. диаметър -това на око- в комплект със зарядно колофон около половин кубичен сантиметър и тинол райдър около метър. Всичко това в красиво несесерче. Как се запоява на поляната кабел 4кв. към 6кв. с токова поялниче не знам.
Коментар
-
Още доста акумулатори ще прецакат. Особено, ако настояват със стартерните.Your conscience is all you can take to your grave.
Коментар
-
Доста грешки има в системата Ви.
От фактурата не разбрах панела дали е 20 или 40 волта. Ако е 40 задължително Ви е нужен поне 20 А МППТ процесор. Защото с ПВМ загубите са повече от 50 %.
45Ач. оловна батерия можете безопасно да я зареждате с 4,5 А ток. Ако го изпържите с 20А живота ще е много кратък. Трябва Ви много по-голяма батерия.
Каква е среднодневната консумация и до колко е проблем, че ще остане системата без енергия?
Ако е с оловна батерия се смята поне 48 часа без заряд да изкара с 50% от капацитета на батерията. При така сметната система /правил съм такава/ батериите трудно изкараха гаранцията от 2 години и бяха под 50 % умрели. Батерите бяха 2 броя сънлайт 100 ач, системата на 24 волта.Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
Коментар
-
Панела е 38 волта и 11 ампера макс...контролера е 30А ...нищо нередно няма в хардуера,сега кое как,кой къде взема захранване за едно или друго,е отделен въпросGalloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815
https://dvrbg.com/
- 1 like
Коментар
-
Моята система е с доста по-голям капацитет и въпреки това, не си позволявам такива консумациЙ, особено вечер и нощем. Прекалено големи очаквания. То не са 3-4 аса телевизия и сърфиране и осветление, и зарядни и една камара неща. И то предимно в несветлата част на денонощието. 24 волтова система, МРРТ контролер и поне 2 х 100 А ч акумулатори, но не стартерни. И каквото може, да се направи на нисковолтова консумация, без инвертор.Your conscience is all you can take to your grave.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар