Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем със соларна система.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем със соларна система.

    Изискванията към системата са осветление на стая и коридор малък телевизор на 12в.-осветлението час а телевизора 3 за денонощие. зареждане на два телефона и един таблет. Всичко е на 12волта. След като купих панел. контролер и акумулатор 12в. 45Ач. последните две ги наместих в желязно сандъче нагласих и бушони 2-3 и 5А. Всички клеми и накрайници са запоени. Аз бях до тук. Племенника пое щафетата. На 19години е и му е и първи и самостоятелен проект. Месец и половина два всичко беше както трябва но преди три дена тока свършил. Вчера отидох да видя какво става. Всичко което е свързвал -правилно е свързано- не хлабави а се чудя как са стояли по местата си без да се самоизмъкнат. Към акумулатора гайки М6 на ръка се въртят. Та помислих си аз контролера се е предал от лошите връзки. Отивам днес с нов контролер оправям запоявам всички връзки и ядец. При замерванията и с двата контролера показанията са еднакви. Меря само напрежение но не и А. Панела сам дава около 23в. а като го свържа към контролера пада на 10в. и малко колкото е и акумулатора-закачен към системата или разкачен се тая- в момента. Къде ли е проблема.
    Последно редактирано от EIvanov; 04-11-23, 05:10. Причина: контролер - инвертор

  • #2

    Коментар


    • #3
      На кое казваш инвертор.

      Тока към акумулатора трябва да премериш...колко време мина след като сложи новите неща.

      На контролера панел, акумулатор,товар трябва да са свързани....ако имаш инвертор 12/220 ,къде го свързваш?

      Новия акумулатор зареден ли е....

      Това (тоя тип) контролерчета са доста особенни и могат да ти скъсат нервите понякога....
      Виж в настройките дали следи акумулатора срещу саморазряд и виж прага....Виж първо батерията в какво състояние е!
      Последно редактирано от Roninn; 03-11-23, 18:20.
      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
      Анатолий Пейчинов o8875о9815
      https://dvrbg.com/

      Коментар


      • EIvanov
        EIvanov коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря за включването. Редактирах си поста. Инвертор няма има контролер и всичко е на12в. Предстои ми да купя Ч.И. вход 1ф. изход 3ф. и от там ги обърках.

    • #4
      Вероятно се е предал акумулатора.
      Дали дефект или просто е разреден и панела не успява да го зареди - Божа работа!
      Свали го от системата, зареди го със зарядно от 220 и след това следи какво си случва.
      Следенето на ток, не толкова напрежение като си върне в системата.
      Враг усраине

      Коментар


      • #5
        Вчера сложих друг акумулатор 60Ач. свален от кола която няма да се кара няколко дена. За сега работи. Зареждах другия акумулатор в домашни условия и си мисля че той е виновника. Днес го върнах на доставчика. Това е за сега.

        Коментар


        • TigerHunter
          TigerHunter коментира
          Редактиране на коментар
          За няколко дена при гореспоменатите параметри на консумация, системата е способна да разсипе стартерен акумулатор.
          Особено през есенно-зимния сезон, когато няма достатъчно часове слънцегреене.

      • #6
        Това, че панела дава 23 волта, а като го свържеш към контролера пада на 10 и нещо, не го разбрах.
        При свързан акумулатор е възможно , но при разкачен-не.
        Акумулаторът е паднал и то доста под номиналния волтаж.
        Консумацията не е съобразена със заряда, 45Ач са много-ама много малко за желаните разходни параметри. Дори тягов акумулатор, ако го мъчите на толкова дълбоки разряди, ще сдаде багажа бързо.
        Но пак е странно, че дори контролера да има изключване на товара под определен волтаж, явно не го прави.
        Вземете ток за консуматорите от контролера, а не от акумулаторите.
        И по-добре за някой лев повече МРРТ контролер,
        ПВМ контролерите са доста по-прости и по-неефективни.
        Колега продаваше някъде из темите МРРТ EPever 20 A. Моята система е с такъв и съм предоволен.

        ПП: Кнтролерът изключва консуматорите под определен волтаж, когато са свързани към неговия изход.
        Последно редактирано от TigerHunter; 06-11-23, 19:02.
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • EIvanov
          EIvanov коментира
          Редактиране на коментар
          Сам панела дава 23в. Като го свържа към контролера а той е свързан с акумулатора -10.1 10.2в.- пада на напрежението на акумулатора. За проба свързах един умрял автомобилен акумулатор който показваше 11.2-11.3в. При включване лед лентичката святка и веднага гасне. Поне десетина опита и резултата е святка и веднага гасне. После сложих читав и за сега всичко е на ред. Според мен ограничителя по напрежение работи. А как е паднал чисто новия акумулатор на 10в. Дефектен акумулатор или чужда помощ -че има и такъв вариант Хитър Петър- ама никой нищо не казва. По принцип ток се взима от контролера ама рядко ходя там та знам ли.За контролер МРРТ ЕР днес разбрах и ги разгледах. 20А дали са достатъчни панел 375вата.

        • TigerHunter
          TigerHunter коментира
          Редактиране на коментар
          Предостатъчни са. Аз карам два по 250 вата с 20А Епевър МРРТ.
          Такъв контролер би ти давал по-висок заряден ток, дори при по-оскъдна светлина.
          Паднал е, защото повече е черпено от него, отколкото е зареждал. През деня не е проблем, ама вечер телевизии, лаптопи....

        • stefsab
          stefsab коментира
          Редактиране на коментар
          При около 10В - може акумулатора да е дал дефект - "клетка накъсо" ? И оттам всичко изключва по защита...

      • #7
        А има ли модел МРРТ контролер който да подържа батерията и директно от 230В?
        Тоест възможност за 2 източника на енергия: соларен панел и контакт но едновременно включени в контролера?
        Враг усраине

        Коментар


        • #8
          Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
          А има ли модел МРРТ контролер който да подържа батерията и директно от 230В?
          Тоест възможност за 2 източника на енергия: соларен панел и контакт но едновременно включени в контролера?
          Има. Ползвам VOLTIC. Има входове от мрежата и от соларен панел и изход за консуматор. Програмни режими само солар, само мрежа и комбиниран по часова схема (т.е. ако слънцето не стопли бойлера достатъчно, нощем го подгрява от мрежата)

          Коментар


          • divj
            divj коментира
            Редактиране на коментар
            Точно така е. Има вход за термометър следящ температурата в бойлера. Софтуера е писан за тази цел. Няма инвертор, веригите са галванично разделени - от соларните панели подава прав ток към нагревателя с малки загуби (при инсталирана мощност 2,4 kW получавам при хубаво време 2,2kW).
            Търсенето на mppt charge controller with ac input дава вече контролери с инвертор по подходящи за темата.

          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Това обаче, когато не си оф грид. Тоест имаш ток от електромер.

          • Esper
            Esper коментира
            Редактиране на коментар
            То и аз имам но не точно от електромер или поне не е мой
            Та затова хвърлям по некой белтък на тия системи, тоест "план Б" - за по голяма нужда.
            Ако изключим един хидрофор на бунара, енергийните ми потребности там са под 300 свещи и то по нашенски - на има!
            Да не говорим, че ако не е точно хидрофора нямам особена нужда да вдигам над 12V.

        • #9
          Преди десетина дена ми върнаха акумулатора с протокол на който пише че всичко е както трябва. Изпратих го на ранчото без да ходя там. Вчера отивам на ранчото и какво да видя. Два умрели автомобилни акумулатора а тяговия на зареждане на два км. от ранчото. Единия от колата който свалих и дори след зареждане не може да я запали. От контролера към акумулатора бях пуснал два кабела по 6кв. с накрайници каквито трябва. да ама и трите акумулатора са за различни накрайници. Хитър Петър -баджанака- пуснал два кабела по два квадрата и половина дълги по метър и нещо от контролера и с щипки към някой от акумулаторите. Ток се взема директно от акумулаторите. В това време дойде племенника -студент електроника в Пловдив първи курс и рядко ходи там- и взе да мрънка че съм отрязал буксите от панела към контролера и съм ги запоил. Какви са тези спойки какви са тези глупости професора казал че за тези работи си има букси и т.н. каза кандидат инженера и накрая каза че със запояването съм можел да повредя солара а аз запоявах с газов поялник. Разбрахме се аз повече нищо да не барам и той да се оправя. Отървах се за сега.

          Коментар


          • Roninn
            Roninn коментира
            Редактиране на коментар
            И ние поим буксите с калай...не ги режем и махаме обаче ,те са за клещи,но играе калай ,практиката показва че така е по надеждно.А буксите си стоят,по лесно е за диагностика ...а и 800-1000 волта във един стринг,е по добре да си стоят на буксата.

        • #10
          Първоначално публикуван от EIvanov Преглед на мнение
          ...В това време дойде племенника -студент електроника в Пловдив първи курс и рядко ходи там- и взе да мрънка че съм отрязал буксите от панела към контролера и съм ги запоил. Какви са тези спойки какви са тези глупости професора казал че за тези работи си има букси и т.н. каза кандидат инженера и накрая каза че със запояването съм можел да повредя солара...
          Нищо ново. Хората които не могат да запояват си търсят оправдание за да не ги карат за запояват.
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #11
            Кандидат инженера преди два месеца си купи първия поялник ... акумулаторен и няма друг. Дължина 100на мм. и 10мм. диаметър -това на око- в комплект със зарядно колофон около половин кубичен сантиметър и тинол райдър около метър. Всичко това в красиво несесерче. Как се запоява на поляната кабел 4кв. към 6кв. с токова поялниче не знам.

            Коментар


            • Roninn
              Roninn коментира
              Редактиране на коментар
              Със газова горелка ,така работим от 25 години.
              Не е газов поялник и не е такава за пърлене на прасета.,..в Турция съм намерил магазин,в който са на смешни цени сравнение с нашите

          • #12
            Още доста акумулатори ще прецакат. Особено, ако настояват със стартерните.
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • EIvanov
              EIvanov коментира
              Редактиране на коментар
              Сега ще се купува нов стартерен за 1.6кубика бензин че тоя тяговия прясно зареден не може да запали колата. Според тях дори и да го свалиш 5-3волта след добро зареждане имаш нов акумулатор... Защо ли изобщо Ви губя времето. За сега се спирам а простотиите продължават.

          • #13
            Доста грешки има в системата Ви.
            От фактурата не разбрах панела дали е 20 или 40 волта. Ако е 40 задължително Ви е нужен поне 20 А МППТ процесор. Защото с ПВМ загубите са повече от 50 %.
            45Ач. оловна батерия можете безопасно да я зареждате с 4,5 А ток. Ако го изпържите с 20А живота ще е много кратък. Трябва Ви много по-голяма батерия.
            Каква е среднодневната консумация и до колко е проблем, че ще остане системата без енергия?
            Ако е с оловна батерия се смята поне 48 часа без заряд да изкара с 50% от капацитета на батерията. При така сметната система /правил съм такава/ батериите трудно изкараха гаранцията от 2 години и бяха под 50 % умрели. Батерите бяха 2 броя сънлайт 100 ач, системата на 24 волта.
            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

            Коментар


            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              На правилният контролер иам опциЙ да въведеш типа на батерия. Капацитета той си го разпознава, както и с какъв заряден ток да го зарежда.
              45 а/ч е не смешно, а трагедия при зададените параметри на консумация. За зареждане на телефони и едно ламбЕ, мое и да става.

          • #14
            Панела е 38 волта и 11 ампера макс...контролера е 30А ...нищо нередно няма в хардуера,сега кое как,кой къде взема захранване за едно или друго,е отделен въпрос
            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
            Анатолий Пейчинов o8875о9815
            https://dvrbg.com/

            Коментар


            • TigerHunter
              TigerHunter коментира
              Редактиране на коментар
              В хардуера нередното е нискоефективния ПВМ контролер, вероятно пак толкова нискоефективен инвертор и твърде малки(а) и неподходящи (а) батериЙ с ниски А/ч.

            • Roninn
              Roninn коментира
              Редактиране на коментар
              Mppt vs pwm не го коментираме....

          • #15
            Моята система е с доста по-голям капацитет и въпреки това, не си позволявам такива консумациЙ, особено вечер и нощем. Прекалено големи очаквания. То не са 3-4 аса телевизия и сърфиране и осветление, и зарядни и една камара неща. И то предимно в несветлата част на денонощието. 24 волтова система, МРРТ контролер и поне 2 х 100 А ч акумулатори, но не стартерни. И каквото може, да се направи на нисковолтова консумация, без инвертор.
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X